ZYCT-202 remote koppelen met Hue Bridge: Help!!

Pagina: 1
Acties:

• Mandareintje
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-03-2021
Hi allemaal,

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Heb de ZYCT-202 remote gekocht omdat ik de originele Philips dimmer switch te beperkt vond (wil graag meerdere groepen in 1 ruimte overzichtelijk kunnen bedienen/dimmen namelijk).

Ik zet de hue app in de pairing modus (zoeken naar dimmer switch), en op de remote druk ik lang op de knop met de 2 lampjes, tot alle 5 de lampjes oplichten. En daarna kan ik wachten tot ik een ons weeg, maar ik de app kan de remote niet vinden. Ik heb de remote al een paar keer gereset voor de zekerheid, maar het helpt niet.

Wie kan mij helpen? Het zou moeten werken met de hue bridge namelijk...

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Mandareintje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:59:
Ik zet de hue app in de pairing modus (zoeken naar dimmer switch), en op de remote druk ik lang op de knop met de 2 lampjes, tot alle 5 de lampjes oplichten. En daarna kan ik wachten tot ik een ons weeg, maar ik de app kan de remote niet vinden.
Ik ken de ZYCT-202 niet en gebruik zelf alleen zelf gemaakte controls (softwarematig), maar volgens mij komt die remote sowieso niet in de app tevoorschijn. Ik heb wat rondgekeken en het lijkt erop dat de connectie tussen de remote en de Hue Bridge erg beperkt is en totaal niet is wat een ieder ervan verwacht.

Als ik de handleiding zo lees dan dien je de lampen, na de initiële pairing tussen de Hue Bridge/app en de Remote Control (5 lampjes die gaan branden op de afstandsbediening, dat is tevens de enige terugkoppeling die je krijgt), 1 voor 1 te "koppelen" met de afstandsbediening. De initiële pairing is er mede voor om te voorkomen dat de lampen verdwijnen uit de app nadat je ze "koppelt" met de remote control.

De afstandsbediening werkt in praktische zin niet echt mét de Hue Bridge, maar het lijkt er als extra naast te werken. Maar goed, zoals ik al zei, ik heb die remote niet dus ik kan er naast zitten.

P.s. de gebruiksaanwijzing is best matig.

• Mandareintje
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-03-2021
Dankjewel, tsja ik vind het lastig. Ben bijna zo ver alle hue dingen weer terug te brengen naar de winkel. Waarom is er gewoon geen fatsoenlijke afstandsbediening voor zeg, tsjongejonge.

Zojuist een remore van Innr ofzoiets besteld. Gaan we die morgen eens uitproberen..

Of heb jij een goede aanbeveling qua remote? Zelf programmeren kan ik niet echt.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziggy Rocks
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb ook ooit een ZYCT-202 gekocht voor hetzelfde doel en met hetzelfde resultaat :-(

Inmiddels heb ik een aantal Hue Dimmer Switches in het huis en in combinatie met de hueDynamic app (https://www.huedynamic.com/) werkt het perfect.
De app werkt op iOS, Android en Windows.
De app kost een paar euro maar werkt super om o.a. scenes te maken en switches te programmeren.

Met de hueDynamic app is de Hue Dimmer Switch makkelijk via een paar klikken te programmeren.
Zo heb ik 3 scenes geprogrammeerd: 1 op de dim-down knop, 1 op de dim-up knop en 1 op de aan-knop en als ik de dim-down of de dim-up knop lang indruk werkt het dimmen ook nog steeds. De uit-knop is gewoon om de lamp uit te zetten, maar zou ik ook nog extra functies op kunnen programmeren met de hueDynamic app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remkay
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05 10:28
Mandareintje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:59:
Hi allemaal,

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Heb de ZYCT-202 remote gekocht omdat ik de originele Philips dimmer switch te beperkt vond (wil graag meerdere groepen in 1 ruimte overzichtelijk kunnen bedienen/dimmen namelijk).

Ik zet de hue app in de pairing modus (zoeken naar dimmer switch), en op de remote druk ik lang op de knop met de 2 lampjes, tot alle 5 de lampjes oplichten. En daarna kan ik wachten tot ik een ons weeg, maar ik de app kan de remote niet vinden. Ik heb de remote al een paar keer gereset voor de zekerheid, maar het helpt niet.

Wie kan mij helpen? Het zou moeten werken met de hue bridge namelijk...
Ik liep bij het pairen tegen hetzelfde probleem aan en vond deze handleiding. Na een reset van de ZYCT-202 kreeg ik hem meteen gekoppeld aan de Hue bridge (5 lampjes branden).
Zie handleiding:
https://www.partsnl.nl/do...t-smart-home-zyct-202.pdf