Toon posts:

P3-500 in dezelfde 'box' als P3-1000?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn voortdurende queeste mijn PC weer enigszins up2date te brengen maar niet heus zag ik de P3-1000 processor en de wel erg veel voordeligere (>200piek) P3-933 Slot 1's staan.

Vraag: passen deze processoren in dezelfde box (koelingsgeval) als mijn P3-500, zodat ik alleen de 500 eruit kan mikken en kan vervangen, of moet ik echt een processor met nieuwe koeler hebben?

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 13:49

Talon

Booooom !

Hai, ...
Je moet twee dingen checken ....
Ondersteund je moederbord een snellere processor (Dell doet wel es moeilijk)
En of je koeler je processor op het moment koel genoeg houd.
De "vroegere" P3's werden een stuk warmer door het hogere voltage wat er doorheen liep.
De 933 wordt ongeveer even warm als een 500 (zelf maar ff getest op me werk).
Nou eeh ....succes (en spreek een deal af dat je hem mag terugbrengen als het niet werkt of verkoop hem aan een mede-tweaker die dan weer heel happy is !)
Succes dus :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Slot1 = Slot1 en Socket370 = Socket 370. Wat ik wil zeggen is dat Intel alleen deze twee formaten heeft voor haar P!!!'s. Dus als jouw bord (ik meen dat zo'n Seattle een BX is) een Coppermine aan kan, kan 'ie elke 100MHz FSB P!!!(E) aan. Maar ik zou me eerst informeren of hij dus een aan kan eer je er rücksichtslos eentje op prikt (kouwe kermis etc.)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Senks voor de tips... ja Seattle is 440BX... shoot, dus als ik een beetje lijp wil zijn moet ik een nieuw moederbord in dit verhaal? Of is er nog wel een processortje dat op een 440BX meer dan 500 mega hertsen kan produceren?

Mijn bios is weinig uitgebreid dus ik zal wel jumpertjes moeten gaan omzetten wil ik een beetje twiekken zonder processor te vervangen he..?

• Abbadon
Op donderdag 09 augustus 2001 22:07 schreef RaViN het volgende:
Senks voor de tips... ja Seattle is 440BX... shoot, dus als ik een beetje lijp wil zijn moet ik een nieuw moederbord in dit verhaal? Of is er nog wel een processortje dat op een 440BX meer dan 500 mega hertsen kan produceren?
Hangt er van af. Er zijn BX borden waar je gerust een P!!!1000E op kunt prikken. Het gaat er om of jouw bord de benodigde, lagere spanning kan leveren. Nu draait je cpu (een Katmai I think) op 2.0V, een Coppermine (de 0,18micron P3's) heeft 1,65~1,75V nodig. Daarnaast is een BIOS die de Coppermine herkent ook wel raadzaam. Je moet dus even op de Intel site kijken of je info over dit bord kan vinden en of je er Coppermine's op kan planten. Ik weet het zo niet, maar ik ben gezien de leeftijd van het bord bang dat je pech hebt.
Wel, aangezien het een standaard ATX bord is kun je 'm door elk ander mobo vervangen. Cool zou zijn er b.v. een KT133A bord in te zetten met een 1+GHz Athlon (samen maar iets duurden dan een 1GHz Slot1 P!!!E) zodat je een (unieke) Dell hebt met een AMD :7

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 22:25 schreef abbadon het volgende:

[..]

Cool zou zijn er b.v. een KT133A bord in te zetten met een 1+GHz Athlon (samen maar iets duurden dan een 1GHz Slot1 P!!!E) zodat je een (unieke) Dell hebt met een AMD :7
Daar HEB ik over zitten denken... maar dan zit ik ook weer aan nieuw geheugen, niet? ik heb nu 128Mb/100Mhz 128Mb/133Mhz en 256Mb/133Mhz erin liggen... en die nieuwe DDRretjes zijn best prijzig wil je een leuk aantal Mb's hebben.. niet? Wat gok je dat ik in toto kwijt ben aan een AMD setup, ik weet niet welke moederborden voor welke proc. zijn etc.. ?

