Ervaringen met bolt action (premium) pennen?

Pagina: 1
Acties:

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-10 19:59
Beste Tweakers

Nu de feestdagen er stilaan zitten aan te komen, ben ik aan het denken aan een leuk bureaugadget. Gezien ik erg veel schrijf in mijn beroep, ben ik op zoek naar een kwalitatieve, mooi ogende pen. Budget is ongeveer 100 euro.

De meest bekende die ik tegenkwam is de fisher bullet space pen, die er best gelikt uitziet en goede reviews heeft. Maar toen kwam ik pennen tegen van edele metalen, zoals titanium pennen. Mijn oog viel op de tactile turn bolt action pen die naar mijn smaak nog mooier is:
https://tactileturn.com/p...en?variant=32386665971817

Iemand ervaringen met dit soort pennen? Of alternatieven? Het is wel de bedoeling dat zo'n pen een leven lang mee gaat, duurzaamheid vind ik dus wel heel belangrijk. Als de pen binnen het decennia stuk gaat, kan ik evengoed een goedkopere parkerpen kopen.

Groetjes
Dieter

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

De pen zelf zal niet stuk gaan, de vulling wel. Het is belangrijker om te kijken of de vulling waar je graag mee schrijft beschikbaar is voor het systeem van de bolt action pen.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even een andere insteek; de bolt-action van een geweer gaat "waarschijnlijk" sneller stuk/slijten in minder dan een decennium zonder regelmatig onderhoud.

Met enige nuance; de maatvoering van een pen (en dan zeker de marges van de bolt naar de case) is dan wel zooo ruim, dan ik niet weet of dit over 10 of 15 jaar nog netjes aligned blijft.

Oh
That doesn’t mean that you can purposefully destroy it and demand a new one. But our products are designed to be heirlooms and last multiple lifetimes so we need to know when something unexpected goes wrong.

If there's a problem with your purchase email us at customerservice@tactileturn.com and I'll make it right.

[ Voor 33% gewijzigd door MAX3400 op 10-09-2020 15:26 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-10 19:59
@Bob Popcorn eigenlijk heb ik daar nog niet zoveel ervaringen mee. Je hebt echt duizend en één soorten vullingen en ik weet nog niet goed welke mijn voorkeur geniet. Eéntje die minder kans heeft om te lekken is natuurlijk een must ;).

De tactile pen die ik voorstelde heeft een smidt easyflow 9000 vulling als standaard.
Met enige nuance; de maatvoering van een pen (en dan zeker de marges van de bolt naar de case) is dan wel zooo ruim, dan ik niet weet of dit over 10 of 15 jaar nog netjes aligned blijft.
Daarom dat ik dus ook naar sterke metalen aan het kijken was zoals titanium. Ik hoop daarmee een wat duurzamer exemplaar in huis te halen. Ze hebben ook zijclick pennen of 'normale pennen' met een kliksysteem bovenaan. Ik heb zelf echter nog geen ervaring met dergelijke pennen en gezien het toch wel over een aanzienlijk bedrag voor een pen gaat, wil ik het dan ook van de eerste keer goed doen. Eigen aanbevelingen zijn daarom dan ook meer dan welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Tsja, je persoonlijke voorkeur even daargelaten; ik zou kiezen voor een pen van een gerenommeerd pennenmerk zoals Kaweco of Montblanc bijvoorbeeld. 100 euro betalen voor een no-brand pen omdat het mechanisme cool is vind ik persoonlijk niks.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
Dit hoeft natuurlijk niet in TL. Tikje naar AZ. :) Tevens de tags uit de titel gesloopt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1