Probleem met spelen Battlefield 1 en CS GO

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hasagi
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-06 15:38
Dag allemaal,
Ik heb sinds kort en probleem. Mijn pc valt uit na ongeveer 15 minuten spelen. Eerst zie ik ongeveer 2 minuten zwart scherm en daarna start ie opnieuw op.
Dit gebeurt alleen bij Battlefield 1 en CS GO. Daarnaast speel ik League of Legends en Football Manager 2020. Lol en FM speel ik zonder problemen.
Ik kreeg tot nu toe maar 1 foutmelding en dat was bij Battlefield 1;
directx function getdeviceremovedreason failed with dxgi_error_device_hung
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd, videokaart driver opnieuw geïnstalleerd met DDU.
Toch is heeft het niet geholpen.
CPU en GPU word ook niet warm. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWpIb4SATliEnns15sUKe-0caG8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MudnC0ID4OJ5AVnXzCHEdYIj.jpg?f=user_large

Mijn specs zijn :

Monitor: AOC 27G2U/BK 27" 144Hz
Videokaart: MSI GeForce GTX 1660 SUPER VENTUS XS OC
Processor: AMD Ryzen 5 3600
Koeler: Cooler Master MasterLiquid ML240L
Ram: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16
Moederbord: MSI B450 TOMAHAWK MAX
Voeding: Thermaltake 700w

Heeft iemand anders nog zoiets meegemaakt of heeft iemand en enige idee waarom pc steeds opnieuw start?
Alvast bedankt. :>

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:03
Meest recente bios op het moederbord?
Op welke settings loopt het geheugen?

• Hasagi
Uszka schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:41:
Meest recente bios op het moederbord?
Op welke settings loopt het geheugen?
Ik heb zelf bios niet geupdate. Windows updates zijn allemaal wel gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-ny19NFUivD2n93iCe80gaHXcs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cx3MazZCvfbpD258bseCZ9V2.jpg?f=user_large

Wat mij ook en beetje opviel is dat ik bij CS GO eerst fps drop krijg dus van 250 naar 80-90 en dat ie daarna uitvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Ram staat te laag. Je koopt geen 3200 ram op om het op 2133 te laten lopen. Zet eens XMP3200 aan in het bios.

• Hasagi
Uszka schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:49:
Ram staat te laag. Je koopt geen 3200 ram op om het op 2133 te laten lopen. Zet eens XMP3200 aan in het bios.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8XQyBOoD8K6MS7VHK-mpM0NYtg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4OeV1zqOg73FQGHOIYh3ZCmZ.jpg?f=user_large

Denk je dat dit de reden was ? Ik ga het zo even nog en keer proberen om te spelen.

• Uszka
Zou een oorzaak kunnen zijn. Corsair is overigens niet erg goed compatibel met Ryzen 3xxx.

• Hasagi
Uszka schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:56:
Zou een oorzaak kunnen zijn. Corsair is overigens niet erg goed compatibel met Ryzen 3xxx.
valt jammer genoeg nog steeds uit...

• Uszka
Je zou het ram op verschillende snelheden kunnen testen.
Moederbordbios updaten naar de meest recente versie.

Wat is trouwens het exacte type van de voeding? Thermaltake 700w klinkt kwalitatief niet erg hoogstaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Probeer eens een andere voeding.
Thermaltake maakt niet de beste.
En een slechte voeding kan zeker dit soort problemen veroorzaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasagi
Elmo_b schreef op zondag 13 september 2020 @ 03:11:
Probeer eens een andere voeding.
Thermaltake maakt niet de beste.
En een slechte voeding kan zeker dit soort problemen veroorzaken
Kan wel ja maar andere games speel ik wel fijn gewoon zonder problemen. Bij CS GO doet ie het 1 keer. Na opnieuw starten kan ik zonder problemen blijven spelen. Vind ik echt raar. Ik heb mijn pc geformatteerd, alle nieuwe drivers geïnstalleerd maar toch heeft het niet geholpen. Bij CS GO krijg ik voor 6-7 seconden FPS drop en daarna valt ie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Uszka schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:56:
Corsair is heel goed compatibel met Ryzen, mits je de juiste besteld.

