Shopsurvey Dictaterrorisme!

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13
Zoow, dan lees je die shopservey, over mensen die tegen die winkel zijn. En mensen die voor een winkel zijn, maar dan als personeel worden bestempeld door de mensen die tegen die winkel zijn.

Dan post je een bericht over een hele slechte ervaring met een bedrijf en dan krijg je daar een hele flauwe reactie op. Dan reageer je daarop met hoe en waarom je dat hebt gezegd. Dan ontdek je dat de mensen van T-net heel erg selectief boodschapjes aan het verwijderen zijn in allerlei surveys. En daar zit ut em nou.

Waarom in hemelsnaam een shopsurvey uit de hand laten lopen en dan maar een beetje selectief de boel lopen op te schonen. Dat een bedrijf zijn imago door zelf reacties te plaatsen is niet verwonderlijk, dat iedereen daarom een positieve reactie tussen vele negatieve ziet als zo'n personeelslid is ook begrijpelijk (maar niet erg terecht). Daarna post ik es wat (en ik zie het wel vaker gebeuren) over een winkel waar ik toevallig hele slechte ervaringen mee heb (samen met klanten van mij, mensen in mijn omgeving en mensen niet in mijn omgeving) en dan wordt daar over gezeikt waarop ik reageer..... en dan.. dan is er niets, want de hoge heren van T-net moeten juist die berichten allemaal weg halen.

Als je dan niet wilt dat dat gebeurt, wat hierboven staat en alle andere misbruik, gooi dan die hele shopsurvey met het corrupte gebruik ervan weg. Want dat er corrupt wordt gemodereerd en gepost is vervelend, maar dat daar winkels de dupe van worden is eigenlijk gewoon triest. Sommige winkels verdienen het, maar sommigen ook niet. Wat ook een optie is, laat iemand het behandelen als een forum en zet er een FAQ met regels aan vast. Laat msg als " Top winkel, moet je zeker kopen 10-10-10-10" niet meer toe, maar laat ook "Kut winkel, nooit iets kopen 4-4-4-4" ook niet meer toe.

Ik denk dat de survey dan meer waarde heeft dan nu, want eigenlijk hecht ik er helemaal geen waarde aan.

Graag reactie. Alles is goed bedoeld en hoeft niet als flame oid worden behandeld. Ook heb ik zeker respect voor de bedenkers van dit onderdeel van de site, alleen denk ik dat er wel verbetering nodig is.

8-) NiGeLaToR

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

het idee om 10-10-10-10 of 4-4-4-4 reactie te weren ben ik het niet helemaal mee eens, er zijn toch zat winkels of mensen die zo een slechte of zo een goede ervaring met een bepaalde winkel hebben dat ff kwijtwillen, is op zich niks mis mee.

Wat wel een optie is is de shopsurvey wat meer in de gaten te laten houden en extreme reacties gewoon daaruit verwijderen, het modden naar -1 heeft weinig nut, aangezien de meesten toch op 0 of -1 kijken :P

Dat er af en toe corrupt wordt ingevuld en er complete oorlogen over een winkel ontstaan welke dan ook nog persoonlijk worden opgevat kan mijns inziens ook niet op een site als deze. Kijk maar eens naar de JBC survey, is al ff geleden, maar ik heb al vaker, ook recenter, dit soort grappen voorbij zien komen.

Op zich wel een discussie waard vind ik

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Dit is eigenlijk meer voor LA :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00

Jaymz

Keep on moving !

