Ubuntu 20.04 Home Assistant supervised onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb Home Assistant supervised op Ubuntu 20.04 Desktop geïnstalleerd op een NUC, maar hij is alleen vanaf de NUC bereikbaar. Verder heb ik geen problemen om de NUC te bereiken: port 22/tcp staat open voor SSH (voor 192.168.0.0/24) en dat werkt. Verder draait HA nu nog in een VM (VirtuaBox) met netwerk in bridgemode en die is op zijn eigen IP adres ook bereikbaar.

Om HA op Ubuntu te benaderen heb ik 8123/tcp voor anywhere opengezet, maar is dus niet bereikbaar. System restart was ook niet de oplossing.

Via Google vind ik alleen om die post open te zetten. Ik heb nog geprobeerd de VM niet op te starten om te kijken of die niet in de weg zit ondanks een ander IP adres maar ook dat maakt geen verschil.

Helaas te weinig ervaring met linux om te weten waar ik moet beginnen moet zoeken. Ubuntu van de week gedownload en ook apt-get update gedraaid, alles zou up-to-date moeten zijn.

Heeft iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eens naar de uitvoer van dit commando met root rechten (sudo of whatever je wil):
netstat -tlnp

Kijk daarbij naar de poort en het proces die je van HA verwacht en let dan heel goed op het IP adres. Welk adres staat daar?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 20:57
virtualbox bridged network ubuntu port not reachable, dit als zoekterm in Google levert wat hits, helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Niet online
[b]Hero of Time in "Ubuntu 20.04 Home Assistant supervised onbereikbaar"Kijk daarbij naar de poort en het proces die je van HA verwacht en let dan heel goed op het IP adres. Welk adres staat daar?
Proto: tcp
Local: 0.0.0.0:8123
Foreign: 0.0.0.0*
virtualbox bridged network ubuntu port not reachable, dit als zoekterm in Google levert wat hits, helpt dat?
De VM is wel bereikbaar. Het probleem is de supervised / docker versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:46
Draaien de HA containers wel dan? Probeer het volgende commando eens
docker ps -a

Dat zou een container of 6 terug moeten geven, met de statussen. De belangrijkste is ‘homeassistant’, dat is degene die luistert op poort 8123

Edit: laat maar, hij is wel bereikbaar op de host zelf blijkbaar?
(Ik vind het een warrig verhaal)

[ Voor 17% gewijzigd door lolgast op 09-09-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Niet online
Ik prober het net vanaf. Een tablet en hij is vanaf daar wel bereikbaar. Of hij vanaf mijn PC nu ook bereikbaar is kan ik nu even niet testen maar probleem lijkt dus bij de PC te liggen. Ik kan vanaf de PC de NUC wel pingen en daarom heb ik er niet aan gedacht om het op een ander device te proberen :(

Bedankt voor het meedenken: ik heb in ieder geval netstat leren kennen. Node Red werkt niet vanuit HA, wie weet komt netstat daarbij van pas!
Pagina: 1