Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 23:33
Eigenlijk is dit een verkapte 'hoe heet dat' vraag. Ik wil een airco - waar 'af fabriek' ringschoen connectoren aan de draden zitten, aansluiten op de electra. De puzzel is dan : waar maak ik die ringschoen connectoren aan vast?

Of met andere woorden, hoe heet het 'ding' waar ik ze aan vast maak? Dus, zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQykgxP9x1M0w9Fe9rujeaVwkBw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dq4f1mqXeOAuuFFm7A9fcGTF.jpg?f=user_large

Aan de ene kant dan mijn airco, aan de andere kant de aansluiting met standaard draad naar de 220V. En dat alles vervolgens weer in een mooi doosje, met wartels naar buiten enzo.

Als ik weet hoe het heet, is het vast te vinden. Maar als je gaat googlen op ringschoen connector aansluiten, vind je echt alleen maar links naar hoe je die dingen aan knijpt...

Alternatief is natuurlijk een werkschakelaar die intern van deze aansluitingen heeft. Maar opnieuw blijkt het vinden van plaatjes / links / informatie naar de details van zo'n werkschakelaar even lastig.

Iemand suggesties?

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:24
Dat heet een klemmenstrook / schroef terminal.

[ Voor 26% gewijzigd door B-lex op 10-09-2020 15:09 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even random pagina
https://www.12voltplanet....erminal-block-10-way.html

Maar dat heet een (ring/lug terminal block, volgens google zou dat een 'klemmenstrook' moeten zijn?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-11 13:24

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
waarom niet gewoon knippen, en een wago 221 voor soepele draad in een lasdoosje

maar is een werkschakelaar niet verplicht? of in iedergeval geadviseerd met en paar nieuw kabelschoentjes ben je dan helemaal klaar.

[ Voor 50% gewijzigd door twain4me op 10-09-2020 15:23 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:36
Even een wago 221 inderdaad.

Maar ik zou er gemakshalve gewoon een werkschakelaar tussen zetten. Je zal niet de eerste zijn die de airco in bedrijf stelt en er is mechanisch iets mis.
Dan ben je blij dat je een schakelaar ernaast hebt gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFSKV1mEAL553idPHf7_O2_e1uo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3BnNIy0YbzhuafdQAHAQn783.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door SmoothTweaker op 10-09-2020 16:13 ]

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 23:33
Dank voor alle adviezen, op zich kom ik hier al heel ver mee.

Overigens is zo'n werkschakelaar op zich ook nog onderdeel van het plan. Alleen is het me nog niet gelukt om er eentje te vinden, waar ik met zekerheid kan vaststellen dat er van die ringschoenen gebruikt kunnen worden (van de kant van de airco), maar ook een 'gewone installatie draad' vanaf de kant van de huisinstallatie.

Op goed geluk datasheets gaan opzoeken en openen is ook al weer zoiets... Plaatjes googlen van de binnenkant van werkschakelaars heeft me in ieder geval nog niks opgeleverd - opnieuw zo'n "hoe google je dit" vraagje...

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik vraag me alleen af, waarom wil je het per se zo?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:09
Werkschakelaars zijn vaak kooi of schroefklemmen voor adereindhulzen of solid core (mits juiste draaimoment).
Zie hier (eaton P1):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AO4t_hCGWxCjF9qJlL0RSmD2TNw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/87Yp9azwgVSHMFWnY6OAKjQ5.png?f=user_large

Die schroefklemmen ui je topicstart zijn ideal voor vorkjes, maar normale ogen werken meestal ook.

BartS12 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:44:
Op goed geluk datasheets gaan opzoeken en openen is ook al weer zoiets... Plaatjes googlen van de binnenkant van werkschakelaars heeft me in ieder geval nog niks opgeleverd - opnieuw zo'n "hoe google je dit" vraagje...
Zoek op CAD/STEP data en download de instruction leaflets van het artikel.

[ Voor 25% gewijzigd door jeroen3 op 11-09-2020 09:10 . Reden: hoe google je dit ]

Pagina: 1