Poedercoating, hoe ziet dat eruit?

Pagina: 1
Acties:

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01 22:32
Wanneer ik een onderstel laat poedercoaten, krijg je dan een egaal glad oppervlakte of wordt het dan zo'n (mooie) ruw/korrelig afwerkingen. Dat laatste is namelijk waar ik naar opzoek ben en dacht dat poedercoaten dit effect zou geven, maar is dus egaal glad geworden.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Poedercoaten is inderdaad helemaal glad.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-01 18:34
Dat ligt eraan wat je afspreekt met de coater. Er zijn verschillende mogelijkheden namelijk. Standaard is poedercoaten gewoon glad, maar je hebt ook grove afwerkingen waarbij de structuur ruw / korrelig is.

[ Voor 38% gewijzigd door SgtElPotato op 10-09-2020 17:09 ]

Zucht...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als dit om een onenigheid met een shop gaat, op basis van niet uitgesproken verwachtingen: je had je vermoeden moeten navragen. Ik heb hier diverse meubels waarvan de metalen delen zijn gepoedercoat, en dat is zeer glad afgewerkt.

Zie bijvoorbeeld:
Poedercoatings zijn er in vele structuren en effecten. Fijn en grof structuur, moiré, leereffect, hamerslag, antiekfinish, metallic, roestkleur(Cor-Ten) en parelmoer zijn maar een kleine greep uit het gehele assortiment. Vele effecten kunnen verder worden onderverdeeld. VB Fijnstructuur is als zand, schuurpapier, gestraald, soft touch en andere fijne effecten verkrijgbaar.

[ Voor 50% gewijzigd door CodeCaster op 10-09-2020 17:10 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:15

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ga buiten op zoek naar lantaarnpalen met een grijze kleur. Die zijn doorgaans gepoedercoat.

Cunning linguist.

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:06
Bart ® schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:09:
Ga buiten op zoek naar lantaarnpalen met een grijze kleur. Die zijn doorgaans gepoedercoat.
De meeste die ik tegenkom zijn gegalvaniseerd, maar dat kan natuurlijk per regio verschillen.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:15

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Raling schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:11:
[...]

De meeste die ik tegenkom zijn gegalvaniseerd, maar dat kan natuurlijk per regio verschillen.
Verschilt per gemeente. Soms zijn er in het centrum wat mooiere masten te vinden, die zijn vaak ook gecoat.

Cunning linguist.

• sjors86
Bedankt voor jullie reacties, het gaat (nog) niet over een geschil met de shop. Het is namelijk mijn eigen verwachten die verkeerd waren. Wel is de poedercoating niet in een stof vrije ruimte gedaan, zo zitten er op bepaalde plekken stof onder de coating (bubbels) en toen ik één zo'n stukje aanraakte bladderde dit gelijk los.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3mN3Zo2cU0-A_uH6o9k6Kixijq4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftstvMVjkh3v1qkRjvv01AvN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03tWyQJGutXh4F85yyWg5cfFyuA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ESPGarIoE74uX6OxUhQ0RhXt.jpg?f=fotoalbum_tile

Verder ben ik dan wel benieuwd naar hoe de afwerking heet waarbij het oppervlakte mat en ruw blijft, hebben jullie daar een naam voor?

Verwijderd

sjors86 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:47:
[...]

Verder ben ik dan wel benieuwd naar hoe de afwerking heet waarbij het oppervlakte mat en ruw blijft, hebben jullie daar een naam voor?
orange peel?

Maar dat is denk ik alleen de zichtbare structuur, het matte en ruwe zal daar wel los van staan.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:59:
[...]

orange peel?

Maar dat is denk ik alleen de zichtbare structuur, het matte en ruwe zal daar wel los van staan.
Sinaasappel huidje .... Daar lijkt 't vaak 't meest op, inderdaad (Als je écht goed gaat kijken naar het 'gladde' oppervlak).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat bedoel je precies met ruw? Of bedoel je dus gewoon mat in plaats van glanzend? Heb je wellicht een plaatje van hoe je het zou willen hebben?

[ Voor 27% gewijzigd door Orion84 op 10-09-2020 18:14 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Orion84 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:13:
Wat bedoel je precies met ruw? Of bedoel je dus gewoon mat in plaats van glanzend? Heb je wellicht een plaatje van hoe je het zou willen hebben?
Ik denk dat 'ie er een 'Hamer Slag' op wil hebben? Iets wat je niet gaat bereiken met een standaard powdercoat maar waar je meerdere lagen voor moet spuiten of coaten ('t kán in één keer, maar dat zou ik met een onderstel (waarvan?) niet snel doen....).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-01 16:40
Ik neem aan dat TS iets in deze trant bedoeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4-am4Qg7xdBC7RBEbGaZZrZUZ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sVF2eCibg67b7eEWbvd7Q5Ak.jpg?f=user_large

Dat is mogelijk met poedercoaten, maar zonder duidelijke afspraken is de stqndaard glad afgewerkt.

"Wrinkle" is de engelse term die ik wel eens heb horen vallen.

[ Voor 8% gewijzigd door s0ulmaster op 10-09-2020 18:20 ]

tijd voor wat klusjes!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Bedankt voor jullie reacties, het gaat (nog) niet over een geschil met de shop. Het is namelijk mijn eigen verwachten die verkeerd waren. Wel is de poedercoating niet in een stof vrije ruimte gedaan, zo zitten er op bepaalde plekken stof onder de coating (bubbels) en toen ik één zo'n stukje aanraakte bladderde dit gelijk los.

