Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding voorziet nwe pc alleen van stroom zonder videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 14:13
Goeiemorgen allemaal,

Ik zit met het volgende probleem: ik heb onlangs componenten gekocht voor een nieuwe pc. In afwachting van de nieuwe videokaarten van Nvidia en AMD heb ik mijn oude Gigabyte 1070 geplaatst.

Het probleem: mijn Fractal ION 560 voorziet mijn pc alleen van stroom als de videokaart niet is aangesloten. Dit terwijl de videokaart wel goed is geplaatst en het gisteren (in mijn oude build) nog prima deed.

Overigens start mijn pc niet op zonder videokaart, maar draaien alleen de fans, e.d. En alleen nadat ik de CMOS een halve minuut heb verwijderd. Met de videokaart aangesloten op de PSU gebeurt er niks, behalve een klein klikje vanuit de voeding.

Het geheugen heb ik al vervangen, evenals de voeding voor een oude PSU met een vergelijkbaar aantal watt. Zelfs het moederbord (Asrock B550M Pro4) heb ik al vervangen door een nieuwe.

Verder bestaat mijn pc uit een Ryzen 5 en een vijftal harde schijven (waarvan 4 SSD's).

Heeft een van jullie enig idee wat het probleem kan zijn?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je hebt de verkeerde 12V in het verkeerde component geprikt? Dus bijvoorbeeld (nadruk) de 12V 8-pin van je GPU in "niet" een 12V/PCI-E geprikt?

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/qSt0IgbvAsotncwH.jpg

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Joeridev
MAX3400 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:24:
Je hebt de verkeerde 12V in het verkeerde component geprikt? Dus bijvoorbeeld (nadruk) de 12V 8-pin van je GPU in "niet" een 12V/PCI-E geprikt?

[Afbeelding]
Wat stom, de 1x 8-pin naar 2x 8 pin-connector zat verkeerd om. Ik had de dubbele connector in de PSU geplaatst (overigens slechts 1 van de twee kabels). Ik wist niet eens dat dat verschil maakt.

Bedankt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooi :)

Ik pas ook even de titel aan, want stro associeer ik meer met paarden dan met computervoedingen - dan liever iets anders afkorten ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Joeridev
Haha, typfoutje. Ik kreeg het via de mobiele site niet meer aangepast (ik kon de optie in ieder geval niet vinden).