Vraag

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zoek een?
Android smartphone om een Moto G5 Plus te vervangen (geen updates meer zonder mod, crashes en will beter)

Wat is je budget?
Max 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om te......
Gamen, Waze, audiobooks afspelen, foto's maken in goed licht (hoeft niet superkwaliteit te zijn) en zelfs bellen.

Geen interesse in selfies, NFC, wireless laden, enzo

Wat heb je zelf al gevonden?
De Xiaomi Mi 10 Lite (6GB/128GB) ziet er erg interessant uit.

Lekker veel geheugen en opslag, AMOLED scherm, G5 voor lage latency en snelle processor voor gaming. Het schijnt ook dat de Mi modellen twee Android versie upgrades krijgen, wat hopelijk ook zo is voor de Lite variant.

Welke vragen heb je hier nog over?
- Ik heb moeite om alternatieven te bedenken. Goedkopere telefoons lijken flink in te leveren op zaken die de levensduur en bruikbaarheid sterk beinvloeden (CPU, geheugen, opslag, scherm), dus qua verwachte levensduur lijkt me dit erg een goede deal. Duurdere modellen lijken vooral features te bieden die niet zoveel meerwaarde voor mij geven. Heb ik last van tunnelvisie of past dit toestel idd erg goed bij mijn wensen?
- Ik hou wel van een cleane interface en niet teveel verplichte apps (vandaar ook de Moto G5). Is dit makkelijk te regelen met de Mi 10 Lite?

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:55
Xiaomi zijn prima toestellen, maar voor schone interface moet je een custom ROM er op zetten van bijvoorbeeld Xiaomi.eu
Doe je dat niet kun je ook een Samsung M21 overwegen en 100 Euro in je zak houden.
Of kijk naar de Oneplus Nord als alternatief, of de Motorola G G5.

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 31-05 21:37
Als je van plan bent regelmatig te gaan gamen zou ik toch de Samsungs met een Exynos 9611 overslaan. Je kan er op zich wel mee gamen, maar het past niet bij je wens om een snelle chip te hebben, en zeker na verloop van tijd zal je wel performance issues gaan merken.

Ik adviseer om de Xiaomi Mi 10 Lite of Mi Note 10 Lite te nemen of te wachten op de Pixel 4a (~€340) of Realme 7 Pro (~€350)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Xiaomi.eu heeft nog geen ROM voor de Mi 10 Lite, al lijken ze daar hard mee bezig. Ik wilde toch nog wachten op Black Friday/Cyber Monday, dus dan zal die er wel zijn.

De Samsung lijkt mij ook een te zwakke processor te hebben. Bovendien is hij volgens pricewatch eerder €70 euro goedkoper dan €100. En dan heb je 4GB/64GB. Ik heb liever meer geheugen en ruimte.

Er zit weinig verschil tussen de OnePlus Nord en de Mi 10 Lite qua specs, maar wel een prijsverschil van €100. Deze is dan ook ruim boven budget. Hij mist ook een 3,5mm-poort die ik liever toch wel heb. Lijkt me vooral aan te raden als je MIUI niet wil en/of niet wil hacken voor een cleane versie. Ik heb zelf geen ervaring met MIUI, maar de ervaringen van anderen met de laatste versie lijken wel goed.

De Moto's van nu zijn erg gegroeid, vooral ook in de lengte, wat ik niet zo waardeer. De 5G versie met 6GB/128GB is ook ruim boven budget met $400.

Ik zal nog even kijken naar de Pixel 4a en Realme 7 Pro, al zitten die wel boven budget.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:55
Misschien goed even te oefenen met custom roms op je G5+ voordat je dan de Xiaomi aanschaft en daar begint met een custom rom er op te zetten?
Verder, de Nord is merkbaar kleiner dan de Mi10Lite (gezien je opmerking over formaat), hier vergelijk inclusief afmetingen van de diverse genoemde modellen:
https://tweakers.net/pric...;1582486;1587078;1541680/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Ik was van plan een custom ROM op de G5+ te zetten als ik m'n nieuwe toestel volledig in gebruik heb genomen. Ik laat die nu liever zoals die is, tot ik de nieuwe telefoon helemaal goed heb. Ik denk dat het installeren van een custom rom met de nodige tutorials wel gaat lukken.

Ik ben er wel klaar voor om een grotere telefoon te nemen dan nu (ik had de G5+ mede uitgezocht op de compactheid, maar wil nu wel iets groter), maar liever niet zo'n heel langwerpig model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ik heb zelf de mi 9t pro gekocht voor 200, nog geen moment spijt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Met custom mod of zoals geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ik heb hem zoals geleverd gehouden, gewoon reclame uitgevinkt.
Wel kan je veel mensen vinden die er een custom op hebben gezet, of nog stap meer, nova launcher.

(Zoek maar eens op dit forum op mi 9t of mi 9t pro ). Ondertussen ziet de redmi note 8 pro er goed uit als je beetje op budget moet letten.

Voor prijzen, kijk op kimovil.com

[ Voor 6% gewijzigd door 99ruud99 op 11-09-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Ik doe liever iets langer met een telefoon, dus neig ik meer naar de Mi 10 lite, maar de redmi note 8 pro staat wel op m'n lijstje als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik weet niet hoe belangrijk 5G voor je is, maar de Poco X3 die net te koop is, is ook een zeer aardig alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Die ziet er inderdaad ook interessant uit. Geen AMOLED, geen 5G en klein beetje tragere CPU/GPU, maar wel €50 goedkoper. Ik zet hem op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik denk dat je in deze prijsklasse beter een prima lcd dan een budget amoled kunt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Het scherm van de Mi 10 Lite krijgt wel goede reviews. Het grootste minpunt is 60hz refresh ipv 90. De Poco X3 heeft zogenaamd 120hz, maar een review liet zien dat dit in games nooit gehaald wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Ik heb de Xiaomi Mi 10 Lite gekocht, ook omdat ik een goede deal vond voor 266 euro.

Pagina: 1