Vraag

• Tom664
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-02-2021
Mijn vraag:
Als ik Whatsapp open knippert er altijd 1 specifiek contact. De specifieke contactnaam knippert dus 1x bij het openen van Whatsapp. Het is altijd alleen bij dat contact, nooit bij een andere. Heeft iemand enig idee waar dit door kan komen? Ik kan via Google niks vinden. Kan het zijn dat deze persoon mijn online status volgt oid?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Tom664 welkom op Tweakers.

Ik heb dat nog nooit gehoord of gezien. Kan je eens een filmpje posten o.i.d. die dit gedrag laat zien?

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 11-09-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Same. Ik vraag mij af wat het is. Is het wel een officiële whatsappbuild?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickforlive
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-10-2020
Heb ik dus ook, 1 contact gaat 1x knipperen, ik weet dus nu ook sinds enkele dagen dat ik op dit contact gehackt ben, ook al beweren ze bij WhatsApp dat de gesprekken met een sleutel beveiligd zijn, ik heb dus met eigen ogen kunnen vaststellen dat een bericht komende van dit profiel die flikkert op mijn telefoon, bij iemand anders ook is terecht gekomen. Dus ga ik er van uit dat telkens ik zie dat dit profiel op mijn WhatsApp 1 keer flikkert, dat ik ben afgeluisterd, of mijn berichten worden gelezen op die andere telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickforlive
Nickforlive schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:36:
Heb ik dus ook, 1 contact gaat 1x knipperen, ik weet dus nu ook sinds enkele dagen dat ik op dit contact gehackt ben, ook al beweren ze bij WhatsApp dat de gesprekken met een sleutel beveiligd zijn, ik heb dus met eigen ogen kunnen vaststellen dat een bericht komende van dit profiel die flikkert op mijn telefoon, bij iemand anders ook is terecht gekomen. Dus ga ik er van uit dat telkens ik zie dat dit profiel op mijn WhatsApp 1 keer knippert dat ik ben afgeluisterd, of mijn berichten worden gelezen op die andere telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik dus ook, 1 contact gaat 1x knipperen, ik weet dus nu ook sinds enkele dagen dat ik op dit contact gehackt ben, ook al beweren ze bij WhatsApp dat de gesprekken met een sleutel beveiligd zijn, ik heb dus met eigen ogen kunnen vaststellen dat een bericht komende van dit profiel die flikkert op mijn telefoon, bij iemand anders ook is terecht gekomen. Dus ga ik er van uit dat telkens ik zie dat dit profiel op mijn WhatsApp 1 keer flikkert, dat ik ben afgeluisterd, of mijn berichten worden gelezen op die andere telefoon
Hoe heb je dat gezien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ook al beweren ze bij WhatsApp dat de gesprekken met een sleutel beveiligd zijn
Klopt echter als de sleutel op 2 telefoons staat (die van jou en die van je contact) en 1 van de 2 telefoons wordt maar "lang genoeg" gehackt of is niet 100% up-to-date, dan is het toch een kwestie van tijd dat de sleutel door iemand bewust gejat kan worden?

Ik verbaas me nergens meer over tegenwoordig; er zijn mensen die nog met Windows XP werken of die met Android 4.0 denken te kunnen internetbankieren. Alles zo lek als een mandje en zonder kennis van zaken "het internet" maar op willen / gaan. Nogal wiedes dat je dan een keer iets / iemand tegenkomt die er misbruik van maakt.

Maar, constructief: hoe weet je dat je gehackt bent op 1 contact? Want als het maar 1 contact is, ben jij dus niet gehackt maar is je contact (andere telefoon) mogelijk gehackt en knippert hij/zij dus bij alle contacts?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:12

13art

Moderator Mobile
Zou zomaar een cache probleem kunnen zijn. Komt vaker voor, zoals bijvoorbeeld binnen een contacten app (met een Google search een topic hierover tegen gekomen).

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickforlive
Ik heb bewijzen gezien dat er berichten verstuurd door een WhatsApp profiel, die enkel bij mijn contacten staat en die naar mij (mijn telefoon) zijn gestuurd, zijn terecht gekomen op een telefoon waar dit bewuste profiel zelfs niet in de lijst staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Ik zou graag een demonstratie zien at this point.....

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wij niet...

En aangezien een forum nogal lastig meekijken is op jouw telefoon; ga ik er gemakshalve vanuit dat "zeggen dat je bewijs hebt" in een aantal gevallen niet altijd waar is gebleken in andere topics.

Je beschrijft overigens je bewijs / constatering ook nogal "simpel"; ik neem toch aan als je iets gezien hebt en daar bewijs van hebt, dat iemand je ook heeft uitgelegd hoe hij/zij dat voor elkaar heeft gekregen of uitgezocht? Is het lastig om die uitspraken / technische info hier te delen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Ik lees een hele hoop aannames, maar voorlopig nog niets concreets gezien.
Pagina: 1