Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbiggel
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-12-2023
Hallo allemaal,

Iets meer dan een week geleden kochten we een nieuwe A51 en die bleek regelmatig de twee simkaarten in het toestel van het netwerk (van T-Mobile) te gooien.

In overleg met de winkel (Coolblue) een nieuwe A51 laten komen maar die liet hetzelfde zien. Om uit te sluiten dat het aan de simkaarten lag hebben we twee nieuwe simkaarten laten komen maar dat loste het probleem niet op.

We hebben een backup van de oude J5 gebruikt om alle gegevens over te zetten overigens, verder hebben we alleen updates geïnstalleerd die de telefoon zelf aangaf.

Omdat beide toestellen het probleem hebben en Samsung zelf aan de telefoon niet veel verder komt dan "stuur maar op" hebben we beide A51's teruggestuurd naar Coolblue en een M31 gekocht.

Nadat we die gisteren binnen kregen alles daar op gezet (weer vanaf de J5) en na een tijdje kwam er een melding dat er een software update gedaan moest worden en was de verbinding weer verbroken.

Nou kan het te maken hebben met de software update, we kijken het nog 24 uur aan, maar als het nu weer gebeurt zijn wij door onze opties heen. Ik heb op een Samsung forum wel iemand gevonden die hetzelfde probleem had met de A51 maar die heeft nog geen oplossing gevonden (of gemeld).

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe we dit kunnen verhelpen?

Ook zou het fijn zijn als mensen met een A51 of M31 het zouden willen testen door een 2e simkaart er in te doen. Dan weten we zekerder dat het niet aan ons ligt ;-)

Alvast bedankt voor de hulp!

Joost

Beste antwoord (via jbiggel op 13-09-2020 11:26)

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
jbiggel schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:13:
Hallo allemaal,

Iets meer dan een week geleden kochten we een nieuwe A51 en die bleek regelmatig de twee simkaarten in het toestel van het netwerk (van T-Mobile) te gooien.

In overleg met de winkel (Coolblue) een nieuwe A51 laten komen maar die liet hetzelfde zien. Om uit te sluiten dat het aan de simkaarten lag hebben we twee nieuwe simkaarten laten komen maar dat loste het probleem niet op.

We hebben een backup van de oude J5 gebruikt om alle gegevens over te zetten overigens, verder hebben we alleen updates geïnstalleerd die de telefoon zelf aangaf.

Omdat beide toestellen het probleem hebben en Samsung zelf aan de telefoon niet veel verder komt dan "stuur maar op" hebben we beide A51's teruggestuurd naar Coolblue en een M31 gekocht.

Nadat we die gisteren binnen kregen alles daar op gezet (weer vanaf de J5) en na een tijdje kwam er een melding dat er een software update gedaan moest worden en was de verbinding weer verbroken.

Nou kan het te maken hebben met de software update, we kijken het nog 24 uur aan, maar als het nu weer gebeurt zijn wij door onze opties heen. Ik heb op een Samsung forum wel iemand gevonden die hetzelfde probleem had met de A51 maar die heeft nog geen oplossing gevonden (of gemeld).

Ook zou het fijn zijn als mensen met een A51 of M31 het zouden willen testen door een 2e simkaart er in te doen. Dan weten we zekerder dat het niet aan ons ligt ;-)

Joost
Lijkt me inderdaad een veel voorkomend probleem te zijn: https://forum.xda-develop...cellular-network-t4160527
https://forum.xda-develop.../network-problem-t4099385

Zou een LTE probleem zijn. Zet de sims eens op voorkeurnetwerk 3g, is het daarmee opgelost?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Wat is het probleem exact? Misschien kun je dat wat beter beschrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbiggel
Het probleem is dat de verbinding met het netwerk van T-Mobile wordt verbroken. Dus dat er op dat moment niet meer mee gebeld kan worden en mobiel dataverkeer (anders van via wifi) niet meer werkt.

Is dit iets duidelijker want ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Je krijgt dan ook een kruis in je statusbalk bovenin bij je mobiele ontvangst? en dat gebeurt dan op beide sims tegelijk? Het zijn 2 verschillende sims met ieder een eigen nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbiggel
De cirkel met de streep er doorheen inderdaad. Als je het nummer belt dan krijg je direct de voicemail.

Het gaat om beide sims (ik ga er van uit dat het tegelijk is omdat we steeds constateren dat het gebeurd is, we zien het niet gebeuren namelijk) en het zijn inderdaad twee verschillende sims met allebei een eigen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Als je het niet ziet gebeuren, hoe constateer je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbiggel
Sorry maar dat vind ik een erg rare vraag. Er gebeurt heel veel in de wereld wat je niet ziet gebeuren maar waar je wel de gevolgen van ziet. Je hoeft een huis niet gebouwd te zien worden om te kunnen constateren dat het gebouwd is...

Of begrijp ik je vraag niet?

In het geval van de telefoon is het vergelijkbaar: je start de telefoon op, laat beide nummers bellen en krijgt op beide verbinding, vervolgens ga je andere dingen doen dan naar je telefoon kijken en na een tijdje constateer je dat er geen verbinding meer is en krijg je als je de nummer belt op beide de voicemail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
jbiggel schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:45:
Sorry maar dat vind ik een erg rare vraag. Er gebeurt heel veel in de wereld wat je niet ziet gebeuren maar waar je wel de gevolgen van ziet. Je hoeft een huis niet gebouwd te zien worden om te kunnen constateren dat het gebouwd is...

Of begrijp ik je vraag niet?

