Mijn vraag
Nadat ik gisteren Windows is een keer liet updaten naar de nieuwste versie is vandaag gebleken dat de update één en ander heeft gesloopt. Het is momenteel niet mogelijk om een internetverbinding tot stand te krijgen. Daarnaast draait Windows diagnostics niet meer en als ik naar de netwerkinstellingen ga in windows, sluit deze meteen af.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Systeem: Windows 10 versie 2004 64 bit, laatste update
Internet: Bedraad, standaard ziggo router
Ethernet adapter: Killer e2200 Gigabit Ethernet adapter Ndsi 6.30
Systeemsoort: PC, dus geen wifi aanwezig.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Regulier herstarten (niet opgelost)
Ethernet adapter updaten (geen updates)
Overige PC's/wifi doet het nog wel
Pingen router (kabel doet het nog)
Windows diagnostics als administrator runnen (doet het niet)
Het lijkt mij dat het probleem ligt in een aantal corrupte windows bestanden gezien de netwerkinstellingen niet meer wilt opstarten en windows diagnostics het ook niet wilt doen.
Ik zal vanavond deze post nog aanvullen met meer relevante informatie. Heb momenteel helaas geen toegang tot mijn pc en kan dus nog even geen overige info aanleveren.
Mijn hoop is dus dat ik nog iets kan repareren zonder een clean install uit te hoeven voeren.
Nadat ik gisteren Windows is een keer liet updaten naar de nieuwste versie is vandaag gebleken dat de update één en ander heeft gesloopt. Het is momenteel niet mogelijk om een internetverbinding tot stand te krijgen. Daarnaast draait Windows diagnostics niet meer en als ik naar de netwerkinstellingen ga in windows, sluit deze meteen af.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Systeem: Windows 10 versie 2004 64 bit, laatste update
Internet: Bedraad, standaard ziggo router
Ethernet adapter: Killer e2200 Gigabit Ethernet adapter Ndsi 6.30
Systeemsoort: PC, dus geen wifi aanwezig.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Regulier herstarten (niet opgelost)
Ethernet adapter updaten (geen updates)
Overige PC's/wifi doet het nog wel
Pingen router (kabel doet het nog)
Windows diagnostics als administrator runnen (doet het niet)
Het lijkt mij dat het probleem ligt in een aantal corrupte windows bestanden gezien de netwerkinstellingen niet meer wilt opstarten en windows diagnostics het ook niet wilt doen.
Ik zal vanavond deze post nog aanvullen met meer relevante informatie. Heb momenteel helaas geen toegang tot mijn pc en kan dus nog even geen overige info aanleveren.
Mijn hoop is dus dat ik nog iets kan repareren zonder een clean install uit te hoeven voeren.
[ Voor 5% gewijzigd door Skynick op 11-09-2020 18:50 ]