Beko htv8733 was/droogcombinaite maakt was natter ipv droger

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb sinds mei 2016 een beko ht833 xs0 was/droogcombinatie. Al in de garantie heb ik meerdere keren een montuer laten komen omdat de wasmachine zijn droogcyclus niet goed afwerkte, de was bleef veel te nat en het programma stopte vaak veel te snel. Na veel heen en weer discusieren hebben ze toen de aansturingsprintplaat vervangen. Het vervelende bij deze klacht was echter dat het soms wel en soms niet voorkwam. zo kon het weken goedgaan en dan ineens weer een keer totaal inet. Na de reparatie leek het bijna altijd goed te gan, maar ook soms weer niet net als eerst.
Nu heeft de situatie zich verergert. Geen enkel droogprograma wordt afgemaakt. Stel ik de machine in op extra droog dan stopt het programma binnen een uur, terwijl er officieel meeestal 4 uur voor staat en de was is nog nat. Als ik hem op een tijdsinstelling zet, het maximum is 2,5 uur, dan draait de machine een wisselend tijdstip ergens tussen de 5 minuten en 2,5 ur en stopt dan weer. De eerste tijd was het nog zo dat na 5 van dit soort 2,5 uur programma's de was kurkdroog was. Ik had het vermoeden dat het euvel bij het verwarmingselement zou kunnen liggen of bij een sensor die de vochtmeting doet. Maar nu is het helemaal bizar geworden. Als ik een gewone wascyclus afrond met 100 toeren centrifugeren is de was op dat moment droger dan na de 2,5 uur droogcyclus. Ik had gisteren een was met beddengoed die na de 2,5 uur droogcyclus druipend de machine uit wkam, terwijl die na centrifugeren veel droger was. aangezien de machine buiten de garantie valt heb ik even geen enkel idee waar ik het nu moet zoeken. stuurprint lijkt uitgesloten die is al vervangen en wasprogramma's worden keurig afgewerkt. pomp is niet verstopt en water wordt ook prima afgevoerd(anders zouden ook bij centrifugeren problemen ontstaan of zou de was dan in elk geval niet droger zijn). de machine wordt ook goed warm bij 90 graden was bijvoorbeeld dus het verwarmingselement kan eigenlijk ook niet.
ik zit ergens te denken dat er iets verkeerd aat bij water-inname. de machine gebruikt water om de condensator te koelen, maar aangezien de was druipend de machine uitkomt zou ik denken dat dat water ergens verkeerd terecht komt waardoor de was opnieuw nat wordt. maar aangeizen dit eerst niet gebeurde en het droogprobleem toen ook al bestond heb ik nu geen idee meer wat het kan zijn. heeft iemand hier misschien een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o1o92o2o
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-09-2020
Het is handig om geen typfouten te maken met typenummers. In je titel staat htv8733, in je post staat ht833 xs0

Hoezo is die besturingsprint uitgesloten omdat hij al een keer vervangen is? Je schrijft zelf dat na het vervangen van de print het probleem nog zich nog steeds voordeed.

Je kunt ook een lek in de warmtewisselaar hebben; dan blaast hij "koelwater" de trommel in.

Het lijkt me (gok / schatting) niet dat hij voor het water verwarmen en lucht verwarmen hetzelfde element gebruikt. Nu de was nat wordt bij het drogen... is het wel heet?

[ Voor 45% gewijzigd door o1o92o2o op 11-09-2020 20:03 ]

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Zou toch te toevallig zijn als de nieuwe stuurprint precies hetzelfde euvel vertoond als de oude maar de rest wel goed afwikkeld.... bovendien wil ik dat onderdeel sowieso niet op de gok vervangen want het is zo ongeveer het duurste onderdeel uit dde hele machine.
Overigens, jawel de machine gebruikt 1 verwarmings-element, niet een losse voor het drogen.
de machine geeft op het display ook geen enkele foutmelding helaas. Ja de was wordt wel heet.