Vraag
Beste antwoord (via TheNephilim op 11-09-2020 12:35)
@TheNephilim
Dit is inderdaad een verbinding zodat het snoer kan mee draaien, en is zeker NIET bedoeld om zo los te kunnen nemen! Op die "connector" stat de volle netspanning ... dus als je dat ding in je handen hebt wilt dat zeggen dat er meer stuk is.
@Flake
Bij föhns en krultangen kom je die dingen wel tegen, en die voeren inderdaad het volle vermogen.
Dit is inderdaad een verbinding zodat het snoer kan mee draaien, en is zeker NIET bedoeld om zo los te kunnen nemen! Op die "connector" stat de volle netspanning ... dus als je dat ding in je handen hebt wilt dat zeggen dat er meer stuk is.
@Flake
Bij föhns en krultangen kom je die dingen wel tegen, en die voeren inderdaad het volle vermogen.
Alle reacties
Heeft die krultang ook een merk? Dat zoekt iets gerichter.
Verder: zit deze connector echt in de krultang of ergens in de behuizing zodat je de kabel netjes op kunt ruimen?
Verder: zit deze connector echt in de krultang of ergens in de behuizing zodat je de kabel netjes op kunt ruimen?
Is dit wel een connector?
Ziet er meer uit als een systeem zodat de snoer kan draaien die vast hoor te zitten en afgebroken is.
Kan me niet voorstellen dat er een 230V connector is waar je zo makkelijk bij de pootjes kan.
Ziet er meer uit als een systeem zodat de snoer kan draaien die vast hoor te zitten en afgebroken is.
Kan me niet voorstellen dat er een 230V connector is waar je zo makkelijk bij de pootjes kan.
Nee het is echt een connector die je kan loskoppelen, er is niks afgebroken oid. alleen het snoer is bij de stekker los gekomen.SA007 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:38:
Is dit wel een connector?
Het is een ISO Professional Choice krultang.
Het lijkt op een audiostekker, maar daar kun je echt niet het vermogen van een krultang door jagen. Lijkt iets wat bedacht is voor dit product, het is ook een overmold dus de kans dat je zoiets los kan kopen lijkt me klein
@TheNephilim
@Flake
@Flake
Alle krultangen met die benaming hebben een draaibare aansluiting voor het snoer, deze kan dus ronddraaien tov het apparaat.TheNephilim schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:32:
[...]
Nee het is echt een connector die je kan loskoppelen, er is niks afgebroken oid. alleen het snoer is bij de stekker los gekomen.
Het is een ISO Professional Choice krultang.
Het is geen stekker die je erin kan steken.
Deze is dus kapot en levensgevaarlijk. Tussen de stukjes metaal staat gewoon netspanning (als de stekker in het stopcontact zit natuurlijk).
Je hebt de kabel zo te zien bij de trekontlasting beet. Deze hoort, samen met de opstaande, zwarte rand van de "plug", geklemt te zitten in de behuizing van de krultang. Ik denk dus dat de behuizing van je krultang stuk is, waar het snoer naar binnen gaat.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik zag dit gisteren bij een vriend tijdens het drinken van een biertje. Die had het apparaat op de werkbank liggen om te zien of hij het kon repareren. Die stekker kan er alleen uit als je de behuizing los maakt inderdaad, niet tijdens gebruik oid. Dat zou zeker gevaarlijk zijn 
Het lijkt erop dat er niks aan te doen is, de kabel is in principe nog goed, alleen de buitenste isolatie is kapot.
Het lijkt erop dat er niks aan te doen is, de kabel is in principe nog goed, alleen de buitenste isolatie is kapot.
@Sine helder! Dit is dus geen connector maar een deel van een sleepring, die horen inderdaad niet los te komen. Ik zat me al af te vragen waarom zoiets in een krultang zit
Pagina: 1