Kan ik nog upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wolterkeve
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-09-2024
Goedenavond!

Ik had voor vele een simpele vraag (voor mij echter een hele lastige)
In onderstaande tabel mijn huidige PC

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-6400 Boxed€ 187,99€ 187,99
1MoederbordenGigabyte GA-H110M-S2H€ 62,15€ 62,15
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCooler Master N300 (Closed)€ 52,-€ 52,-
1Geheugen internCrucial CT2K4G4DFS8213€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair CX450M€ 63,90€ 63,90
1Solid state drivesSamsung 750 EVO (retail) 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 366,04

Ik gebruik deze pc voor voornamelijk simpel internetten en gamen.
De spellen die ik voornamelijk speel zijn CS GO / WC3 reforged / WOW / Diablo.
En begin toch te merken dat mijn PC hier last mee begint te krijgen.

Nu mijn vraag, kan ik met een simpele Videokaart upgrade weer gewoon een jaartje / 2 jaartjes deze spellen spelen, of is dit niet mogelijk.
En adviseren jullie mij om gewoon een nieuwe PC samen te stellen.

Zelf dacht ik al dat de nieuwe generatie grafische kaarten niet op deze voeding kunnen omdat ik dan meer WATT nodig heb. Maar zijn er bijvoorbeeld andere kaarten en of CPU die ik goedkoop op de kop zou kunnen tikken om gewoon weer een tijdje mee te kunnen zonder bijvoorbeeld het moederbord te vervangen..

Tevens nog als toevoeging heb ik er nog 2 gewone HDD van 1TB in zitten.
Hier staan al mijn spellen op.. kan het bijvoorbeeld ook enorm schelen om er een grotere SSD in te plaatsen?

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:11
Wat voor budget had je in gedachten? Je kan het qua videokaart sowieso proberen, is het toch niet goed genoeg, dan kan je altijd nog andere onderdelen erbij kopen en verder upgraden.
Tevens nog als toevoeging heb ik er nog 2 gewone HDD van 1TB in zitten.
Hier staan al mijn spellen op.. kan het bijvoorbeeld ook enorm schelen om er een grotere SSD in te plaatsen?
SSD zal heel veel helpen bij het laden van je spellen, maar weinig tot niks doen voor je framerate.

The devil is in the details.

• Involvement
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06-2025
Je zou eerst even aan het testen moeten om te controleren waar het mis gaat. Je setup klinkt mij in de oren als iets dat de genoemde titels met redelijke instellingen zonder problemen moet kunnen draaien. Op wat voor resolutie werk je?

Mijn eerste suggestie zou zijn eens een virusscanner te draaien en te kijken of er malware op je PC draait (naast Windows 10) die je prestaties beïnvloedt. Check ook eens wat het effect is van het schuiven van de grafische instellingen. Als hij op "low" ook problemen veroorzaakt kan je de GPU uitsluiten van de vergelijking, en moet je eens gaan kijken naar de CPU. Deze CPU is ongeveer het niveau van een Ryzen 3 1200, maar dat is voor de genoemde titels IMHO genoeg. Je kunt nu je beurs omdraaien voor een nieuw systeem, maar mijn gevoel is dat een herinstallatie meer zal doen.

Een geschikte socket 1151 CPU vinden kan wel, maar er zijn wel meer mensen die denken dat ze wel een high-end tweedehands Intel CPU kunnen vinden, maar door de doorlopende "upgrades" van Intel is de tweedehands prijs voor snellere Intel CPUs meestal niet veel lager dan de originele vraagprijs.

[ Voor 15% gewijzigd door Involvement op 09-09-2020 22:28 ]