Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuimel
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Wat ga je met je laptop doen?
Thuis werken (Functioneel beheer en HRM), thuis voor studie, Lightroom (ik maak veel foto’s/bewerk deze), games zoals RuneScape en Sims4 inclusief uitbreidingen. Ik heb een MacBook Air uit 2012 met een i7 processor, maar die heeft niet de videokaart waardoor ik op hoge resoluties games kan spelen. Daarom een switch (en omdat ik op werk toevallig ook een nieuwe laptop nodig heb). Qua overige zaken voldoet de MacBook Air nog perfect.

Wat is je budget?
1200 euro incl btw, ook omdat de laptop aangeschaft wordt via werk en dat het maximum is inclusief eigen bijdrage.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Enkel 2 dagen voor thuiswerken. (Werk om de dag op kantoor/thuis). Echter ben ik nu al gewend om een 17” Lenovo laptop mee te slepen. Die is een stuk zwaarder.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Bij ons op het werk is het verplicht een Lenovo laptop te hebben. Nu lees ik overal dat de Legion 5 wordt aangeraden ivm de toekomstbestendigere/betere videokaart. Alleen vind ik bij die laptop het erg lelijk dat de aansluitingen achteraan zitten. Dat vind ik te ‘gamerig’ ogen. Daarnaast is Sims 4/RuneScape wel de meest heftige gamen die ik speel qua specificaties. VR games speel ik niet.

Hierdoor heb ik deze laptop op het oog, de i7 versie: (Zie link Pricewatch boven bericht. Lenovo IdeaPad Gaming 3).

Nu vraag ik me vooral af: is dit een miskoop? Zelf lijkt het me een degelijke laptop voor wat ik zoek en hij oogt (naar mijn mening) netter en professioneler dan de Legion 5. Wat zijn de verschillen qua geluid productie? Keihard loeien zit ik niet op te wachten, een beetje geluid tijdens het gamen is niet erg. En ben ik enkel toekomstbestendig (lees laptop moet zeker 4/5 jaar meegaan), als ik de Legion 5 koop? Met mijn MacBook Air heb ik ook 8 jaar gedaan. Hoor graag jullie mening.

Ps: de laptop zal in de komende twee weken aangeschaft worden. Dus de versie Legion 5 in december zal te laat zijn.

Beste antwoord (via Tuimel op 13-09-2020 15:56)

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Ik zou dan deze ideapad gaming kopen.

Deze heeft de beste prijs kwaliteits verhouding

pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05 (81Y400F7MH)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michaelhetlam
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01-2021
voor runescape en sims4 hoeft je laptop niet in zijn hoogste versnelling te staan, dus kwa geluidsproductie zal dat reuze meevallen.

als dat type spelletjes ook voor jou de komende 4/5 jaar relevant is, dan is de door jou voorgestelde laptop een prima keuze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
die aansluitingen aan de achterkant zijn nou juist heel praktisch.. je kabels zitten nooit in de weg van je muis als je aan het gamen bent...

De Ideapad gaming is verder ook een goede keuze. De Legion is echter net iets beter qua cooling en kan tot rtx2060 en de Ideapad gaming maar tot 1650Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuimel
  • Niet online
Cinemaskoop schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:16:
die aansluitingen aan de achterkant zijn nou juist heel praktisch.. je kabels zitten nooit in de weg van je muis als je aan het gamen bent...

De Ideapad gaming is verder ook een goede keuze. De Legion is echter net iets beter qua cooling en kan tot rtx2060 en de Ideapad gaming maar tot 1650Ti
Je hebt gelijkt dat het nooit in de weg zit, maar mooi vind ik het niet. Misschien is dat een typische vrouwenmening, maar toch :P.

M.b.t. cooling en videokaart: dat is dus de vraag. Is die upgrade zoveel meer waard voor mijn gebruik?
En kun je niet later de videokaart eventueel vervangen over 5 jaar als je toch tegen de limits aanloopt? (Gewoon hardop aan het denken hier ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuimel
  • Niet online
Ah, ik zie dat Legion 5 met RTX2060 wel echt 1500 euro kost. Ik kan tot max 1200, dus dan is de keuze al gemaakt door het budget. Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuimel
  • Niet online
Cinemaskoop schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:53:

Haha, mooi dit. Die had ik ook op het oog, alleen dan in de blauwe kleur. (Zie de laptop bovenaan topic die verwijst naar de Pricewatch.) Toch bedankt, weet nu wel zeker dat dit de goede keuze voor mij zal zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Tuimel schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:57:
[...]

Haha, mooi dit. Die had ik ook op het oog, alleen dan in de blauwe kleur. (Zie de laptop bovenaan topic die verwijst naar de Pricewatch.) Toch bedankt, weet nu wel zeker dat dit de goede keuze voor mij zal zijn. _/-\o_
Ik zie de link niet staan? Je bedoelt denk ik die van Coolblue ? Die is in verhouding wel duurder . Maar goed die heedt wel die mooie blauwe kleur idd

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 23:31

erwinb

Cloud addict

Als je met deze laptop ook weer 8 jaar vooruit wil, net als de Apple, dan zou ik eerder kiezen voor een HP of een Dell laptop (Met Asus op de reserve bank).
Zoals in andere posts ook al door mij aangegeven is de support van Lenovo ruk.
mijn laptop is door eigen schuld defect geraakt (air pod's op het keyboard laten liggen tijdens het sluiten van de klep).
Opgestuurd naar Lenovo voor reparatie waarvoor ik uiteraard moest betalen. natuurlijk meteen gedaan ivm eigen schuld.
nu echter wacht ik al ruim 9 weken op mijn laptop. Deze is ergens zoek geraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Je kan bij Lenovo voor een paar tientjes premium care bij kopen achteraf. Dan krijg je next business day on-site garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Heeft ts inmiddels wat gekocht ?
Pagina: 1