FTP kabel maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wesley1189
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-05 01:57
Ik heb dus een FTP kabel gekocht, op een of andere manier denkend dat deze geen aarding nodig heeft.
Maar gezien er een koperen kabel in het midden zit heb ik sterk het vermoeden dat dit wel de bedoeling is...

Vraag:
Gezien de kabel al vanaf meterkast naar zolder ligt...maakt het uit als ik de kabel niet aard?
Heeft dit enige gevolgen voor prestaties van de kabel?
En mocht er bliksem inslaan of kortsluiting zijn of dergelijk, zou dit averechts kunnen werken?

Tevens is het een stugge kabel en heb ik wat moeite met de kabels volgens het B standaard te leggen.
Het gaat goed tot ik de blauwe kabel ineens ertussen moet die zich aan de andere kant bevind, deze krijg ik dus onmogelijk er goed naast te liggen. (heb tevens geen hulpstukje bij de RJ45 connector...)

Maakt het uit als aan de onderkant de kabels wat kruislings overelkaar gaan?

Beste antwoord (via wesley1189 op 10-09-2020 20:59)

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 20:31
nee, het maakt niet uit dat je de kabel niet aard..
in een thuissituatie heb je daar vrij weinig aan

nee , het maakt niet uit dat je aders kruisen in de connector

wel raar dat je een koperen kabel in het midden hebt .. normaal zit ofwel een kabelkruis in plastic of niks ...
wel kan het zijn dat je een koperen draadje aan de buitenkant ergens hebt wat je aarding zou moeten zijn dan , das niet je shielding

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 20:31
nee, het maakt niet uit dat je de kabel niet aard..
in een thuissituatie heb je daar vrij weinig aan

nee , het maakt niet uit dat je aders kruisen in de connector

wel raar dat je een koperen kabel in het midden hebt .. normaal zit ofwel een kabelkruis in plastic of niks ...
wel kan het zijn dat je een koperen draadje aan de buitenkant ergens hebt wat je aarding zou moeten zijn dan , das niet je shielding

• wesley1189
ijske schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:20:

Mijn excuses, inderdaad een koperen draadje dat aan de zijkant zit.
En een afvoer/drain wire.

Als het verder niks uit maakt dan knip ik ze gewoon af en ga ik verder met proberen een UTP kabel eraan te monteren, thanks voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het een stugge kabel is monteer je er bij voorkeur een patchpaneeltje of keystone op en geen losse connectoren.
Dat koperen draadje in het midden heb je niet per se nodig.

• wesley1189
TERW_DAN schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:35:
Als het een stugge kabel is monteer je er bij voorkeur een patchpaneeltje of keystone op en geen losse connectoren.
Dat koperen draadje in het midden heb je niet per se nodig.
Daar heb ik zeker aan gedacht, echter had ik geen plek voor een patchpaneel in de meterkast...

Maar wellicht een keystone aansluiten en daar een kabel aan hangen naar de router?
Klinkt best goed eigenlijk, is dat wat vaker gedaan word?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:19
Je kunt ook gewoon een opbouw netwerkdoos kopen en daar de kabel op afmonteren.
Kun je daarna aansluiten met een kant en klare patchkabel.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wesley1189 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:01:
[...]

Daar heb ik zeker aan gedacht, echter had ik geen plek voor een patchpaneel in de meterkast...

Maar wellicht een keystone aansluiten en daar een kabel aan hangen naar de router?
Klinkt best goed eigenlijk, is dat wat vaker gedaan word?
Daar zijn die keystones voor gemaakt :P
Zelf vind ik dat een fijnere manier op stugge kabels.

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:05
Is het active of passive :+
Pagina: 1