Je bent gek als je veel blowholes maakt

Pagina: 1
Acties:

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
Ik zat net te denken, iedereen bouwt maar fans in zijn kast en koopt dure heatsinks met ultraluide en snelle fans.... :o

Is het niet gewoon beter en goedkoper en cooler en koeler en gewoon stoerder om dan waterkoeling te nemen? :)

Verwijderd

juist ...ik vind van wel maar dan zou je ook je videokaart met water moeten koelen en je voeding en je hdd......

• straat
Op donderdag 09 augustus 2001 21:15 schreef Silenzer_nl het volgende:
juist ...ik vind van wel maar dan zou je ook je videokaart met water moeten koelen en je voeding en je hdd......
Maar daar zit het fannetje standaard bij of is het niet direct noodzakelijk om te koelen... :P Dat zou dus op de 2e plaats komen :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Blowholes zien er mooi uit; Ik heb er 1 voorin mijn kast gemaakt en er een fingerguard en fan in getoold, maar de fan draait nooit :) Ik vind het gewoon leuk om te zien...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op donderdag 09 augustus 2001 21:19 schreef Straat het volgende:

[..]

Maar daar zit het fannetje standaard bij of is het niet direct noodzakelijk om te koelen... :P Dat zou dus op de 2e plaats komen :)
Ja maar videokaart en mobo moeten wel watergekoeld! Bij mij wel iig!
Over een maandje dan heb ik het... >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

ga van de week een nieuwe voeding kopen om em te modden naar een watergekoelde, dat scheelt al weer een fan... nog 3 fan`s te gaan naar die mod (chipset/video/hdd)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:40
Waterkoeling lijkt me wel vet, maar durf het niet echt goed aan (terwijl het misschien wel heel simpel is, maar ik ben niet echt handig).

* Speedy houdt het wel bij zijn Delta powerd Boeing

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Hmmm waterkoelblok voor je psu ? :9
waar kan ik die bestellen ?

en verder... fan's suck.. zo'n groot lawaai apparaat naast je hebben staan is echt niks.... :( straks gaan ze nog van die gele oorplugjes verkopen bij fan's.. |:(
tja dan heb je weer niks aan je dure speakerset... :(

mijn motto : geen fan's en toch lekker oc'en..

krijg met m'n uitspraak natuurlijk commentaar... he ieder z'n eigen kast..
/me has 3 fan's in his pc, 2 will be gone soon... aquacool kit :9 !!

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 21:28 schreef DRG het volgende:
ik denk dat ik daar zelf wat voor moet bedenken
denkt ik......ik denk te veel |:(

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

ik heb dus wel waterkoeling, en een baybus om mijn fans te schakelen, want zonder koeling wordt mijn pc ook niet echt warm. er zitten wel twee fans op mijn radiator, en eentje voor mijn reservoir. echt een perfecte combinatie. de baybus is ook schakelbaar tussen 7 en 12 volt. :P

Verwijderd

mijn watercool project staat voor onbepaalde tijd in de vriezer, geen geld.

Nee want ik moest een fiets kopen om te fietsen als het lekker weer is en moet je kijken wat voor weer het is.

^%*)#(*%&$(&*^*($^ Nederland

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
500 cfm en ik merk niets tot nauwelijks iets, alleen dat me kast vliegt :P

lang leve de isolatie!

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Nee, want ik lees net op GoT een apetrotse waterkoeler die maar liefst 46C haalt op zijn AMD1G33...

Hahaha luchtkoeling: 36-40C!!!

Old and proven! -> Airpower!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32

Epsilon

Op donderdag 09 augustus 2001 21:21 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Ja maar videokaart en mobo moeten wel watergekoeld! Bij mij wel iig!
Over een maandje dan heb ik het... >:)
oh ja?
ik wil mijn koper :P
wanneer ga je bestellen?

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 21:43 schreef Masta-T het volgende:
Nee, want ik lees net op GoT een apetrotse waterkoeler die maar liefst 46C haalt op zijn AMD1G33...

Hahaha luchtkoeling: 36-40C!!!

Old and proven! -> Airpower!
jaja... bij mij was m`n proc rond de 60 met luchtkoeling en nu rond de 40 met waterkoeling 8-)(bijde temps ergens tussen idle en stressed)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Die temps zeggen me niet veel...

Full load, idle, temp sensor die nogal eens 10 graden teveel/te weinig afgeeft.

En hoeveel dB?

Zelf heb ik waterkoeling genomen vanwege het geluid. Het is niet leuk als je huisgenoten ieder half uur vragen of die videorecorder al is teruggespoeld.

Verwijderd

luchtkoeling stressed 63 graden
waterkoeling stressed 44 graden

zegt toch genoeg denkt ik ??

• straat
Ik ben mijn Aopen 300 watt met superorb dus ook een (niet zo heel klein) beetje zat. Ik ga dus ook maar waterkoeling nemen, opzich ben ik wel handig ( ;) )dus dat moet lukken. Ik wil dan wel meteen mijn hele kast modden maar eigenlijk vind ik het een kl*tekast dus het liefst meteen een nieuwe kast zoals die tweakers custom case :P. Prob is dus dat ik daar op moet w88 en dat die kast wel duur zal zijn dat ik te weinig geld heb :( Gelukkig nog tijd om te sparen :P

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 09 augustus 2001 21:47 schreef Herman het volgende:
Die temps zeggen me niet veel...

