Mijn huidige pc is zo'n 7 jaar oud dus wel aan vervanging toe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op een 1440p ultrawide en op een HP Reverb G2, graag op de hoogst mogelijke grafische instellingen. Vooral flight sims maar ook shooters.
Daarnaast wil ik ook applicaties als 3ds Max en Autodesk Revit gebruiken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen harde grens, het moet futureproof zijn maar ik hoef niet overal de uiterste procenten winst in framerates uit te halen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HP Reverb G2 staat in pre order
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goed gekoeld en relatief stil systeem
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet
Wat verwacht je van ons?
Graag een kritische blik of deze onderdelen compatible zijn en geen problemen opleveren.
Vooral de keuze voor processor en moederbord twijfel ik nog over. Initiele keuze voor een Ryzen 3600 zodat ik zonder al te veel extra kosten kan upgraden naar een ZEN 3 zodra deze beschikbaar is en duidelijk betere prestaties levert. Ik weet dat deze in oktober aangekondigd worden maar weet niet wanneer ze dan ook echt leverbaar zijn.
Ook de keuze van RAM staat nog open, zou sneller RAM meer voordelen hebben bij een eventuele upgrade naar ZEN 3?
Ik zou tevens graag wel een interne usb-c header op het moederbord hebben zodat de aansluitingen op de case ook benut worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op een 1440p ultrawide en op een HP Reverb G2, graag op de hoogst mogelijke grafische instellingen. Vooral flight sims maar ook shooters.
Daarnaast wil ik ook applicaties als 3ds Max en Autodesk Revit gebruiken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen harde grens, het moet futureproof zijn maar ik hoef niet overal de uiterste procenten winst in framerates uit te halen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HP Reverb G2 staat in pre order
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goed gekoeld en relatief stil systeem
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet
Wat verwacht je van ons?
Graag een kritische blik of deze onderdelen compatible zijn en geen problemen opleveren.
Vooral de keuze voor processor en moederbord twijfel ik nog over. Initiele keuze voor een Ryzen 3600 zodat ik zonder al te veel extra kosten kan upgraden naar een ZEN 3 zodra deze beschikbaar is en duidelijk betere prestaties levert. Ik weet dat deze in oktober aangekondigd worden maar weet niet wanneer ze dan ook echt leverbaar zijn.
Ook de keuze van RAM staat nog open, zou sneller RAM meer voordelen hebben bij een eventuele upgrade naar ZEN 3?
Ik zou tevens graag wel een interne usb-c header op het moederbord hebben zodat de aansluitingen op de case ook benut worden.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 190,- | € 190,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B550 Extreme4 | € 194,05 | € 194,05 |
| 1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Monitoren | Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart | € 478,03 | € 478,03 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 108,90 | € 108,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 99,08 | € 99,08 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.165,01 | ||