Toon posts:

Netwerk probleem met win me 2 comps via cross cabl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na uren geknoei met mijn poging tot het samenstellen van een netwerk zonder succes hoop ik dat er hier mensen zijn die mij verder op weg kunnen helpen.

Ik probeer een netwerk van twee computers (desktop en labtop beide met windows me) via een cross cable aan de praat te krijgen.

tcp/ip instellingen zijn:

desktop ip 192.168.1.2 netmask 255.255.255.0
labtop ip 192.168.1.1. netmask 255.255.255.0

3 protocollen: tcp/ip, netbeui, en ipx/spx

client voor microsoft netwerken en bestand en printerdeling geinstalleerd.

alle lampjes van netwerkkaarten werken (en beide worden normaliter gebruikt voor kabelinternet, nu via winipcfg ales vrijgegeven voordat tcp/ip opnieuw is ingesteld voor het netwerk).

Pingen werkt niet, desktop pinged helemaal niets (foutmelding 10050) en laptob alleen zichzelf.

Cross cable is vandaag nieuw gekocht en ook andere kabel geprobeert.
Schijf c van beide pc's is gedeelt, en computers hebben dezelfde werkgroup.

Heeft er iemand hier een idee wat ik misschien fout doe?

alvast bedankt :)

Bram

Verwijderd

ik denk dat je de verkeerde drivers voor je netwerkkaart gekozen hebt. Ik zou zeggen installeer deze opnieuw.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24

ThaHandy

Discovery Channel

probeet us 1 protocol: tcp/ip

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Of alleen ipx/spx

Dan hoef je alleen maar shares aan te maken om te kijken of je verbinding kan krijgen met de andere comp...

Verwijderd

Topicstarter
netwerkkaarten zijn:

desktop : 3com etherlink xl pci tpo met correcte drivers

laptop : readylink cardbus 10/100 mbps pcmcia met drivers van realtek rtl813 (a) pci omdat de kaart niet wilde werken met de chello verbinding met eigen drivers < -- zal proberen om de juiste drivers te zoeken

en tevens zal ik het met 1 protocol

Bedankt voor de reakties

• whizzkey
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

whizzkey

Yep

Ik weet niet direct of die 3Com kaart 100 mbit is. Anders moet je eens proberen om alles op 10 mbit te zetten. Kan ook zijn dat kaartjes elkaar niet kunnen verstaan door snelheidsverschil. En let eens op activity-led. Als je pingt, moet op beide kaarten de ledjes knipperen.

Jep

Pagina: 1