Platenspeler loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 1.158 views

Onderwerpen

Vraag

• huubvanderzwet1
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-11-2020
Mijn vraag

Zie video, het is een Philips FP455. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe op te lossen?

[ Voor 21% gewijzigd door huubvanderzwet1 op 10-09-2020 10:37 ]

Alle reacties

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56
Wat is exact het probleem?
- Heb je dit bij elke plaat?
- Op elke positie op de plaat?
- Heb je het gewicht goed afgesteld?

M.a.w. wat heb jij zelf al kunnen uitsluiten en geprobeerd?

[ Voor 36% gewijzigd door mcsluis op 10-09-2020 10:41 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zie dat ding voor ca 35 op ebay staan. Wat je ook doet: niet teveel geld in steken. het is geen Thorens / Dual / Project :)

En verder, zie mijn voorganger.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Volgens mij een tangiale platenspeler. Het vast lopen duidt er op dat het element niet vrij over je tone-arm ( als dat zo heet bij een tangiale speler ) kan schuiven.

Dat kan zo iets simpels zijn dat er ergens een druppeltje olie bij moet maar ik vermoed eerder dat iets in het mechanisme niet goed zit.

Ik vraag mij af of reparatie niet duurder is dan om een andere platenspeler aan te schaffen.

* mkleinman heeft recent twee Technics SL1210 M3D platenspelers/draaitafels gekocht :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-08 09:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

De paar jaren 90 cassette decks en platenspelers met problemen die ik onder handen had waren.

-Stof/vet buildup wat voor blokkades zorgde
-gebrek aan vet
-Vergane rubber snaartjes/wieltjes
-Kappote elco's

Dus ik zou zeggen, check dat eerst eens..

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 10-09-2020 11:35 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Zoals eerder aangegeven mist dit topic enige vorm van eigen inzet. Alleen een filmpje posten en vragen wat er aan de hand is is niet hoe we op GoT een topic openen. De template is er voor om de eigen inzet te triggeren. Deze verwijderen heeft veelal een averechts effect.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.