Issues met oude Wii U - helaas pindakaas?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaisan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:22
Jazeker, ze bestaan: Iemand die een Wii U bezit!
Maar even zonder dollen, ik heb een originele Wii U in bezit sinds de launch. Na een paar jaar in de kast te hebben gestaan wou ik deze afstoffen en gebruiken om weer eens een paar oude spellen te spelen. Tot mijn verbazing werd ik begroet door de error code 160 0103 bij het downloaden van een update. Maar goed, ik probeerde de support stappen op de pagina van Nintendo te volgen, welke helaas ook niet mochten baten. Tot slot probeerde ik een factory reset, welke het prachtige gevolg heeft gehad dat mijn wii u niet eens meer kan opstarten...

Na wat verder gezocht te hebben bleek het zo te zijn dat dit inderdaad een memory issue kan zijn. En in vele gevallen niet alleen corrupte downloads, maar ook defecte hardware. Op de Amerikaanse support forums was te zien dat Nintendo in 2020 deze systemen nog steeds 'onder garantie' repareert. Om dit laatste besloot ik ook maar eens contact op te nemen met Nintendo, om te zien wat de opties waren. Helaas is het in Nederland wat anders geregeld, en zou ik een kleine 200 euro moeten betalen voor vervangingskosten...

Mijn vraag aan jullie: gezien dit systeem ver buiten de vormen van garantie valt, is dit waar ik het mee moet doen? Zelfs als dit zeer waarschijnlijk een quality issue is van her product (issues met flash geheugen), en dit door mij niet voorkomen kon worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

Standeman

Prutser 1e klasse

Aangezien je voor 100-150 euro een tweedehands Wii U op de kop tikt, zal ik hem zeker niet opsturen.

Als je er zin in hebt / interessant vind kan je hem natuurlijk ook zelf open schroeven en met de soldeerbout aan de slag. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 11-09-2020 11:40 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 19:43
Wat voor scherm zie je op het moment dat je je Wii opstart? Blank screen of een error code?

Wii U is inmiddels zo oud, dat gaan ze niet gratis fixen denk ik. Je zou op Marktplaats kunnen kijken, ze zijn niet al te duur...

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:09
http://www.n1ntendo.nl/ar...odes-160-0103-en-160-1710

Deze had je ook vast al gevonden, maar heb je al eens de fabrieksinstelling gereset? Of is er een specifieke optie misschien om de wii-u te formatteren?

Proberen waard voor dat geld denk ik

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:58
Er zijn de Wii en Wii U nog best veel onderdelen te vinden.
Maar voor 125 euro tik je inderdaad een Wii U op de kop.

Maar als je gamepad en de rest nog goed is kun je ook deze voor 66 euro halen:
https://www.goowiiu.nl/wi...e-zwart-32gb-los-te-koop/