Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssjuh
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-05 10:12
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik mijn S5 Neo van sto(c)koude Android geüpgraded naar LineageOS 17.1, met bijbehorende GApss (nano). Nu werkt dit vooralsnog prima, behalve dan dat NPO steeds aangeeft "Afspelen mislukt" in de app. Als ik via diezelfde app echter met de Chromecast verbind en dan dezelfde video afspeel, werkt dit wel gewoon, met beeldkwaliteit etc. zoals het hoort. Andere videoapps zoals Netflix en YouTube functioneren wel normaal.

Meer mensen hier last van of een oplossing hiervoor? NPO zelf vermeldt dat er geen ondersteuning is voor Lineage, maar wellicht kan dit toch nog werken.

EDIT: via de NPO website werkt het trouwens ook gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door 3ssjuh op 09-09-2020 19:09 . Reden: Extra informatie ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV_
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-05-2023
NPO Start is ook de enige app waar ik dit soort problemen mee heb. Heb je het inmiddels op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssjuh
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-05 10:12
Nope, dit is nog steeds zo. Reclames speelt hij wel af, daarna "Afspelen mislukt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somejan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 23:46
Ik heb ook hetzelfde probleem, hoewel ik casten via de app niet geprobeerd heb. Zowel NPO Start als de KPN TV app willen geen video's afspelen. Youtube wel gewoon. Mijn workaround is om de betreffende websites aan mijn home screen toe te voegen. Beiden zijn progressive web apps, dus op m'n home screen geïnstalleerd gedragen ze zich precies hetzelfde als de echte apps, met als extra bonus dat ik door het via de Brave browser te doen geen reclames heb, en video's op de achtergrond kunnen blijven spelen als dat in Brave aan staat.