[WiFi] verbinding valt af en toe weg, alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ogulcanbas
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09-2020
Hallo allemaal,

Mijn PC staat in mijn hobby kamer en die is helaas op zo'n manier verwijderd van de woonkamer waardoor ik niet direct een netwerk kabel neer leggen (Dit kan wel, maar mijn vriendin zou niet blij zijn met hoe dit eruit zou zien!). Mijn WiFi is in principe prima, maar ik merk dat er hier en daar toch problemen zijn met de verbinding.
Ik gebruik op dit moment een externe WiFi adapter, aangesloten op mijn PC.

Mijn vraag: Hebben jullie enige tips om toch een zo stabiel mogelijke verbinding te houden?

Ik lees weleens over Powerline adapters gelezen, maar merk vaak dat de reviews niet al te best zijn.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan een repeater proberen op te hangen maar die halveert sowieso de snelheid die je denkt te krijgen; dus als je 200Mbit internet krijgt en je hangt er een repeater tussen, haal je boven maximaal 100Mbit (maximaal; allicht zijn er nog stoorzenders en kom je ergens rond de 79Mbit uit bijvoorbeeld).
Mijn WiFi is in principe prima, maar ik merk dat er hier en daar toch problemen zijn met de verbinding.
Dit is heel tegenstrijdig. Alles is prima maar er zijn toch problemen?

Wat dan? Hoe dan? Wat merk je dan? Waarom zou extra apparatuur het oplossen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:50

lier

MikroTik nerd

De enige echte oplossing is een netwerkkabel, al het andere is een minderwaardig alternatief met onvoorspelbaar gedrag (op korte en lange termijn).

En zoals @MAX3400 al terecht opmerkt: wat is het probleem? En wat betekent "Mijn WiFi is in principe prima"?

Waar staat M.B.T. eigenlijk voor?

[ Voor 6% gewijzigd door lier op 11-09-2020 08:20 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ogulcanbas
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09-2020
MAX3400 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:07:
Je kan een repeater proberen op te hangen maar die halveert sowieso de snelheid die je denkt te krijgen; dus als je 200Mbit internet krijgt en je hangt er een repeater tussen, haal je boven maximaal 100Mbit (maximaal; allicht zijn er nog stoorzenders en kom je ergens rond de 79Mbit uit bijvoorbeeld).

[...]

Dit is heel tegenstrijdig. Alles is prima maar er zijn toch problemen?

Wat dan? Hoe dan? Wat merk je dan? Waarom zou extra apparatuur het oplossen?
Ik begrijp dat dit inderdaad als tegenstrijdig word gezien.

Wat ik bedoel is dat ik eens in de zoveel tijd de verbinding verlies. Het duurt hierna ook even totdat ik weer kan verbinden met mijn WiFi netwerk, dit probleem heb ik alleen in de hobby kamer met alle apperaten (Smartphone, Nintendo Switch, laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:42
Heb je laminaat? Er bestaan platte kabels die je onder laminaat /onder plint legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ogulcanbas schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:00:
... een netwerk kabel neer leggen (Dit kan wel, maar mijn vriendin zou niet blij zijn met hoe dit eruit zou zien!)...
Dan laat je het toch door een professional aanleggen? Kost wat, maar als je vriendin een dure smaak heeft, zul je dat probleem wel vaker tegenkomen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:37

Nibbz

Postmaster General

ik hoor vaak horror verhalen over powerline adapters. Echter hier werken ze heel goed! (huis uit de jaren 60).

Je zou het altijd kunnen proberen, werkt het niet, breng je ze terug.

Maar, een kabel blijft toch wel het beste!

13:37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Powerline is hit and miss, en hangt van zo veel factoren af dat het van tevoren lastig te zeggen is of het feilloos gaat werken. Dus als je kunt testen zeker doen, maar hou er rekening mee dat een ander apparaat in huis dat je later aanzet of aansluit alsnog roet in het eten kan gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:11

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@ogulcanbas Ik heb even de titel wat opgepoetst. ;)

www.google.nl

Pagina: 1