Vraag

Anoniem: 163465

Topicstarter
We hebben nu al jaren chromecast versie2 (2015) in gebruik.
Zal in begin via 2.4 geweest zijn en nu via wifi 5.
Al die tijd goed gegaan, maar na een stroomstoring paar maanden gelden, moet ik steeds chromecast loshalen van stroom, weer aansluiten en werkt het 9 van de 10 keer weer.

De opstelling van tv met chromecast en ernaast vaste telefoon via de kabel is al die jaren exact hetzelfde geweest.
Op een bepaald moment gaf via google home aan, dat 2.4 signaal te zwak is om te gebruiken.
en ook een keer, dat de chromecast zich tussen de 4 en 5 meter vanaf de router moet bevinden.
Dat laatste begrijp ik dus geen jota van, als die het al ca 5 jaar (vanaf 2015) goed doet en nu ineens zo'n melding.

Iemand een idee ?

...

...

Alle reacties

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Misschien een factory reset proberen, ondanks dat ie zichzelf steeds zelf reset?
https://support.google.com/chromecast/answer/6254654

Verder:
Hoe wordt de chromecast van stroom voorzien? Via een aparte adapter of via de tv? Vertoont de adapter/tv ook problemen? Kan natuurlijk zijn dat de stroomstoring enige schade heeft aangericht.

[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 10-09-2020 10:28 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163465

Topicstarter
Ik had gister gereageerd, maar ... om eenmof andere,reden miet geplaats.
Zal iets fout gedaan hebben :-)
Na factory reset kreeg ik die meldi g van 4-5 meter niet meer.
Eigen stroomvoorzieninh, maar moet nu steeds de stroom los halen, weer aansluiten en spul zoekt goede wifi netwerk en werkrt dan weer goed. Tot de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris de Boon
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb hetzelfde probleem...
Elke keer alles opnieuw resetten en naar fabrieksinstellingen terug.
Dan gaat het streamen via iPad prima.
Maar na verloop van tijd (uurtje) kan ik de Chromecast niet meer benaderen.
De TV is dan nog steeds het programma aan het afspelen via de Chromecast, maar waarschijnlijk via een ander netwerk (er is geen onbeveiligd netwerk in de buurt, dus dat is vreemd).
Je kunt de Chromecast dan niet meer benaderen; niet via de Google Home App, niet via YouTube en niet meer via Ziggo Go.