Op zoek naar (vintage) passieve luidsprekerset voor thuis

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchael4917
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01 16:53
Beste Tweakers,

Ik heb een aantal jaar geleden wegens een verhuizing de prachtige audiofiele kwaliteit Cabasse Sloop M4 van mijn vader weg gedaan. Nu ben ik weer op zoek naar een mooie stereo set passieve speakers. Mogen vintage zijn maar verkrijgbaarheid is dan natuurlijk wel een ding. Ik weet ook niet hoeveel je daarmee wint tov van wat er het laatste decennium is uitgebracht. Ik mik wel op tweedehands om er toch meer waar voor mijn geld uit te krijgen. Budget ligt rond de €400 - €500.

Ik heb nog een goede versterker staan met de volgende specificaties:

Het is een Denon PMA-500V
Power output: 80 watts per channel into 8Ω (stereo)
Frequency response: 20Hz to 20kHz
Total harmonic distortion: 0.07%
Input sensitivity: 0.2mV (MC), 2.5mV (MM), 150mV (line)
Signal to noise ratio: 68dB (MC), 88dB (MM), 105dB (line)
Output: 150mV (line)
Dimensions: 434 x 137 x 385mm
Weight: 9.4kg

Budget ligt rond de €400-€500. Kunnen jullie mij adviseren in een mooi paar?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:56
Die versterker kan de meeste luidsprekers wel aansturen. Vintage luidsprekers kunnen prima zijn, op Marktplaats staan een aantal modellen van Cabasse te koop, begin daar mee zou ik zeggen. Je zou ook eens naar Focal, voorheen JMLab, kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:27
Heb Focals 826 op een Marantz 7.1 (=Denon) met een Linn LK80 eindtrap op het stereo deel en klinkt zeer mooi. Niet zozeer vintage.
Als je van helder en strak hoog houd kijk eens naar jaren 90 piega's.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

MIchael4917 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:59:
Budget ligt rond de €400-€500. Kunnen jullie mij adviseren in een mooi paar?
Aankoopadvies hoort in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik ga dit topic echter niet verplaatsen. We verwachten enige vorm van eigen inzet, denk aan een short list. Deze mis ik in dit topic. In deze vorm wordt het een opsom topic welke niet toe zijn gestaan omdat de discussiewaarde nul of nihil is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.