Vraag

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Na lange tijd Cities Skylines opgepakt. Dat was nog op een GTX970 en 2x FHD. Met mijn aangepaste systeem is het spel niet te spelen op mijn desktop op mijn laptop (FHD met GTX1050) gaat het allemaal prima, maar op mijn desktop met nieuwe 3440x1440 monitor op een GTX1080 is het spel niet te spelen. De GUI onderin is ongeveer 2/3e naar rechts opgeschoven. Valideren van de files in Steam bracht geen soelaas, evanals opnieuw downloaden en installeren. Wijzigingen van resolutie maakt het elke sprong slechter tot ie bijna helemaal weg is. Ook heb ik het spel in de settings van het menu goed gezet qua resolutie, na opstarten van een file of nieuwe stad moet ik dat vaak weer corrigeren. Ik heb geen mods geïnstalleerd. Een zoektocht op Steam Community of Paradox kwam ik dit probleem niet tegen. Enige wat ik nog kan verzinnen is G-Sync? Verder doet het spel normaal.

Plaatje ter illustratie van het probleem. Erg irritant, want desktop speelt veel fijner. Zo start ie op in 16:9 ondanks mijn andere instellingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7zNd5w2Hku4jHFxJRW5Jl009RY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lPf1okoXNZZccS50NH8p3djJ.png?f=fotoalbum_large

En na het instellen van de goede resolutie blijft er helemaal niks over.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbzwBXidsIituzSipZw_mqXFglY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I3Pa2dmA0oUskfSF9lx1Q6lo.png?f=fotoalbum_large

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Alle reacties

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 23:14

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Blijkbaar is het wel iets met je resolutie anders zou hij niet nog verder verschuiven, denk dan ook dat je het hier in moet zoeken. Misschien is er in de steamworkshop iemand die het al gefixed heeft. Maar kan me
Voorstellen dat het bijvoorbeeld door je bv nvidea game instellingen komt en die dan wel even bepaald hoe je game er uit hoort te zien

• Señor Sjon
Die heb ik allemaal ingesteld dat de game dat bepaalt. Ik heb wel her en der gelezen dat de GUI los in kan laden van de rest van het spel. Ergens pakt ie misschien nog het nulpunt van de oude Surround/dual monitor opstelling vermoed ik. Aangezien ik nu 21:9 heb, lijkt het redelijk overeen te komen dat ie uitgaat van een 16:9 scherm rechts van mijn huidige scherm die er helemaal niet is. Hij zegt in den beginnen dat ie zelfs 4:3 is met een 1080 verticale resolutie. Als ie dan weer uitgaat van 2 schermen klopt de positionering wel volgens onderstaand idee. Even in ASCI Light:
code:
1
2
3
|     |_____|          12:9x2 (4:3 omgerekend) bij start
|        _|             21:9x1 na aanpassing resolutie
|       |_______|    16:9x2 wat ie nog steeds denkt te moeten weergeven.

| = monitor
_ = positie GUI
Hij geeft dus te allen tijde het 21:9 scherm weer, maar baseert de positie van de GUI op een 2e scherm.

De GUI zit dus blijkbaar virtueel op rechter scherm dat niet meer bestaat. Ik denk dat ik handmatig in AppData bestanden te lijf moet?

Goed, todo vanavond:
Poging 1:
In your Steam Library right-click on this game and choose Properties. Click on Set Launch Options, and paste this in there:

-noWorkshop -disableMods

Then start and play a new test city. If you don’t get the problem then, it’s caused by a bad or outdated mod.
Poging 2:
Please try a clean reinstall:

- Remove the game from Steam (uninstall)
- Manually delete all these files and folders, if still there:

...\Steam\steamapps\common\Cities_Skylines\

...\Users\<UserName>\Documents\Colossal Order\Cities_Skylines

...\AppData\Local\Colossal Order\Cities_Skylines
(first move the /saves/ folder elsewhere to keep your save games) - this is important, to see if an existing save is the problem

- Install the game again, but BEFORE running for the first time, in Steam right-click on this game and choose Properties. Click on Set launch Options, and paste this in there: -noWorkshop -disableMods
- Now run the game up and start a new city.
- If all goes OK, move the save games back and try again.
toon volledige bericht

[ Voor 60% gewijzigd door Señor Sjon op 10-09-2020 12:11 ]

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wellicht helpt: https://steamcommunity.co...ns/0/1752402219403613796/

21:9 wordt niet ondersteund door het spel maar daar staat wel een [mogelijke?] fix.

https://github.com/bloodypenguin/Skylines-MoreAspectRatios

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die aspect ratio kan ik gewoon kiezen.

Ik heb hem net getest met -noWorkshop -disableMods en dan doet ie het goed. Ik ga eens speuren wat er dan bij zit, want ik kan me niet heugen er mods op gezet te hebben.

En gevonden!

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=451376483

Dit was het probleem! Dus toch stiekem een mod geïnstalleerd vroeger.

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 10-09-2020 19:39 ]