Msi 2080 1 vd 3 fans blijft draaien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• r_vandenbroek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:33
Middag,

Het is mij onlangs opgevallen dat mijn pc nogal wat geluid maakte. Ik weet helaas niet sinds wanneer dit is. Blijkt dat 1 vd 3 fans op mijn msi 2080 gaming x trio blijft draaien terwijl de andere twee wel stoppen bij idle/laag gebruik van de gpu. De draaiende fan heeft ook een redelijk hoog toerentaal waardoor er geluid geproduceerd wordt wat goed hoorbaar is.
...

Msi’s live update gecheckt, heb laatste bios. Uiteraard laatste nvidia drivers. In afterburner, waar je een fan profiel kan maken, zie ik maar een optie voor twee fans en ontbreekt de derde. Gpu gereseat en replugged. Stekker uit pc voor een paar minuten en er weer in.
...

Msi gecontact maar meer dan een ‘breng m naar het service center’ krijg ik er niet uit. Heeft iemand dit gehad? Oplossingen?

Alvast dank!

Msi 2080 gaming x trio
Gigabyte z390 aorus elite
Corsair rm650x
9700k
...

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De anderen gaan pas aan als de GPU heter wordt dan 'dacht'65 graden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenlei
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-07-2022
probeer is met hwinfo monitor de temperatuur te checken, misschien een benchmark of game erbij voor de load situatie.
ik vind COD-warzone wel werken voor gpu testen.
anders furmark benchmarking tool

• r_vandenbroek
Ik bedoelde het eigenlijk andersom; de fans draaien namelijk prima under load. Ik wil juist de álle fans stoppen wanneer de gpu idle is, zoals msi belooft met de ‘frozr’ technologie.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:03

_Apache_

For life.

Nvmd, had je al geprobeerd dus.

[ Voor 81% gewijzigd door _Apache_ op 10-09-2020 12:55 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:05

MazeWing

The plot thickens...

Dit is een probleem dat vaker voorkomt volgens MSI’s forum (1 fan keeps spinning). Ik meen dat dit is opgelost met een firmware update. Die is echter alleen te krijgen door het te requesten aan een mod daar. 8)7

Even een nieuw topic maken en dan word je (hopelijk) redelijk snel geholpen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• r_vandenbroek
Hele fijne tip @MazeWing !

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:25

OMD

Even wat anders. Mijn trio is echt silent met de fans op de laagste stand. Gaat dit goed bij jou?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• r_vandenbroek
@OMD

Allemaal op die ene fan na die nooit stopt met draaien, lijkt een constant toerental te hebben ruim boven idle.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:25

OMD

r_vandenbroek schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:15:
@OMD

Allemaal op die ene fan na die nooit stopt met draaien, lijkt een constant toerental te hebben ruim boven idle.
Zo bedoel ik het niet helemaal.

Als ik de fans laat draaien op de laagste stand dan moet je echt van goede huizen komen om de kaart dan te horen. Dit is nagenoeg hetzelfde als stilstaande fans. Blijft die fan dus draaien op een veel hoger toerental?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• r_vandenbroek
Precies @OMD , hij draait hoger dan idle en zeer hoorbaar.
Pagina: 1