En mocht ik deze setup kwijt willen, wat kan ik daar dan voor vragen?

Verwijderd

het ligt er aan, koop als je een 266 mb koopt dan heb je niets meer aan je geheugen maar je hebt ook mobo's die beiden aankunnen, zodat je nu nog met je sd'tjes kan en misschien later naar ddr.

Maar dan heb je helaas niets meer aan die 128mb pc100(je kan hem wel overklokken >:))

dit omdat de meeste AMD CPU's toch vaak 266 MHz fsb zijn en dus geheugen op 133 MHz,
en DDR is zoiezo al 266

• Abbadon
Op donderdag 09 augustus 2001 22:38 schreef RaViN het volgende:

[..]

Daar HEB ik over zitten denken... maar dan zit ik ook weer aan nieuw geheugen, niet? ik heb nu 128Mb/100Mhz 128Mb/133Mhz en 256Mb/133Mhz erin liggen... en die nieuwe DDRretjes zijn best prijzig wil je een leuk aantal Mb's hebben.. niet? Wat gok je dat ik in toto kwijt ben aan een AMD setup, ik weet niet welke moederborden voor welke proc. zijn etc.. ?

En mocht ik deze setup kwijt willen, wat kan ik daar dan voor vragen?
Daarom zei ik ook KT133A bord (zag dat je nog veel SDRAM had ;) ); dit SDRAM kun je gewoon weer in die KT133A proppen. Verkijk je niet op DDR, het is geen wonderbaarlijke oplossing, het is in de praktijk zo'n 4% sneller. Zonde om die 512MB's te verpatsen en nieuw DDR te moeten kopen, of je moet er echt geld voor over hebben. Je zult wellicht de PC100 module als deze niet op 133 draait niet kunnen gebruiken.
Als bord kun je een Asus A7V133 nemen, die heb je al voor 300~350 piek. Of een MSI K7T Turbo (300,-). Prop er een Thunderbird van 1GHz (260,-), 1.2GHz (350,-) op plus jouw twee PC133 DIMM's en je hebt voor 600~700 piek een flitsende GHz bak :)

Verwijderd

Topicstarter
kerel, ik ben al wat verder aan het pluizen gegaan, ik zou wel graag een 266fsb mobo willen met het oog op verdere uitbreiding later weer... ik dacht aan dit verhaal -

d'r in:
Maxtor 30GB (DMax 60 Plus, 7200rpm, 2MB)
Asus A7V266 FL 415,-
http://www.asus.com.tw/products/motherboard/ddr266/a7v266/index.html
AMD Athlon Thunderbird 1200 (266MHz FSB)
2x 256MB PC2100 DDR SDRAM (Micron / Crucial)

weg:
Intel Seattle 440BX MoBo
Pentium 3
512 Mb

en dan moet ik als ik zo'n 500 piek kan vangen voor mijn mobo+p3+mem ongeveer 800 pieken investeren, niet slecht gezien het feit dat dan ook meteen de hdd erbij zit...

:) what is your opinion, isset wat? de lui hier raden me allemaal aan op de p4 prijs in oktober te wachten... misschien is het voor de Athlon prijs wel slim om ff op de Palo te wachten... maar toch... dit lijkt me een goeie config... en dat moederbord is echt een lekker ding *D

Verwijderd

Topicstarter
DeLL XPS/T500 Asus A7V266 - AMD TBird 1200@???? - Iiyama 19" S900MT1 - 512 Mb 266Mhz@???Mhz - ELSA Gladiac GF2 - Maxtor 7200rpm 30,0Gig - IBM 5400rpm 13,7Gig - AOpen DVD6x24x - AOpenCDRW12x10x32 - SBLive 5.1 - Altec Lansing THX Pro set ...HP LaserJet 2100TN ? *D

klinkt weer wat hedendaagser!

