Vraag

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-10 16:58
Geachte Tweakers, net als (waarschijnlijk) zovelen van jullie ben ik geïnteresseerd in de Redmi K30 Ultra. Een zeer interessant toestel voor weinig geld.

Nu is het zo dat het een China only toestel is met gelukkig Engels erop, maar zonder Safetynet api.

Nu vraag ik mij af of één van jullie weet of de Rabobank app pertinent dan niet werkt. Dit is redelijk essentieel voor me. Online heb ik niks kunnen vinden hierover.

Alle reacties

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
Dit kun je wel oplossen d.m.v. Magisk te flashen met de hide module.

• g1de0n
Ja precies. Dat is een beetje mijn last resort. Weet iemand of de Rabo app uberhaupt nog werkt als je geen safetynet pass hebt?

• MerlijnD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 17:30
Ben hier zelf ook benieuwd naar, en of je dan ook de fingerprint functie kan gebruiken mocht de app wel werken (rabobank).

[ Voor 4% gewijzigd door MerlijnD op 10-09-2020 18:37 ]

• g1de0n
Dat zou fijn zijn. Een pincode is voor mij al goed genoeg ;) Hopelijk worden we binnenkort wat wijzer.

• MerlijnD
Heb jij nog nieuws Gideon? Ik heb niks kunnen vinden helaas. De threads die over safetynet fail spreken zijn allemaal geroote apparaten, en om eerlijk te zijn interesseert me root geen hol.

[ Voor 4% gewijzigd door MerlijnD op 19-09-2020 17:45 ]

• g1de0n
MerlijnD schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:44:
Heb jij nog nieuws Gideon? Ik heb niks kunnen vinden helaas. De threads die over safetynet fail spreken zijn allemaal geroote apparaten, en om eerlijk te zijn interesseert me root geen hol.
Enigszins ja. Veel bankieren apps doen het gewoon. De vraag is of de Rabo het doet. Af en toe heb ik contact met Chris van TechTablets (youtube) en bij hem werkt zijn bank app ook. Alleen waar ik me wel zorgen over maak zijn notificaties, o.a. van Whatsapp. Die schijnen vaak niet goed door te komen. Een dingetje van de China ROM kennelijk. Aldus Chris. Wellicht moeten we de gok gewoon wagen. Ik raad aan om hem via giztop te bestellen, met 2% kortingscode en standaard shipping. Dan wordt hij vanuit de EU shipped. Zo'n 300 Euro omgerekend.

Ik was ook al aan het kijken naar de X3 van Poco, is ook wel nice, maar goed, niet op het level van de Ultra.

• MerlijnD
Ik dacht dat Giztop niet door EU shipped (althans niet met de k30 ultra)? Ik heb ze een paar weken terug gecontacteerd en ze zeiden dat het gewoon via China geshipped wordt en je een grootte kans hebt dat je importheffingen moet betalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONq_SRGpSI7cN8HEVlQf92pCOqw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TiSiyjASY50ULT9SI5pRbtkY.png?f=fotoalbum_large

• g1de0n
Maar nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rp-VLWwQDWG7O-12Ml13TRz7UQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sjgvng2bvwkv6CefVBjBwjMv.jpg?f=fotoalbum_large

• MerlijnD
Ahh, top. Denk dat ik hem gewoon ga bestellen. Vond trouwens nog wel een interessante issue online
https://gitlab.com/LineageOS/issues/android/-/issues/1911

Betreft een bug report voor lineageOs met betrekking tot rabobank app en fingerprint inloggen. Beste meneer schrijft dat hij op Lineage hij problemen had, maar op de Xiaomi.eu rom (die gebaseerd is op China rom) hij geen problemen had.

Aangezien de Xiaomi.eu rom als custom rom telt ga ik er van uit dat de Rabobank app in zijn huidige staat niet zo secuur checkt op device en of root/custom roms.

Maar op reviews van de Rabo app heeft wel iemand geschreven dat met zijn Huawei toestel de app niet kan gebruiken. En rabobank heeft hier op gereageerd met de reactie dat dit klopt omdat het toestel geen native google framework ondersteund/heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door MerlijnD op 20-09-2020 16:26 ]

• g1de0n
Lastig ja. De enige manier om er achter te komen is om hem dan toch maar te kopen. Ik ga voor de zwarte. Vind ik de mooiste. Een soort van diepgrijze achterkant. We gaan het zien ;)

• g1de0n
Overigens is er nogal een verschil tussen Huawei en Xiaomi. Huawei mag geen Google framework meer toepassen, terwijl Xiaomi dat wel mag. Ik geloof dat op de Ultra je alleen de Playstore hoeft te installeren en voor de rest Google gewoon werkt. Dat schept wellicht hoop. Maar we zullen het toch eerst zelf moeten testen.

• MerlijnD
Heb je hem al besteld? Weet niet hoe welvarend jij bent maar ik ben nog een student. Dus eventueel als je al overtuigd bent en hem aanschaft kan ik nog even wachten op jouw antwoord als je hem hebt?

