Email client voor windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Creator_
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10 18:56
Hoi allemaal, ik gebruik nu al een tijdje de ingebouwde mail applicatie van windows voor mijn prive mail.
Nu vind ik dit niet een super fijn programma, en wil ik mijn universiteits en gmail boxen ook gaan koppelen, dus leek mijn dit een goed moment om te kijken naar een vervanging voor deze.

Een snelle zoektocht geeft me een hele waslijst aan applicaties, zoals thunderbird, outlook en postbox.
Ik zoek iets wat:
- lekker vlot en vooral betrouwbaar werkt
- makkelijk kan switchen tussen inboxen
- een overzichtelijke optie structuur heeft
- en het liefst natuurlijk ook nog eens gratis ;)

Wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 8% gewijzigd door Creator_ op 10-09-2020 16:41 ]

Beste antwoord (via Creator_ op 10-09-2020 22:51)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Thunderbird dus :) Fijn meerdere accounts er aan hangen en die in 1 inbox laten samenkomen (als je wilt).

[ Voor 70% gewijzigd door Microkid op 10-09-2020 16:41 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Thunderbird dus :) Fijn meerdere accounts er aan hangen en die in 1 inbox laten samenkomen (als je wilt).

[ Voor 70% gewijzigd door Microkid op 10-09-2020 16:41 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:08

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Thunderbird idd. Ik gebruik het al jaren en ik vind het fijner werken dan MS Outlook. Heb er 4 accounts in zitten (met gescheiden inboxes).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik werk al jaren met Thunderbird, en heb - na de aanschaf van Office - besloten om niet over te stappen (terug te gaan) naar Outlook.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funwar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09 15:25
@Creator_ Heb je inmiddels Thunderbird geprobeerd? Bevalt het?

Ik heb ongeveer dezelfde eisen en jaren lange ervaring met Outlook en Apple Mail.

Tot een paar jaar terug heb ik Apple Mail erg goed gevonden, deze is echter met de jaren slechter geworden. Nu is het zo dat hij niet altijd alles gesynchroniseerd en soms blijft ie weken/maanden bezig met synchroniseren zonder het af te ronden.

Outlook heb ik voor mijn werk gebruikt en ook deze werkte niet echt fijn; contacten leken onvindbaar bij het schrijven van nieuwe mail, regelmatig uit sync lopen terwijl hij aangaf wel in sync te zijn, soms aangeven offline te zijn terwijl er wel verbinding is. Maar het aller ergste nog; er raakte erg veel mail kwijt. Mails zoeken resulteerde bijna altijd in het handmatig doorbladeren van de mappen waarin kans was de gezochte mail te vinden, de zoekfunctie van outlook vond namelijk bijna nooit de mail die ik zocht.

Met bovenstaande ervaring lijkt het me verstandig ook maar eens een andere cliënt te gaan gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creator_
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10 18:56
@Funwar ja! Ik gebruik ongeveer sinds de eerste post thunderbird, met meerdere inboxen, en ben er erg tevreden over!
De zoekfunctie is erg krachtig.

[ Voor 7% gewijzigd door Creator_ op 11-10-2021 14:27 ]

Pagina: 1