Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game (VR en UWQHD) en 3D design PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Mijn huidige pc is zo'n 7 jaar oud dus wel aan vervanging toe.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op een 1440p ultrawide en op een HP Reverb G2, graag op de hoogst mogelijke grafische instellingen. Vooral flight sims maar ook shooters.
Daarnaast wil ik ook applicaties als 3ds Max en Autodesk Revit gebruiken

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen harde grens, het moet futureproof zijn maar ik hoef niet overal de uiterste procenten winst in framerates uit te halen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HP Reverb G2 staat in pre order

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goed gekoeld en relatief stil systeem

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet

Wat verwacht je van ons?
Graag een kritische blik of deze onderdelen compatible zijn en geen problemen opleveren.
Vooral de keuze voor processor en moederbord twijfel ik nog over. Initiele keuze voor een Ryzen 3600 zodat ik zonder al te veel extra kosten kan upgraden naar een ZEN 3 zodra deze beschikbaar is en duidelijk betere prestaties levert. Ik weet dat deze in oktober aangekondigd worden maar weet niet wanneer ze dan ook echt leverbaar zijn.
Ook de keuze van RAM staat nog open, zou sneller RAM meer voordelen hebben bij een eventuele upgrade naar ZEN 3?
Ik zou tevens graag wel een interne usb-c header op het moederbord hebben zodat de aansluitingen op de case ook benut worden.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 190,-€ 190,-
1MoederbordenASRock B550 Extreme4€ 194,05€ 194,05
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 94,95€ 94,95
1MonitorenIiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart€ 478,03€ 478,03
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 650W€ 108,90€ 108,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 99,08€ 99,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.165,01

Alle reacties

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Die voeding gaat niet genoeg zijn, nvidia raad al ee goede voeding van minimaal 750 watt aan.

Betreft je cores, weet ik niet of je in jouw geval niet beter op een aantal hoger kunt gaan zitten. Maar dit is een gedachtekronkel, je zult zelf vast weten hoeveel cores 3dmax & revit gebruiken.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• ATCO
  • Niet online
Qua cpu twijfel ik inderdaad ook. Idee achter de 3600 is dat ik hiermee ff vooruit kan qua gaming en dan over een half jaar upgrade naar een sterkere cpu uit de zen 3 serie.

Ik heb de Nvidia overzichten gezien met aanbevolen voeding maar ik vraag me af waar ze dit op baseren? Ik heb naast de gpu en de cpu weinig tot geen verbruikers en ik kom niet snel op de 750 wat als ik het optel.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik durf het je niet te vertellen. Maar het is wel tientjeswerk, daarbij zijn de voeding best efficient, en met te weinig kun he toch wel een hoop schade aanrichten.

betreft cpu, true, ik doe hetzelfde, maar de 3600 is erg in trek en kastig te krijgen merk ik nu. Denk dat meer mensen dit doen nu ;)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
@gitaarwerk , Nvidia gaat uit van matige voedingen. Er zijn ook 750W voedingen die maar 500W stabiel kunnen leveren. De gekozen voeding is high end en prima geschikt.

• ATCO
  • Niet online
Dan laat ik voorlopig deze voeding erin staan.
Nog tips op het gebied van moederborden? Ik heb in de pricewatch gezocht maar de selectie op interne usb-c headers lijkt niet heel betrouwbaar.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Pak de pricewatch: MSI MAG B550 Tomahawk. Erg fijn bord en heeft usb-c header

• ATCO
  • Niet online
Zal daar even naar kijken, dacht dat ik m eerder van mijn lijstje had gestreept maar weet niet meer waarom.

• Geoff89
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-04-2022
Als je 3ds Max wilt gaan gebruiken is het ook nuttig om te weten of je wilt gaan renderen. Als je dit gaat doen dan maakt het ook uit welk programma je daarvoor wilt gebruiken. Ik render zelf bv op CPU (met Vray) en dan kan je niet genoeg cores hebben.

• ATCO
  • Niet online
Zeker een aandachtspunt, ik ging er eigenlijk vanuit dat met een sterke GPU het renderen efficienter gaat dan met de CPU, ook gebaseerd op o.a. de volgende post:

https://discourse.mcneel....cpu-vs-cuda-vs-rtx/100585
Pagina: 1