Houd eens op met foute informatie posten. Mensen moeten gewoon opletten welke memory ze bestellen, op de Corsair site staat bij iedere module exact waarmee ze compatibel zijn.
Hasagi schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:02:
[...]

valt jammer genoeg nog steeds uit...
Wat is het SKU van het geheugen wat je besteld hebt? (partnummer).

SKU CMK16GX4M2C3200C16S = Niet compatibel
SKU CMK16GX4M2B3200C16W = Wel compatibel
SKU CMK16GX4M2B3200C16R = Wel compatibel

[ Voor 29% gewijzigd door Wim-Bart op 13-09-2020 03:47 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasagi
Wim-Bart schreef op zondag 13 september 2020 @ 03:41:
[...]

Corsair is heel goed compatibel met Ryzen, mits je de juiste besteld.

Houd eens op met foute informatie posten. Mensen moeten gewoon opletten welke memory ze bestellen, op de Corsair site staat bij iedere module exact waarmee ze compatibel zijn.

[...]

Wat is het SKU van het geheugen wat je besteld hebt? (partnummer).
https://tweakers.net/pric...m2b3200c16/specificaties/
ik had deze besteld. Ik heb deze PC al ongeveer en jaar. Tot nu toe geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Hasagi schreef op zondag 13 september 2020 @ 03:45:
[...]

https://tweakers.net/pric...m2b3200c16/specificaties/
ik had deze besteld. Ik heb deze PC al ongeveer en jaar. Tot nu toe geen problemen mee gehad.
Memory is compatibel, is geen enkel issue mee :D

CMK16GX4M2B3200C16

De "B" in SKU doet het hem.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasagi
Wim-Bart schreef op zondag 13 september 2020 @ 03:48:
[...]

CMK16GX4M2B3200C16

Is het dan HDD, PSU of iets mis met game bestanden ? begint wel irritant te worden dat ik steeds eruit word gekickt tijdens gamen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Hasagi schreef op zondag 13 september 2020 @ 03:53:
[...]

Is het dan HDD, PSU of iets mis met game bestanden ? begint wel irritant te worden dat ik steeds eruit word gekickt tijdens gamen. O-)
Lijkt inderdaad op iets met je GPU of met je voeding, maar na een jaar is wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Wim-Bart schreef op zondag 13 september 2020 @ 03:48:
[...]

CMK16GX4M2B3200C16

Van die "B" zijn verschillende versienummers en die zijn zeker niet allemaal even goed compatibel. 4.32 is er zo eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Uszka schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:05:
[...]

Van die "B" zijn verschillende versienummers en die zijn zeker niet allemaal even goed compatibel. 4.32 is er zo eentje.
Dat zijn de kleuren. Tenminste als je de letter op het eind er aan plakt. Maar wanneer ik kijk zie ik twee EAN codes wat dus twee versies impliceert. Gelukkig heb je lifetime warranty dus Kan je ze laten omruilen door Corsair.

Zelf vermijd ik altijd producten waar meerdere EAN codes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Wim-Bart schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:30:
[...]

Dat zijn de kleuren. Tenminste als je de letter op het eind er aan plakt. Maar wanneer ik kijk zie ik twee EAN codes wat dus twee versies impliceert. Gelukkig heb je lifetime warranty dus Kan je ze laten omruilen door Corsair.

Zelf vermijd ik altijd producten waar meerdere EAN codes zijn.
Dat zijn niet de kleuren. De kleur staat achter de latency zoals C16W (white) of C16R (red)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasagi
Bij stress-test (OCCT) tijdens mijn videokaart viel mijn pc ook uit. Videokaart was 68c toen ie uitviel. Na automatisch opstarten kan ik wel gewoon spelen maar als ik mijn pc handmatig reset dan krijg ik weer zwart scherm tijdens gamen...

[ Voor 14% gewijzigd door Hasagi op 14-09-2020 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik wou net zeggen, memory discussie daargelaten;

Die DX fout code is heel specifiek, en het iets een probleem door de Nvidia driver gemeld. Mijn voorstel zou zijn geweest om even een GPU only stress test te draaien om zo mogelijk het probleem te isoleren.

Je zou eventueel eens kunnen kijken, gezien volgens mij de temps niet zo'n probleem zijn, wat er gebeurt als je de kaart een lagere clock laat lopen, of juist het power budget verhoogt. (zonder verder overclocken)
Het zou kunnen dat deze chip zo slecht is dat hij de fabriekssettings niet meer aan kan na nu een jaar.

