Vraag

• Jvwijk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06-2023
Mijn vraag
...
Ik krijg wel beeld maar geen geluid op de megaboom speaker,en ik kan inde app niets vinden om het geluid naar de speaker te sturen
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ik heb een panasonic beamer met hdmi en een chroomcast ultra
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Jvwijk op 13-09-2020 10:21)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heren/dames,

De topicstart is inderdaad zeer matig, maar het is vrij duidelijk dat deze meneer een HDMI-audio splitter nodig heeft om geluid naar zijn Megaboom te krijgen?

Als u zoekt naar 'YeBetter 1080P Hdmi Extractor Splitter Hdmi Digitaal naar analoog' op amazon, dan vindt u precies wat u nodig heeft voor geluid in deze setup. Houd wel rekening met een tweede hdmi + minijack kabel.. deze zou ik bij action halen, dan bent u voor enkele euro`s klaar. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Alle reacties

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Begin eens uit te leggen hoe je e.e.a. hebt aangesloten.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 19:40
Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe je het voor elkaar krijgt om beeld op een speaker te krijgen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat voor audio probeer je uiteindelijk waarop af te spelen? De beamer zal geen (goed) geluid ondersteunen of misschien heel beperkt als het al een speaker heeft. Dus vertel even wat meer over de gehele situatie, mijn glazen bol is stuk.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 10-09-2020 08:21 ]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:24
Jvwijk schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:05:
[..]
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Als je dit soort basale vragen al niets een kan of wil beantwoorden.. wat verwacht je dan van ons?
Dat wij nu allemaal tips gaan aandragen waarop jij vervolgens antwoord "Nee dat heb ik al geprobeerd".
Sorry maar ik vind de startpost echt te mager om er eigenlijk maar een beetje op in te gaan.
Een beetje zelf onderzoek kan echt geen kwaad!

*sowieso

• Jvwijk
Het beeld komt gewoon op het projectie scherm maar het geluid zou uit de speakers moeten komen en dat gaat hoogst waarschijnlijk niet om dat de chroom cast geen bleu tooth heeft.

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:03
Jvwijk schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:30:
Het beeld komt gewoon op het projectie scherm maar het geluid zou uit de speakers moeten komen en dat gaat hoogst waarschijnlijk niet om dat de chroom cast geen bleu tooth heeft.
je chromecast gaat nooit het signaal in 2en hakken om beeld naar de hdmi te sturen en audio naar bluetooth.
als je dit wilt moet je beamer bluetooth hebben waarbij je de speaker met de beamer kan verbinden.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:24
Maar wat is nu je vraag.. want ik zie nergens een vraag..
Daarnaast.. heb je zelf al een idee.. heb je al gezocht op internet, zo ja wat heb je dan gevonden.. heb je al andere dingen geprobeerd zo ja.. wat dan. zo nee waarom niet?
Heel veel vragen die je al in de startpost had kunnen beantwoorden. Zoals je ook ziet aan al de andere reacties hebben mensen alleen maar vragen over wat je nu wilt

*sowieso

• Jvwijk
Mijn apple tv doet het wel .maar daar kan ik de bleutooth instellen

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jvwijk schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:34:
Mijn apple tv doet het wel .maar daar kan ik de bleutooth instellen
Hang je Chromecast aan je Apple. Hang je Apple aan de beamer & speaker. Klaar?

/edit: oh, wacht, nu ga ik ervanuit dat een Apple ook een HDMI-input heeft; my bad... :X

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 10-09-2020 08:38 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jvwijk
Dat is niet de bedoeling , het is of de appel tv of de chroomcast ,maar het is duidelijk.De chroomkast kan niet werken met bleutooth speakers

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 19:40
Sorry hoor, maar het is bluetooth & chromecast niet bleutooth en chroomkast.

Daarnaast geef je echt 0 info over wat je hebt geprobeerd en hoe iets is aangesloten. Als ik de info begrijp heb je de Chromecast in een beamer gedaan. Vanuit hier verwacht je beeld en vervolgens geluid op je speakers. Hoe staat je beamer in verbinding met je speakers? Staan je speakers wel op het goede kanaal om iets te ontvangen vanaf de beamer?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heren/dames,

De topicstart is inderdaad zeer matig, maar het is vrij duidelijk dat deze meneer een HDMI-audio splitter nodig heeft om geluid naar zijn Megaboom te krijgen?

Als u zoekt naar 'YeBetter 1080P Hdmi Extractor Splitter Hdmi Digitaal naar analoog' op amazon, dan vindt u precies wat u nodig heeft voor geluid in deze setup. Houd wel rekening met een tweede hdmi + minijack kabel.. deze zou ik bij action halen, dan bent u voor enkele euro`s klaar. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Of je sluit de megaboom speaker aan op de geluidsuitgang van de beamer.. en hangt daar eventueel een bluetooth transmitter aan.

euhmmmm

Pagina: 1