• g1de0n
Nee nog niet en er is waarschijnlijk een probleem voor me. Ik zit op Tele2 en er wordt vrijwel niets ondersteunt op de Ultra. 2600mhz en dat is het wel. Als in, ik kan geloof er niet eens mee bellen zoals het er nu uitziet. Ik zal dus moeten wachten totdat ik word overgezet op het T-Mobile netwerk, wat nog enkele maanden kan duren. Misschien eerst toch de Poco X3 kopen voor de time being.

Ik heb nog wel een betere kortingscode gevonden. Dan is hij maar 294 euro zoiets, voor Paypal wisselkoers.

GTRE4

• MerlijnD
Ik heb ook tele 2 en zit hier in het oosten alleen nog maar op het tmobile netwerk. Misschien is checken welke bands je momenteel gebruikt? Band 20 bestaat niet meer hier (bij tmobile/tele 2). LTEDiscovery geeft altijd aan dat ik hier op band 3 van tmobile zit.

[ Voor 16% gewijzigd door MerlijnD op 22-09-2020 17:18 ]

• g1de0n
Ja ik heb al gebeld met Tele2 vandaag en ik ben kennelijk nog niet overgezet. Heb ook nog geen bericht gehad erover. Jij wel neem ik aan, gezien je al op T-Mobile zit. Ben wel een beetje jaloers. Via het T-Mobile netwerk zou hij het perfect moeten doen

• g1de0n
MerlijnD schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:16:
Ik heb ook tele 2 en zit hier in het oosten alleen nog maar op het tmobile netwerk. Misschien is checken welke bands je momenteel gebruikt? Band 20 bestaat niet meer hier (bij tmobile/tele 2). LTEDiscovery geeft altijd aan dat ik hier op band 3 van tmobile zit.
Heb jij inmiddels de sprong gewaagd? Ik neem wellicht de X3 tijdelijk om mee te spelen een beetje. Hopelijk word ik binnenkort overgezet naar T-mobile. Duurt lang!

• MerlijnD
Deze maand heb ik geen geld meer over, en nee ik durf de gok niet. Ik ga denk ik toch maar voor een poco f2 pro. De 120hz functie maakt me verder niet zoveel uit.

X3 is ook wel leuk maar ben nooit een fan geweest van budget chips. In mijn ervaring zijn alle chips die sneller of net zo snel als een Snapdragon 845 het waard om in alle cases een vloeiende ervaring te geven. Daaronder heb ik nooit een bijster positieve ervaring gehad.

[ Voor 51% gewijzigd door MerlijnD op 10-10-2020 17:48 ]

• SA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11 11:03

SA

MerlijnD schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:50:
Ahh, top. Denk dat ik hem gewoon ga bestellen. Vond trouwens nog wel een interessante issue online
https://gitlab.com/LineageOS/issues/android/-/issues/1911

Betreft een bug report voor lineageOs met betrekking tot rabobank app en fingerprint inloggen. Beste meneer schrijft dat hij op Lineage hij problemen had, maar op de Xiaomi.eu rom (die gebaseerd is op China rom) hij geen problemen had.

Aangezien de Xiaomi.eu rom als custom rom telt ga ik er van uit dat de Rabobank app in zijn huidige staat niet zo secuur checkt op device en of root/custom roms.

Maar op reviews van de Rabo app heeft wel iemand geschreven dat met zijn Huawei toestel de app niet kan gebruiken. En rabobank heeft hier op gereageerd met de reactie dat dit klopt omdat het toestel geen native google framework ondersteund/heeft.
Die meneer ben ik. Ik heb nog geen oplossing en was net op zoek toen ik een link naar mijn eigen bug tegen kwam😀
Ik heb mijn persist partitie gerestored maar dat hielp niet. Volgens Rabobank moet het niet (meer) kunnen werken met Xiaomi: https://www.rabobank.nl/p...en/inloggen-ondertekenen/
Je geld en gegevens moeten veilig zijn. Daarom kun je alleen met vingerafdrukherkenning inloggen en betalingen ondertekenen op toestellen die wij veilig vinden. De vingerafdrukherkenning op de toestellen hieronder vinden wij niet veilig genoeg voor deze optie.
Samsung Galaxy S5 (en vergelijkbare modellen daarvan)
Samsung Galaxy Note 4
Xiaomi device (zoals de Redmi Note 3)
Blackberry DTEK60
Huawei Honor 5x
ZTE Axon 7 A2017G
Oneplus (A3003)

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:19
Deze staat op mijn shortlist om mijn Xiaomi Mi Mix 3 te vervangen, heeft 2 jaar uitgedaan en ben daar best tevreden over.

Giztop zegt dat de Cezanne vlug in een EU warehouse te vinden zal zijn maar vrees dat dit niet zal gebeuren. Tradingshenzen is ook nog een optie maar is daar 35€ duurder.

Wat betreft banking apps heb ik op dit ogenblik niks te vrezen, mijn Fortis app werkt zelfs op een geroot toestel.

• MerlijnD
Heb het toch niet gedaan en in plaats daarvan een Mi 10T aangeschaft. Voor mensen die toch een K30 Ultra kopen, er is nu een tutorial voor safetynet fix met magisk.

https://forum.xda-develop...-redmi-k30-ultra-t4186933
Pagina: 1