Het is zover, de verhuizing is rond en nagenoeg alles werkt. Vandaag dacht ik zo slim te zijn om ook alvast de inductieplaat te installeren, hoe moeilijk kan het zijn zou je zeggen. Er is inmiddels een wereld voor me opengegaan.
Het probleem, de kookplaat werkt.. voor de helft
Achterzijde werken beide zones, de twee voorste zijden doen niets. Wanneer ik hem aanzet toont hij wel gewoon verlichting + stand maar warmt niet op.
Nu kwam ik erachter dat het verschilt of er een twee- of drie fasen aansluiting aanwezig is. Inmiddels heel YouTube uitgespeeld en grotendeels de fora, maar helaas nog niet veel wijzer geworden. Mogelijk hier iemand die me verder kan helpen
We hebben de spanning gemeten, en vanuit het midden gemeten (perilex) hebben we drie keer 230 volt gemeten, en eenmaal de nul. Hieruit kunnen we wsl concluderen dat we een drie fasen aansluiting hebben?
Bijgesloten de foto's van de huidige aansluiting en meterkast.
Bij voorbaat duizendmaal dank :-)
:strip_exif()/f/image/GEhTDd1qrmN9OiGIJiseyn3C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GbMNqqi3jxtzZ5ugpQ4I8zjG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E96zyF5W2VL5lQnjjmfSHsf1.jpg?f=fotoalbum_large)
Het probleem, de kookplaat werkt.. voor de helft
Achterzijde werken beide zones, de twee voorste zijden doen niets. Wanneer ik hem aanzet toont hij wel gewoon verlichting + stand maar warmt niet op.
Nu kwam ik erachter dat het verschilt of er een twee- of drie fasen aansluiting aanwezig is. Inmiddels heel YouTube uitgespeeld en grotendeels de fora, maar helaas nog niet veel wijzer geworden. Mogelijk hier iemand die me verder kan helpen
We hebben de spanning gemeten, en vanuit het midden gemeten (perilex) hebben we drie keer 230 volt gemeten, en eenmaal de nul. Hieruit kunnen we wsl concluderen dat we een drie fasen aansluiting hebben?
Bijgesloten de foto's van de huidige aansluiting en meterkast.
Bij voorbaat duizendmaal dank :-)
:strip_exif()/f/image/GEhTDd1qrmN9OiGIJiseyn3C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GbMNqqi3jxtzZ5ugpQ4I8zjG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E96zyF5W2VL5lQnjjmfSHsf1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door FlapJacks op 09-09-2020 19:03 . Reden: Niet alles foto's waren geupload ]
Oops, I did it again.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7srlLNMJWCEHLM0M8bZXsoQR.jpg?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/vayeWe4a2yCkvhDQHHcvnV7F.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HJuh9ud3MI1Gl52WQBE9Nng2.jpg?f=user_large)