Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

small build 3080

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrprancer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een mint itx systeem gaan bouwen , het is nu 8 jaar geleden dat ik mijn laatste build heb gemaakt.

Het wordt een windows systeem voor gamen, ik heb een odyssey g7 dus wil deze ten volle benutten met de 3080 founders editie.

Wat mag het systeem gaan kosten?
max 2000 met verzendkosten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
pricewatch: Samsung Odyssey G7 (G75TQSU) 32" Zwart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
de artic koeler lijkt me met de gekozen case de beste optie om voorop de chassis de monteren hierdoor gaat alle warme lucht bovenop uit de achter fan

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
het gaat om een mini itx build en wil graag advies omdat ik denk dat dit misschien problemen gaat geven om de warmte te gaan managen. met de uitgekozen case is 240 rad een optie en denk ik dus ook nodig te hebben. De ram is een aandachtspunt voor me aangezien deze misschien te warm wordt?

Ga je overklokken?
nee niet van plan maar wie weet[/

Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag jullie input en of ik hier goed aan doe na zolang niet gebouwd.
Een normale build en dan een 3rd party 3080 is ook een optie en daar zijn al genoeg voorbeelden van op het forum maar een small build had ik nog niet gezien. En ja wachten op de AMD info later in oktober is een optie maar voorpret is ook leuk :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 I PRO WIFI€ 175,-€ 175,-
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define Nano S Zwart€ 59,-€ 59,-
1WaterkoelingArctic Liquid Freezer II 240€ 74,90€ 74,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 100,33€ 100,33
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 94,05€ 94,05
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 99,08€ 99,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 891,36

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Beste antwoord (via mrprancer op 11-09-2020 09:22)

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
er zijn een paar dingen waar je even naar moet kijken, met die kass, kaart en een aio-koeler.
allereerst:
YouTube: Stop Doing It Wrong: How to Kill Your CPU Cooler (AIO Mounting Orien...
als je je daaraan houdt, maar ook de aio voorop monteert, dan is even de vraag of de leidingen lang genoeg zijn om om de GPU heen te buigen en toch de CPU te bereiken. en, of de leidingen dan niet een deel van de ruimte opeten die je nodig hebt voor zo'n lange GPU.

je zou ook kunnen overwegen om de aio aan de bovenkant te monteren (met luchtstroom naar boven toe), en voorop gewoon 2 (140mm) fans te doen. dat lost ook gelijk je zorg over hete RAM op doordat de airflow vanuit de front daar recht overheen gaat. (al zou ik me daar niet te druk over maken).

qua componenten is het verder volgens mij een prima build.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
er zijn een paar dingen waar je even naar moet kijken, met die kass, kaart en een aio-koeler.
allereerst:
YouTube: Stop Doing It Wrong: How to Kill Your CPU Cooler (AIO Mounting Orien...
als je je daaraan houdt, maar ook de aio voorop monteert, dan is even de vraag of de leidingen lang genoeg zijn om om de GPU heen te buigen en toch de CPU te bereiken. en, of de leidingen dan niet een deel van de ruimte opeten die je nodig hebt voor zo'n lange GPU.

je zou ook kunnen overwegen om de aio aan de bovenkant te monteren (met luchtstroom naar boven toe), en voorop gewoon 2 (140mm) fans te doen. dat lost ook gelijk je zorg over hete RAM op doordat de airflow vanuit de front daar recht overheen gaat. (al zou ik me daar niet te druk over maken).

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:41
Klein dingetje.... Je kan wachten op de 4xxx serie van ryzen, Als je dat wilt.
Wat is exact de reden van x570?

• mrprancer
99ruud99 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:10:
Klein dingetje.... Je kan wachten op de 4xxx serie van ryzen, Als je dat wilt.
Wat is exact de reden van x570?
Ja dat wachten is wel een dingetje :) ik heb nu de G7 staan en speel nu met mijn mac pro via Geforce now.
Ik wil het liefst zo snel mogelijk cyberpunk op de mogelijke framerates en resolutie spelen.

De X570 kwam uit de pricewatch vallen na mijn mini itx zoektocht. het was de enige die gen 4 pci had voor de nvme.
Als ik voor een grotere build ga is B550 zeker de optie.

