Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop Foto/videobewerking - 15,6 inch - 1200 budget.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bart-k
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-02 22:21
Beste tweakers,

Graag jullie mening, ben opzoek naar een future proof laptop voor een foto/bewerking studie, voornamelijk met adobe progamma's. Daarnaast vervangt deze de huidige laptop welke dagelijks wordt gebruikt (Paar kleine games en vooral internet surfen). De voorkeur gaat uit naar een 15,6 inch (15inch mag ook).

Wat is je budget?
Circa 1200,- liefst wat minder. Budget was eerst 800 maar om echt future proof te zijn het budget verhoogd

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Door Corona nu waarschijnlijk een stuk minder, maar de laptop moet onder de 2 kilo zijn. Voorkeur heeft rond de 1.7kg/1.8kg

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur voor het merk, liefst een wat apple achtige look. Dus weinig plastic, dun en een strak design. Geen hippe gaming laptops..

https://tweakers.net/pric...pavilion-15-cs3722nd.html
Twijfel over de processor, 1.3 ghz klokfrequentie en max 3.9ghz. Is dit voldoende?

https://tweakers.net/pric...740-15irh-81nx002nmh.html
*edit: Blijkt net uitverkocht te zijn..*. Lijkt te voldoen aan al mijn wensen, deze heeft de voorkeur.

pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 15IMH05 (82AB002WMH)
512GB SD, lijkt me eerst genoeg maar de 740yoga misschien iets meer future proof en I7 i.p.v een I5. Vind dit moeilijk inschatten wat nu afdoende is. Lees ook regelmatig dat een Ryzen 7 nóg beter is voor foto/video bewerking.

Wat vinden jullie van bovenstaande keuzes? Neig naar de S740 of hebben jullie andere suggesties.
Alvast bedankt.

Alle reacties

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Als je echt een bommetje in huis wil halen wat prestaties betreft, kun je ook kijken naar laptops met de nieuwe AMD 4800u processor. Dan weet je zeker dat je een toekomstbestendiger laptop hebt, voor je geld:
pricewatch: Lenovo IdeaPad S540-13ARE (82DL002TMH)

Wel 13,3 inch, dus compact en licht, maar met een hoge resolutie scherm (Apple achtig) en retesnel...

Review van het scherm is beter dan een MacBook:
YouTube: Lenovo Ideapad S540 13 Pro [2020] Ryzen 4600U | MacBook Air killer?

Dus misschien wel een ideale laptop voor foto bewerking.

PS: de review op YouTube is van de 4600u variant en de link hierboven is van de 4800u variant, die dus nog sneller is.

[ Voor 70% gewijzigd door DeArmeStudent op 13-09-2020 14:33 ]

• 1A2B
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-11-2020
Hoi,

Ik lees mee omdat ik ook opzoek ben naar een laptop voor fotobewerking. Ik heb gekeken naar de voorgestelde laptop Lenovo IdeaPad S540-13ARE (82DL002TMH) maar deze heeft AMD raedeon graphics. Is dit voldoende voor Photoshop? (en eventueel een spel als TwoPointHospital?) Ook heeft de laptop een glanzend scherm maar ik kan geen anti-reflecterende versie vinden. Is deze laptop er ook te vinden met anti-reflecterende coat? Of doet Lenovo daar niet aan?

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
De interne GPU van de Ryzen 4000 series zijn ruim voldoende voor Photoshop en volgens mij ook voor videobewerking. Ze kunnen zelfs wat licht gamen prima aan.