[Afbeelding][Afbeelding]

Dat ziet er wel heel slecht uit. :X

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-01 08:01
Inderdaad, Je kan het glad krijgen, maar ook met de ruwe/korrelige afwerking die je vaak op industriële dingen ziet. (hoe je het noemt weet ik ook niet)

Dat moet je dan inderdaad wel afspreken.

Vind het er wel ontzettend slecht uit zien eigenlijk. De "gladde" afwerking ziet er ook niet bepaald glad uit. Lijkt of er stof onder zit inderdaad, of het om een andere reden gewoon niet goed hecht.

Hoe heb je dit aangeleverd? Blank staal? Of zat er nog lak op oid? Wat is er precies afgesproken?

Edit: hier staan de effecten:
https://coating.nl/specia...le_poedercoating_effecten

[ Voor 21% gewijzigd door WEBGAMING op 10-09-2020 18:38 ]

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:37
Google eens op "fine texture powder coating", volgens mij komt dat in de richting waar je naar opzoek was.
Die sinaasappel huidje komt wel vaker voor, die oneffenheden niet en dat blanke stukje is absoluut een lakfout.

• sjors86
Wisey schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:44:
Google eens op "fine texture powder coating", volgens mij komt dat in de richting waar je naar opzoek was.
Die sinaasappel huidje komt wel vaker voor, die oneffenheden niet en dat blanke stukje is absoluut een lakfout.
Dat is inderdaad wat ik voor ogen had, verder ben ik voor nu tevreden met de uitstraling die deze nu heeft (op gebreken na). Misschien over paar jaar eens kijken naar 'fine texture powder coating'

• sjors86
WEBGAMING schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:31:
Inderdaad, Je kan het glad krijgen, maar ook met de ruwe/korrelige afwerking die je vaak op industriële dingen ziet. (hoe je het noemt weet ik ook niet)

Dat moet je dan inderdaad wel afspreken.

Vind het er wel ontzettend slecht uit zien eigenlijk. De "gladde" afwerking ziet er ook niet bepaald glad uit. Lijkt of er stof onder zit inderdaad, of het om een andere reden gewoon niet goed hecht.

Hoe heb je dit aangeleverd? Blank staal? Of zat er nog lak op oid? Wat is er precies afgesproken?

Edit: hier staan de effecten:
https://coating.nl/specia...le_poedercoating_effecten
Erger nog, hij is daar in zijn geheel aangeschaft en toen gekozen voor poeder coating.

• WEBGAMING
Ik zou hier echt absoluut niet mee akkoord gaan. Als je het zelf op een slechte manier aanlevert kunnen zulke dingen ook wel gebeuren. Dan vind ik het wel iets anders, vandaar dat ik het vroeg. Maar als je gewoon iets uitkiest, en dat bedrijf poedercoat het, (of laat het poedercoaten) moet het gewoon netjes zijn.

Ik zou die zaak aanspreken, hopelijk zien ze zelf ook dat dit niet kan, en dan moeten ze toch weer opnieuw beginnen. Kan je meteen afspreken dat je dat effect wil.

[ Voor 39% gewijzigd door WEBGAMING op 11-09-2020 18:04 ]

• sjors86
WEBGAMING schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:15:
Ik zou hier echt absoluut niet mee akkoord gaan. Als je het zelf op een slechte manier aanlevert kunnen zulke dingen ook wel gebeuren. Dan vind ik het wel iets anders, vandaag dat ik het vroeg. Maar als je gewoon iets uitkiest, en dat bedrijf poedercoat het, (of laat het poedercoaten) moet het gewoon netjes zijn.

Ik zou die zaak aanspreken, hopelijk zien ze zelf ook dat dit niet kan, en dan moeten ze toch weer opnieuw beginnen. Kan je meteen afspreken dat je dat effect wil.
Het bedrijf heeft het netjes opgepakt, ze komen hem ophalen (helaas niet 4 hoog) en gaan hem opnieuw laten behandelen.

Ik kan nu in ieder geval ook kijken wat de mogelijkheden zijn m.b.t. fine texture powder coating

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Keurige oplossing.

Waar is het een onderstel voor? :)

• WEBGAMING
Dat is goed om te horen.

@Boudewijn Volgens mij is het een tafel. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door WEBGAMING op 11-09-2020 16:40 ]

• sjors86
@WEBGAMING @Boudewijn Is inderdaad een tafel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JDpzCorZHslqT1C1qFsoRDJdTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNbA9lMhIenD9orBAO0hDE6v.jpg?f=fotoalbum_large

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:14

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Bij onze ramen is het #ralkleur CTX waar dus de CTX structuur is.

Dan heb je een heel mooi fijne korrel erin.

[ Voor 15% gewijzigd door Jellabie op 11-09-2020 17:14 ]

De Nederbelg !

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:09
Je moet dan op zoek naar structuur.

Dus als je naar een coater stapt en bijvoorbeeld vraagt om RAL 7016 S(tructuur), dan krijg je zo'n korrelig oppervlakte

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:14

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Dit is CTX , structuur dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzihjDpmvF9r2WMn2d7rGTmRFuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmN48lTOMYfmF5pNScKnCOPS.jpg?f=fotoalbum_large

De Nederbelg !

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Is dat spul eerst gegalvaniseerd? Zo op het eerste gezicht lijkt me dat. Dan wil poedercoating wel vaker niet goed hechten. Ook lijken er nog laspitten op te zitten, dat zijn die kleine korreltjes. Erg slordig gedaan al met al.

Hypocrites must die

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:44

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik weet idd nog goed dat ik wat liet poedercoaten en iets spiegelglad terug terug en serieus het idee had dat ze helemaal verkloot hadden. Ik ging er namelijk van uit dat poedercoaten dat korrelige effect had. Lessons learned. Altijd even vermelden.
Pagina: 1