De RGB build lijkt me ook wel leuk (die nieuwe Lian Li unifan is een leuke gadget )

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
mrprancer schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:33:
De X570 kwam uit de pricewatch vallen na mijn mini itx zoektocht. het was de enige die gen 4 pci had voor de nvme.
Als ik voor een grotere build ga is B550 zeker de optie.
Dat is niet waar. Alle B550 borden hebben een enkele PCIe 4.0 x4 voor nvme. De X570 borden hebben er 2. Overigens denk ik dat het gekozen bord prima is. De pricewatch: Gigabyte Aorus B550I PRO AX is niet veel anders. Heeft 2,5 Gbps ethernet ipv 1 Gbps, maar wel Realtek NIC ipv Intel. De andere goede B550 m-itx borden zijn duurder dan jouw keuze.

• mrprancer
Kamato schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:07:
allereerst:

Dat de slangen het niet halen was ook een van mijn zorgen.
Als de portemonnee het toelaat zit ik ook te denken aan de hybrid van EVGA dan zijn de zorgen over de founders airflow ook weer weg.
Dan zou een AIO op de onderkant en een AIO op de bovenkant met enkele fan voor en achter ook kunnen.
Alleen dan dus even afwachten wat voor een rad erop komt.

Update na het zien van de video zou het dan dus voor en boven worden waar de rad gaan komen.

De keus voor IAO was alleen maar na het zjen van de airflow chart van de founders editie.
Even wachten tot de 14de voor de bom aan info die dan gaat droppen.
Vanaf dan zal ook wel meer komen aan info over temperatuur enzo.

Thanks voor de link

[ Voor 10% gewijzigd door mrprancer op 11-09-2020 09:21 ]

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 13:30
Qua hitte gaat je CPU hier denk ik niet het probleem zijn, vooral niet als je gaat overklokken. Ik denk dat je GPU meer problemen gaat krijgen in zo'n kleine kast.. Het is nog even afwachten wat de warmte ontwikkeling gaat doen van de 3080, maar het zal niet weinig zijn.

Ik zou dus eerder voor een goede luchtkoeler gaan op je CPU (die in de praktijk vaak net zo goed of beter koelen als een AIO, stiller zijn en ook langer meegaan) en 2 goede fans gebruiken voor fatsoenlijke inflow van verse lucht om die GPU te koelen...

offtopic:
Ik heb die AIO's sowieso nooit begrepen. Het voegt veel complexiteit toe die alleen maar stuk kan gaan terwijl een luchtkoeler vaak net zo goed of beter presteert.. Als je dan toch voor waterkoeling wil gaan, doe dan een custom loop en neem vooral de GPU mee, waar het effect vaak veel groter is

[ Voor 33% gewijzigd door RobbieB op 11-09-2020 10:49 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• mrprancer
RobbieB schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:47:
Qua hitte gaat je CPU hier denk ik niet het probleem zijn, vooral niet als je gaat overklokken. Ik denk dat je GPU meer problemen gaat krijgen in zo'n kleine kast.. Het is nog even afwachten wat de warmte ontwikkeling gaat doen van de 3080, maar het zal niet weinig zijn.
Dit was de reden voor de AIO, de airflow van de 3080 gaat van onder naar achteren als ik de chart goed had begrepen

Ik zou dus eerder voor een goede luchtkoeler gaan op je CPU (die in de praktijk vaak net zo goed of beter koelen als een AIO, stiller zijn en ook langer meegaan) en 2 goede fans gebruiken voor fatsoenlijke inflow van verse lucht om die GPU te koelen...
Mijn vrees is dat als ik voor lucht ga ik in zo'n kleine kast een beetje in de problemen kom, alhoewel dat een aanname is

offtopic:
Ik heb die AIO's sowieso nooit begrepen. Het voegt veel complexiteit toe die alleen maar stuk kan gaan terwijl een luchtkoeler vaak net zo goed of beter presteert.. Als je dan toch voor waterkoeling wil gaan, doe dan een custom loop en neem vooral de GPU mee, waar het effect vaak veel groter is

Custom gaan bij deze build is voor mij een brug te ver, ik wil zeker een keer een custom loop maken en heb daar ook over nagedacht maar ik vind dat toch een beetje spannend en dan helemaal met een small build.
Thanks voor de input

Pagina: 1