Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget game pc met mogelijkheid voor high-end componenten ..

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BlueBird022
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-11 04:18
Goedemorgen Tweakers ,

Ik ben van plan om me er ook aan te wagen : het zelf bouwen van een game PC. Ik wil beginnen met een budget systeem maar die wel de mogelijkheden biedt om later te kunnen uitbreiden naar een high-end systeem. Uiteraard zal ik dan waarschijnlijk toch wat onderdelen moeten vervangen, maar het liefst natuurlijk zo min mogelijk ...

Ik stuur met dit bericht een aantal screenshots en dan zou ik ontzettend graag willen horen wat ik eventueel nog anders zou moeten / kunnen doen. Het liefst blijf ik onder de 800,- en als het kan 700,- . Wel wil ik graag nieuwe onderdelen.

Ik hoor het graag !

Met vriendelijke groet,

BlueBird _/-\o_

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 3300X Boxed€ 129,-€ 129,-
1MoederbordenAsus TUF Gaming B550M-PLUS (WI-FI)€ 149,-€ 149,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G€ 223,40€ 223,40
1BehuizingenFractal Design Focus G Wit€ 48,99€ 48,99
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 51,90€ 51,90
1Voedingenbe quiet! System Power 9 400W€ 41,61€ 41,61
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 99,08€ 99,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 742,98

[ Voor 63% gewijzigd door Blaat op 10-09-2020 10:15 ]

Alle reacties

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 19:20

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Hoi @BlueBird022 en welkom op GoT! :w

Je topic staat niet op de juiste locatie. Aangezien je een volledig systeem gaat bouwen hoort je vraag onder Desktop Aankoopadvies . Ik verplaats je topic om die reden ook daar naartoe.

In het aankoopadvies gedeelte van het forum worden er eisen aan je topicstart gesteld. Zie DAA beleid. Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, is het voor ons belangrijk dat je in elk geval antwoord geeft op de volgende vragen:
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
• Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
• Ga je overklokken?
• Wat verwacht je van ons?
Screenshots van een webshop is iets wat we hier eigenlijk niet willen zien. Het is voor ons veel beter werkbaar als je je uitgezochte componenten in een wenslijstje zet, daar een RML van maakt en deze hier post, zodat het voor ons makkelijker is je gekozen componenten terug te vinden en wijzigingen aan te brengen. Ik heb dat bij deze voor je gedaan in je topicstart. ;)

Als laatste puntje, vriendelijke groetjes aan het eind van je post zijn heel liev O+ maar niet nodig! We houden het hier informeel. :)

Succes met het aanvullen van de informatie!

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:22
Wat voor een games wil je gaan spelen?
Wat voor een upgrades heb jij voor ogen? Hebben we het dan over een nieuwe Ryzen 5 in de 4000 serie met een RTX 3060 (die vast nog wordt aangekondigd) of hebben we het dan over een Ryzen 9 in de 4000 serie met een RTX 3090?

Moederbord: Heb je Wifi nodig? Zo niet, waarvoor de keuze van het moederbord?

Videokaart; Je kunt voor vrijwel dezelfde prijs ook een 1660 Super variant halen, presteert beter.

Voeding: Besef dat als je later wil upgraden naar een RTX3070, 3080 of 3090 de voeding van 400 watt mogelijk wat krap is. Je kunt ervoor kiezen om nu een lager wattage voeding te nemen en dan te upgraden. Populaire keuzes voor lager voedingen zijn volgens mij nu https://tweakers.net/pric...r-mwe-bronze-450w-v2.html en https://tweakers.net/pric...t-pure-power-11-400w.html. Als je deze niet in de toekomst wil vervangen kan je beter kijken naar een https://tweakers.net/pric...n-ion+-660w-platinum.html of een https://tweakers.net/pric...raight-power-11-650w.html. De keuze ligt puur aan de upgrades die je wil doen in de toekomst en of je de voeding wilt veranderen tegen die tijd.

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 3100 Boxed€ 98,-€ 98,-
1MoederbordenMSI B550-A PRO€ 130,99€ 130,99
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC€ 224,26€ 224,26
1BehuizingenFractal Design Focus G Wit€ 48,99€ 48,99
1Ventilatorenbe quiet! Pure Wings 2 PWM, 120mm€ 8,09€ 8,09
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 57,38€ 57,38
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 750W€ 124,05€ 124,05
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 99,08€ 99,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 843,61

Met dit systeem heb je de mogelijkheid om ook nog voor een 4xxx cpu te gaan, het enige wat je hiervoor nodig hebt is (waarschijnlijk) een aparte koeler(ligt eraan hoe de nieuwe stock koelers van de 4xxx presteren).

Als je van plan bent om bijvoorbeeld een high end videokaart erin te doen gecombineert met een 4xxx heb je ook een betre voeding nodig, deze kan je of direct bij deze build nemen(de 750watt in het lijstje) of om in het budget te blijven de 400watt nemen en later deze mee vervangen.

De 3300x is heel slecht verkrijgbaar, misschien beter om de 3100 te halen.

Voor de zelfde prijs als dat gigabyte 1660 model heb je een 1660super, deze presteert beter en kost evenveel.

Als je perse wifi nodig hebt doe dit liever via een usb dongle, dit is meestal net zo goed als op het moederbord zelf en hierdoor kan je een beter moederbord halen zoals deze wat weer beter is voor in de toekomst.

Let er wel op dat de 4xxx serie de laatste am4 serie is voor dat amd begint met de am5 chipset, wat dus inhoud dat dat de laatste upgrade mogelijkheid is die in de toekomst nog mogelijk is qua cpu. Als je even kan wachten komt waarschijnlijk mid oktober/begin novemeber de 4xxx serie uit en aangezien dat toch de laatste am4 serie is kan je misschien beter direct daarvoor gaan. Maar goed, dat zijn keuzes.