Hallo,
Na uren geknoei met mijn poging tot het samenstellen van een netwerk zonder succes hoop ik dat er hier mensen zijn die mij verder op weg kunnen helpen.
Ik probeer een netwerk van twee computers (desktop en labtop beide met windows me) via een cross cable aan de praat te krijgen.
tcp/ip instellingen zijn:
desktop ip 192.168.1.2 netmask 255.255.255.0
labtop ip 192.168.1.1. netmask 255.255.255.0
3 protocollen: tcp/ip, netbeui, en ipx/spx
client voor microsoft netwerken en bestand en printerdeling geinstalleerd.
alle lampjes van netwerkkaarten werken (en beide worden normaliter gebruikt voor kabelinternet, nu via winipcfg ales vrijgegeven voordat tcp/ip opnieuw is ingesteld voor het netwerk).
Pingen werkt niet, desktop pinged helemaal niets (foutmelding 10050) en laptob alleen zichzelf.
Cross cable is vandaag nieuw gekocht en ook andere kabel geprobeert.
Schijf c van beide pc's is gedeelt, en computers hebben dezelfde werkgroup.
Heeft er iemand hier een idee wat ik misschien fout doe?
alvast bedankt
Bram
Na uren geknoei met mijn poging tot het samenstellen van een netwerk zonder succes hoop ik dat er hier mensen zijn die mij verder op weg kunnen helpen.
Ik probeer een netwerk van twee computers (desktop en labtop beide met windows me) via een cross cable aan de praat te krijgen.
tcp/ip instellingen zijn:
desktop ip 192.168.1.2 netmask 255.255.255.0
labtop ip 192.168.1.1. netmask 255.255.255.0
3 protocollen: tcp/ip, netbeui, en ipx/spx
client voor microsoft netwerken en bestand en printerdeling geinstalleerd.
alle lampjes van netwerkkaarten werken (en beide worden normaliter gebruikt voor kabelinternet, nu via winipcfg ales vrijgegeven voordat tcp/ip opnieuw is ingesteld voor het netwerk).
Pingen werkt niet, desktop pinged helemaal niets (foutmelding 10050) en laptob alleen zichzelf.
Cross cable is vandaag nieuw gekocht en ook andere kabel geprobeert.
Schijf c van beide pc's is gedeelt, en computers hebben dezelfde werkgroup.
Heeft er iemand hier een idee wat ik misschien fout doe?
alvast bedankt
Bram