Door even te kijken wat hij doet kwa boosts en clockstabiliteit kan je daar wat inzicht in krijgen. Probleem is dat je bij veel winkels met RMA een probleem krijgt als je dit opstuurt, omdat het niet bij iedere game gebeurt.

Het kan nog steeds heel goed dat je voeding niet afdoende is. Als deze niet stabiel stroom levert, kan je daar dit soort problemen van krijgen. Een kwartier is wel ongeveer de belasting die je moet doen bij een voedig om em op te warmen, waarna hij mogelijk in problemen komt.

Je zou even iets zwaars als Furmark + Prime95 tegelijk kunnen draaien op het systeem. Dan krijg je maximale warmte en een richting maximum stroomverbruik van je PC. Dit is voor systemen die niet stabiel zijn wat riskant; je heb loopt er kans op beschadiging mee. Maar een gezonde PC overleeft dit gemakkelijk.
Als je systeem eerder uitvalt bij deze actie dan bij enkel een grafische benchmark of CS:GO, dan zou het heel goed kunnen zijn dat je voeding het niet vol kan houden. Wat absurd is gezien het een 700W bak is, maar wel van volgens mij matige kwaliteit. (700W is vrij veel, dat heb je in dit systeem voor een 2080TI nog niet nodig)

Staat er in je Administratieve Events van Windows nog meer? Deze admin events en foutcodes zijn vaak goed te googlen, Videokaarten geven tegenwoordig zelf ook prima foutcodes. (geheugenfout, voltage te laag, temp te hoog, te weinig stroom, communicatiefout (vaak PCI-Ex gerelateerd), etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasagi
djunicron schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:13:
Ik wou net zeggen, memory discussie daargelaten;

Die DX fout code is heel specifiek, en het iets een probleem door de Nvidia driver gemeld. Mijn voorstel zou zijn geweest om even een GPU only stress test te draaien om zo mogelijk het probleem te isoleren.

Je zou eventueel eens kunnen kijken, gezien volgens mij de temps niet zo'n probleem zijn, wat er gebeurt als je de kaart een lagere clock laat lopen, of juist het power budget verhoogt. (zonder verder overclocken)
Het zou kunnen dat deze chip zo slecht is dat hij de fabriekssettings niet meer aan kan na nu een jaar.

Door even te kijken wat hij doet kwa boosts en clockstabiliteit kan je daar wat inzicht in krijgen. Probleem is dat je bij veel winkels met RMA een probleem krijgt als je dit opstuurt, omdat het niet bij iedere game gebeurt.

Het kan nog steeds heel goed dat je voeding niet afdoende is. Als deze niet stabiel stroom levert, kan je daar dit soort problemen van krijgen. Een kwartier is wel ongeveer de belasting die je moet doen bij een voedig om em op te warmen, waarna hij mogelijk in problemen komt.

Je zou even iets zwaars als Furmark + Prime95 tegelijk kunnen draaien op het systeem. Dan krijg je maximale warmte en een richting maximum stroomverbruik van je PC. Dit is voor systemen die niet stabiel zijn wat riskant; je heb loopt er kans op beschadiging mee. Maar een gezonde PC overleeft dit gemakkelijk.
Als je systeem eerder uitvalt bij deze actie dan bij enkel een grafische benchmark of CS:GO, dan zou het heel goed kunnen zijn dat je voeding het niet vol kan houden. Wat absurd is gezien het een 700W bak is, maar wel van volgens mij matige kwaliteit. (700W is vrij veel, dat heb je in dit systeem voor een 2080TI nog niet nodig)

Staat er in je Administratieve Events van Windows nog meer? Deze admin events en foutcodes zijn vaak goed te googlen, Videokaarten geven tegenwoordig zelf ook prima foutcodes. (geheugenfout, voltage te laag, temp te hoog, te weinig stroom, communicatiefout (vaak PCI-Ex gerelateerd), etc)
Mijn onderdelen vallen nog wel onder garantie. Ik kan het wel terug opsturen maar ik weet niet wat het probleem is. Toen ik gisteren mijn GPU had gestest (stress-test) viel mijn pc uit. Ik denk dat er iets mis is met mijn GPU maar ik weet het niet zeker. Ik ga die foutmeldingen zo even checken.
Pagina: 1