In het geval van de telefoon is het vergelijkbaar: je start de telefoon op, laat beide nummers bellen en krijgt op beide verbinding, vervolgens ga je andere dingen doen dan naar je telefoon kijken en na een tijdje constateer je dat er geen verbinding meer is en krijg je als je de nummer belt op beide de voicemail.
En als je constateert dat er geen verbinding is, zie je niet dat hij geen ontvangst heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbiggel
Het enige wat ik "zie" is dat er in plaats van de verticale balkjes van de signaalsterkte de cirkel met de streep er doorheen staat.

Aangezien andere Samsungs (de J5 met twee sim kaarten en een S9 met 1 kaart) het wel doen op het T-Mobile netwerk in dezelfde ruimte sluit ik vooralsnog uit dat het aan het netwerk van T-Mobile ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
En dan ben je niet in gesprek op de andere sim? Je kan namelijk maar met 1 sim tegelijk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbiggel
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Okay, ik kan je nu al vertellen dat de A51 en de M31 prima omgaan met Dual SIM en dat het sowieso geen toestelbreedprobleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbiggel
Op basis van wat kun je dat vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
jbiggel schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:22:
Op basis van wat kun je dat vertellen?
Op basis van het feit dat ze als Dual SIM verkocht worden en er met moeite 1 soortgelijk probleem te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbiggel
Hoeveel mensen gebruiken de dual sim optie daadwerkelijk? Gebruik jij een A51 met twee simkaarten?

Het feit dat iets verkocht wordt als dual sim wil niet zeggen dat er geen toestelbrede problemen mee kunnen zijn. Kijk eens naar hoe geweldig de bluetooth het deed in het begin? Daar waren ook software matige problemen die later zijn opgelost in een update (overigens een van de redenen dat er updates zijn is dat er fouten in software verbeterd moeten worden om de beloofde functionaliteit te leveren).

Ik heb met wat zoekwerk vijf A51's gevonden die dit probleem hebben bij gebruik van twee sim kaarten in één toestel. Dat sterkt mij in het vermoeden dat het heel goed aan het toestel kan liggen. Al dan niet in combinatie met een of meer instellingen.

Dus claimen dat het geen toestelbreed probleem is omdat ik maar een beperkt aantal meldingen van dit probleem heb gevonden is wat mij betreft te kort door de bocht.

Zeg je het omdat je het bewijs kunt leveren dat het wel werkt zou ik je nog enige vorm van krediet geven. Nu is je stelling niet echt waardevol voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
jbiggel schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:34:
Hoeveel mensen gebruiken de dual sim optie daadwerkelijk? Gebruik jij een A51 met twee simkaarten?

Het feit dat iets verkocht wordt als dual sim wil niet zeggen dat er geen toestelbrede problemen mee kunnen zijn. Kijk eens naar hoe geweldig de bluetooth het deed in het begin? Daar waren ook software matige problemen die later zijn opgelost in een update (overigens een van de redenen dat er updates zijn is dat er fouten in software verbeterd moeten worden om de beloofde functionaliteit te leveren).

Ik heb met wat zoekwerk vijf A51's gevonden die dit probleem hebben bij gebruik van twee sim kaarten in één toestel. Dat sterkt mij in het vermoeden dat het heel goed aan het toestel kan liggen. Al dan niet in combinatie met een of meer instellingen.

Dus claimen dat het geen toestelbreed probleem is omdat ik maar een beperkt aantal meldingen van dit probleem heb gevonden is wat mij betreft te kort door de bocht.

Zeg je het omdat je het bewijs kunt leveren dat het wel werkt zou ik je nog enige vorm van krediet geven. Nu is je stelling niet echt waardevol voor mij.
Ik gebruik een S10 Lite met dual sim.
Gezien je verder beperkte probleemstelling, denk ik niet dat je hier op veel oplossingen kunt rekenen.
Succes in je zoektocht, ik hoop dat je binnenkort wat mensen krediet kunt geven omdat ze je waardevolle stellingen geleverd hebben.

Op dit moment hou ik het gewoon op lokale problemen al dan niet veroorzaakt door een gebruikersfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbiggel
Een S10 Lite is een ander toestel dan een A51 (of M31). De J5 doet het ook zonder problemen en waarschijnlijk ook een flink aantal andere toestellen. Dus dat helpt me niet.

Zoals gezegd: ik kom graag in contact met mensen die een A51 met dual sim gebruiken zodat we misschien uit kunnen vinden wat het probleem veroorzaakte.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
jbiggel schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:13:
Hallo allemaal,

Joost
Lijkt me inderdaad een veel voorkomend probleem te zijn: https://forum.xda-develop...cellular-network-t4160527
https://forum.xda-develop.../network-problem-t4099385

Zou een LTE probleem zijn. Zet de sims eens op voorkeurnetwerk 3g, is het daarmee opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbiggel
Top! Dank je.

De M31 lijkt het goed te (blijven) doen. De twee A51's zijn vrijdag bij Coolblue aangekomen maar ik zal het even doorzetten naar iemand anders waar ik contact mee heb die ook een A51 met dit probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chantal 1970
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2020
Hallo.
Ik heb hetzelfde probleem.
Mijn samsung A51 is een maand oud.´
Momenteel kan ik niks meer doen met het toestel.
Wat heel erg vervelend is omdat niemand me kan contacteren en ik ook niet.

Morgen heb ik een afspraak bij mediamarkt.

Grt,
Chantal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotjes
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-02-2023
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Samsung a51. Sim1 van telenet. Sim 2 van proximus. Sim 2 werkt perfect en Sim 1 werkt totaal niet. Al naar een telenet winkel geweest maar daar kunnen ze ook geen oplossing vinden. Heel vervelend want ik heb op Sim 1 9GB en op Sim 2 (werk)maar 1GB mobiele data.
Pagina: 1