Ik zou graag een nieuwe monitor willen aanschaffen. Het liefst voor zowel gamen als beeldbewerking, maar daar moet je toch wel vaak compromissen mee sluiten. Ik heb nu een BenQ GW2765 met gekalibreerd 97% sRGB, dus bijna alles zou toch wel een vooruitgang zijn
(alhoewel dit scherm wel 8 bit + FRC heeft, zichbaar 10 bit)
Is het voor beeldbewerking belangrijker om een grotere Adobe RGB kleurruimte te hebben of zou het belangrijker zijn om te kiezen voor een 10 bit paneel met bijv. 80% Adobe RGB ipv een 8 bit paneel met 99% Adobe RGB?
Voor gamen is het wat makkelijker denk ik, kies een scherm met zo min mogelijk input lag, 1ms GtG en hoge refreshrate.
Zelf kom ik op de AG273QXP, enige minpunt voor zover ik zie is dat het paneel 8 bit is (als dat echt een minpunt is)
Wat raden jullie mij aan? Moet toch wel minimaal 27 inch zijn en 1440p (heb ik nu ook)
GPU zit wel goed die kan alles aan.
Mvg Jeroen
Is het voor beeldbewerking belangrijker om een grotere Adobe RGB kleurruimte te hebben of zou het belangrijker zijn om te kiezen voor een 10 bit paneel met bijv. 80% Adobe RGB ipv een 8 bit paneel met 99% Adobe RGB?
Voor gamen is het wat makkelijker denk ik, kies een scherm met zo min mogelijk input lag, 1ms GtG en hoge refreshrate.
Zelf kom ik op de AG273QXP, enige minpunt voor zover ik zie is dat het paneel 8 bit is (als dat echt een minpunt is)
Wat raden jullie mij aan? Moet toch wel minimaal 27 inch zijn en 1440p (heb ik nu ook)
GPU zit wel goed die kan alles aan.
Mvg Jeroen
[ Voor 3% gewijzigd door DutchEZmoder op 09-09-2020 21:53 ]
https://www.flickr.com/photos/jeroenvanderwardt/albums www.instagram.com/jeroen.van.der.wardt