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
Ziet er leuk uit! Alleen gaat mijn voorkeur uit naar een AMD 760 moederbord -> Abit KG7

Maar ik betwijfel of je 500 piek voor je ouwe spul kan krijgen...

Hmpz ik moet ook nog ff 2x crucial dimm hebbe. Als jij toch moet hebbe kunne we samen 4 dimms bestellen misschien...

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

Als je het in een kast bouwt met videokaart en hd dan kan je er nog wel f500,- voor vangen.

Anders denk ik niet.

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
ik zat ook met die vraag alleen heb ik een msi va 6199 moederbord. in het boekje staat dat ie voor p3 slot 1 400/450/500 and faster is kan ie dan ook 1000mhz aan?

Verwijderd

ff feestje verstoren, kijk eerst goed naar de poweraansluitingen van de DELL. Dell heeft lang niet altijd een AT voeding cq connector.

(kon laatst een mooie Dell-server kast krijgen. Helaas is de connector voor voeding niet geschikt om er een AT bord in te gooien. :( )

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:30 schreef MadMax-007 het volgende:
ff feestje verstoren, kijk eerst goed naar de poweraansluitingen van de DELL. Dell heeft lang niet altijd een AT voeding cq connector.

(kon laatst een mooie Dell-server kast krijgen. Helaas is de connector voor voeding niet geschikt om er een AT bord in te gooien. :( )
Tja, welk bordje ondersteund tegenwoordig nog AT?????

En als je inderdaad geen standaard ATX hebt (zowel aansluiting als vorm), heb je inderdaad pech!

• Abbadon
Lijkt mij allemaal een prima keuze :) . Maar 500 piek voor de Pentium + bord, no way. Probeer 't op Ibazar of zo voor veel te slijten.
Wat betreft de connector, ik heb hier een Dell Optiplex met idd een afwijkende aansluiting (bord is dan ook geen standaard formaat). Echter, als het een Intel Seattle bord is lijkt mij dat er een standaard ATX aansluiting op zit. Zo niet, dan zit je tevens aan een nieuwe voeding vast.

Verwijderd

Topicstarter
Argh... zo wordt et steeds meer!! Ik ga maandag wel ff met Dell bellen, die helpdesk is altijd super dus dat zal dan wel duidelijk worden. Maatje van me gaat hetzelfde doen met zijn Dell 733, maar hij wacht tot P4 omlaag is gegaan. Ik ben benieuwd... en in het uiterste geval laat ik deze lekker beneden staan en koop ik volgend jaar februari met pc prive wel weer een neue!! :( Alleen weer zo lang wachten...

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:08

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik denk dat ik je misschien kan helpen...(kon gisteren niet meer posten |:(, anders had ik toen al wat neergezet)
Dell Dimension XPS T Processor Upgrade Information:
http://www.roberthancock.com/dell/xpstproc.htm
>:)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

Topicstarter
Super! Bedankt kerel, dit is nog eens handig!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:08

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Sure thing, we're here to help :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 21:46 schreef RaViN het volgende:
In mijn voortdurende queeste mijn PC weer enigszins up2date te brengen maar niet heus zag ik de P3-1000 processor en de wel erg veel voordeligere (>200piek) P3-933 Slot 1's staan.

Vraag: passen deze processoren in dezelfde box (koelingsgeval) als mijn P3-500, zodat ik alleen de 500 eruit kan mikken en kan vervangen, of moet ik echt een processor met nieuwe koeler hebben?
waaar!!! voor 200 piek dan update ik hem ook effe!!!

Verwijderd

Topicstarter
|:( 933 is meer dan 200 piek voordeliger dan de 1000 |:(

200 piek is het verschil }:O

ga maar slapie doen. :Z
morgen is alles beter. :D

nee, ik dacht wel dat het eens verkeerd gelezen zou worden toen ik het typte... :Y)

pe es... als ik het goed lees kan jou systeempje wel tot een dikke 800 mhz worden ge-oc'd toch, of doe je daar niet aan?
Pagina: 1