Wie leest er nog een ouderwets papieren tijdschrift en welke

Pagina: 1
Acties:
  • 1.614 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-02 10:07
Mijn vraag
Wie leest er nog wel eens een papieren tijdschrift?
Welke is dat?
Wat vind je er leuk aan?
Hoe ben je er bij gekomen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware optioneel leesbril

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dit stuk is compleet optioneel om te lezen. Eigenlijk ben ik nu veel te nieuwsgierig naar wat jullie lezen maat goed zo kwam de vraag op.

We hebben nu thuis The Economist en nog een krant. Maar eigenlijk wil ik naast het nieuws ook wat leuks lezen. Ik heb gekeken of er nog wat hobby matig wat kan vinden en dat is er best. Hardware.info heeft er nog een. Ik ben op zoek naar iets wat breder is dan dat.

Ik zou WIRED kunnen nemen dat is best breed. Film, wetenschap techniek beveiliging en andere zaken. Ik was naar hun website aan het kijken en zag er iets over “voter registration” en dat er iets mij is. Ik hoop eigenlijk iets te vinden wat wat dichter bij huis is.

Er is een website die eigenlijk best goed aansluit bij wat ik leuk vind hackaday.com mijn idee is ook een beetje dat ik met zo’n tijdschrift ook een beetje met mijn kop bij het scherm vandaan kom.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:50
Ik ben ooit begonnen met een tijdschrift over dinosaurussen, je kon toen zo'n glow-in-the-dark skelet van een T-Rex bij elkaar verzamelen volgens mij. En je had zo'n 3d-bril met een groen en rood glas/folie.

Later een abonnement op de power unlimited gehad en het meest recent was een abonnement op hwi magazine. Tussendoor wel eens losse afleveringen van Zoom en Quest gekocht.

Op zich vind ik het wel leuk, maar ik denk dat ik nu tè verwend ben door het internet. Ik zit niet meer te wachten op een boek vol met informatie, waarvan ik 90% niet interessant vind. Dan blader je er even doorheen, de interessante stukken lees je door en na 15 minuten ben je klaar en mag je weer een maand tot 3 maanden wachten op de volgende editie. Als naslagwerk is het ook minder interessant, omdat het volgende week alweer oud nieuws is.

Tijdschriften hebben voor mij daarom plaatsgemaakt voor leesboeken. Ik lees beslist niet veel, maar een goed geschreven boek is tijdloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:55
C'T magazine gewoon lekker doorbladeren en voor het slapen gaan nog even wat lezen, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik lees de Motoplus, omdat ze veel leuke trips beschrijven en veel motoren en materiaal testen. Daarnaast kan ik alles ook online bezichtigen incl alle tests.

Daarnaast de Consumentengids, gezien ik lid ben van de bond. Altijd interessant. En het blaadje van Vereniging Eigen Huis en de Kampioen ook wel. Ajaxlife lees ik eerlijk gezegd bijna niet. :$

Quest of Quest psychologie zou ik ook nog wel interessant vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door SmurfLink op 09-09-2020 21:19 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 21:15
Soms nog de Duitse C'T, als is dat ook wel erg afgenomen, sowieso al en met het coronagedoe is winkelen en even tijd doden in een boekhandel ook niet echt aantrekkelijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:44
Gameplay (voorheen PCGameplay) al jaren abbo.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:59
Ik lees enkel nog RTL Grand Prix Magazine voor de historische foto's en verhalen uit vervlogen tijden van de racerij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:14
Ben ik de enige die wetenschappelijke tijdschriften interessant vind?
Lees de Donald Duck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:47

wontcachme

You catch me? No you wont

LA-384 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:44:
Ik ben ooit begonnen met een tijdschrift over dinosaurussen, je kon toen zo'n glow-in-the-dark skelet van een T-Rex bij elkaar verzamelen volgens mij.
Die staat nog in mijn kelder :o

Zelf heb ik maar 1 abonnement nog en dat is de Kijk. Een jaar of 11 geleden voor kerst een jaar abo gekregen en sindsdien aangehouden. Echter heb ik die het laatste jaar niet echt veel meer gelezen.

Voorheen heb ik ook nog gehad:
- Donald Duck
- Quest
- Hitkrant toen ik een tiener was :P
- Een of andere magazine waar je stenen kon sparen
- Computer idee

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik lees de Gitarist. Geen geintje! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:30
Eerder toen we nog op vakantie gingen de Quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:11
Normaal gesproken reis ik met de trein naar m'n werk. Daarvoor heb ik een tijd geleden een jaarabonnement op de National Geographic genomen. Dat heb ik niet verlengd omdat ik in dat jaar zeker een keer of negen een brief heb gekregen die me vertelde dat ik écht moest gaan verlengen. Het nummer waarvoor in de plaats ik een lege envelop kreeg nasturen bleek dan weer te lastig. Jammer, want het magazine zelf vond ik wel interessant :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik ben ooit begonnen met een tijdschrift over dinosaurussen, je kon toen zo'n glow-in-the-dark skelet van een T-Rex bij elkaar verzamelen volgens mij. En je had zo'n 3d-bril met een groen en rood glas/folie.
Die had ik vroeger ook! Ik denk zo'n 25 jaar geleden?

Voor nu koop/krijg ik soms nog wel de Quest.
Verder krijgen we 1x in de zoveel tijd de Kampioen van de ANWB, maar daar staat meer reclame in dan een gemiddelde website, dus meestal is die in 5 minuten doorgebladerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:01
Ik heb een abonnement op de Quest Historie

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hier ook c’T sinds het eerste nummer. Je moet toch iets tijdens het p*&pen O-) en ik sponsor ze graag.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Geweldig was die serie! Heb alle nummers nog liggen voor mijn eigen kinderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNO8MxrKp4EPUHVDli9YNWom7r4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tgkW9pHDLVCtpl7C6puhCh1o.jpg?f=user_large

Zelf RTL GP gelezen en meer dan 70 nummers van gehad. En weer verkocht.

Nee, lezen lukt me niet meer. Ik luister nog wel gesproken boeken van Seth Godin en veel van zijn podcasts en keynotes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:50
@wontcachme @TripleQ @StealthyPeanut
Grappig om te horen dat ik niet de enige ben. Het is idd al lang geleden, zeker 25 jaar, waarschijnlijk nog iets langer. Ik kan me ook niet meer herinneren wat er precies in stond, buiten dan zo'n stereoscopische foto of tekening.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:45

Dennis1812

Amateur prutser

Ik lees de venticare. Interessant + leuke columns

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:33

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Opsomtopics zijn niet de bedoeling hier. Daarom gaat dit topic op slot.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.