Full load, idle, temp sensor die nogal eens 10 graden teveel/te weinig afgeeft.

En hoeveel dB?

Zelf heb ik waterkoeling genomen vanwege het geluid. Het is niet leuk als je huisgenoten ieder half uur vragen of die videorecorder al is teruggespoeld.
Het is alleen een nadeel dat het assortiment in de Nederlandse winkels zo beperkt is. En om alles vanuit de USA te laten komen is nogal kostbaar.

Verwijderd

Vriend van me heb een duron 800@800 26-34 C. Die 34 graden is na 4 uurtjes POV (het duurde ongeveer 10 seconden voordat de cursor regeerde zegt dat genoeg) Zijn koeling is: Zalman 3100G met 80mm fan (flower) 1x 120 mm intake 1x 120 mm outtake.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 21:40 schreef Dr.Q het volgende:
500 cfm en ik merk niets tot nauwelijks iets, alleen dat me kast vliegt :P

lang leve de isolatie!
Wat voor isolatie gebruik je en waar te koop???

Verwijderd

idle -12 >:)
full load 40 :)

das dus met water enzo...:7

krijg die klote fan niet van mijn GForce :( want die maakt nog erg veel herrie...

heb overigens wel blowhole bovenin mijn kast om mijn radiator te koelen (2x 12 cm 220v in serie/parallel schakeling dus kan kiezen tussen stil of opstijgen :) )

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Het probleem is gewoon dat tegenwoordig de processoren steeds meer vermogen nodig hebben (wat dus omgezet wordt in warmte). Om je proc dus een beetje koel te houden heb je steeds grotere koelblokken en betere fan's nodig.. Dat produceert nou eenmaal herrie..
Met waterkoeling heb je meestal ook nog wel een fan nodig (op je radiator), maar door hier een grote fan voor te nemen die niet zo snel draait, reduceer je de herrie behoorlijk..

Overigens is waterkoeling helemaal niet zo ingewikkeld of duur om te maken. Mijn huidige waterkoeling heb ik gewoon van een originele coolermaster socket a koeler gemaakt.. Deze is gewoon met wat epoxylijm dichtgelijmd. Radiator uit een oude sloopauto.. Wat tuinslangen erbij, en je bent al klaar.. (kosten in totaal <70 piek)
Gevaarlijk is het ook niet echt.. Alleen even goed laten testdraaien (niet in je pc'tje dus), en als het niet lekt gewoon alles monteren en klaar..

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op donderdag 09 augustus 2001 21:11 schreef Straat het volgende:
Ik zat net te denken, iedereen bouwt maar fans in zijn kast en koopt dure heatsinks met ultraluide en snelle fans.... :o

Is het niet gewoon beter en goedkoper en cooler en koeler en gewoon stoerder om dan waterkoeling te nemen? :)
Watercooling koelt toch alleen je cpu .... niet de WARME lucht in je kast |:(

BlowHoles roeleren gewoon :P

Verwijderd

Ik ben dus gek.

Kwil btw wel waterkoeling in een van mijn pc's om een beetje te experimenteren. Misschien dan later in mijn "normale" comp.

En die lawaai die de fans maken :? Hoor je toch niet als je muziek draait of aan het gamen bent. 8-)

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op vrijdag 10 augustus 2001 17:22 schreef NuKeFaCe het volgende:

[..]

Watercooling koelt toch alleen je cpu .... niet de WARME lucht in je kast |:(

BlowHoles roeleren gewoon :P
als de cpu meer gekoelt wordt dan geeft ie toch ook minder warmte af aan de lucht in je kast, waardoor die lucht dus minder warm wordt...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Op donderdag 09 augustus 2001 21:28 schreef DRG het volgende:

en verder... fan's suck.. zo'n groot lawaai apparaat naast je hebben staan is echt niks.... :( straks gaan ze nog van die gele oorplugjes verkopen bij fan's.. |:(
tja dan heb je weer niks aan je dure speakerset... :(

mijn motto : geen fan's en toch lekker oc'en..

krijg met m'n uitspraak natuurlijk commentaar... he ieder z'n eigen kast..
/me has 3 fan's in his pc, 2 will be gone soon... aquacool kit :9 !!
idd !! fan's suck.. maar als je toch zo'n dude speakerset hebt ... zet 'm dan gewoon ff wat harder .. :p ik wil ook waterkoeling maar 't boeid me niet zoveel dat dat ding nu een beejte herry maakt ....

pc | server | laptop | pda

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 17:47 schreef Hokje het volgende:

[..]

idd !! fan's suck.. maar als je toch zo'n dude speakerset hebt ... zet 'm dan gewoon ff wat harder .. :p ik wil ook waterkoeling maar 't boeid me niet zoveel dat dat ding nu een beejte herry maakt ....
/me heeft buren met kleine kinderen...en dunne muurtjes :(
Pagina: 1