Wieieieieieieieieieieieieie-Plof

• NiGeLaToR
Op donderdag 09 augustus 2001 21:48 schreef Jaymz het volgende:
Wieieieieieieieieieieieieie-Plof
Hehe, oke .. :)

Njah.. het feit blijft echter nog wel dat ik het sowieso niet eens ben met het willekeurig verwijderen van berichten. Er is nergens een richtlijn voor hoe je wel of niet mag reageren. IS het de bedoeling simpelweg mensen hun visie te plaatsen, of zijn discussies toegestaan (schijnbaar niet ?). Ook verdienen sommige winkels wel 10-10-10-10 of 4-4-4-4, maar het blijft zo dat als er dan alleen maar suggestief of subjectief "goeie zaak" oid bij staat, dat je (zelfs als het niet corrupt is) daar geen waarde aan kan hechten. Alleen als mensen met concrete, feitelijke dingen komen heb je er wat aan. En misschien kan er in zo'n FAQ ook komen dat het leveren van een product in langer dan de door veel tweakers beoogde 24u geen falen van een winkel is. Mensen leggen de lat ook wel eens te hoog. Oftewel, laat mensen duidelijk zien waar ze even aan moeten denken als ze een beoordeling insturen. Nu is het zo dat als iemand vindt dat het er binnen 24u moet zijn en het duurt 24,5u dat ie misschien al een 4 geeft, terwijl de ander 4 weken wachten acceptabel vindt. Misschien in plaats van cijfers zoiets:

Product:
Levertijd:
Verpakking: Matig/Wel oke/Prima

En dan:
Techn. kennis: cijfertje
Tweakgehalte: cijfertje (niets zeggens voor kwaliteit winkel, alleen handig voor mensen die per se tweak info willen)
Service: cijfertje
Levering/afhandeling: cijfertje

Stukkie persoonlijke tekst met wat er goed is of juist niet volgens de invuller.

Al met al dus gewoon wat meer moeite laten doen om een serieuzer beeld te creeren van de manier van handelen van een bedrijf.

oid. dan krijg je en meer info, meer inzicht in iemands bestelling, ervaring of problemen en voor de winkel een beter beeld van wat ze zelf kunne doen aan missers. Misschien dat je dan geen flame war krijgt waarin je niet meer weet wie wie is. Ook moet er een meldingsforum komen van bedrijven die mensen die slechte beoordelingen geven lastig vallen kunnen aangeven, omdat dat soort dreigementen/agressief beleid niet geaccepteerd mag/kan worden. Wellicht kan zo'n bedrijf zelf ook een soort -1 krijgen waardoor ze gewoon uit de lijsten verdwijnen.

Ut is misschien wel veel werk om zoiets helemaal aan te passen.. maar ik ben van mening dat dit op deze manier niet door kan gaan. Als jullie er toch voor kiezen om dit helemaal los te laten zoals het is, zou ik als bedrijf en particulier me weinig aantrekken van wat er op staat. Er wordt te veel aan het toeval over gelaten.

Zoow.. Lieve Adjes, graag van jullie ook wat input, wat is jullie standpunt, overwegingen of ideeen? Ik lees ze morgen weer, want tis kindertjes bed-tijd :D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 23:19 schreef nigelator het volgende:

[..]

Hehe, oke .. :)

Njah.. het feit blijft echter nog wel dat ik het sowieso niet eens ben met het willekeurig verwijderen van berichten. Er is nergens een richtlijn voor hoe je wel of niet mag reageren. IS het de bedoeling simpelweg mensen hun visie te plaatsen, of zijn discussies toegestaan (schijnbaar niet ?).
Het is de bedoeling dat mensen hun ervaringen met shops aan anderen kunnen bekend maken. Een discussie is niet de bedoeling, omdat het hier vaak om wellus/nietus gaat.
Ook verdienen sommige winkels wel 10-10-10-10 of 4-4-4-4, maar het blijft zo dat als er dan alleen maar suggestief of subjectief "goeie zaak" oid bij staat, dat je (zelfs als het niet corrupt is) daar geen waarde aan kan hechten. Alleen als mensen met concrete, feitelijke dingen komen heb je er wat aan.
Ik ben er mee eens dat mensen die een verkeerd pakketje hebben ontvangen niet meteen 4-4-4-4 kunnen geven, omdat ze niet met de technische kennis van een zaak te maken hebben gehad. Dit soort reacties is echter niet te mijden.
En misschien kan er in zo'n FAQ ook komen dat het leveren van een product in langer dan de door veel tweakers beoogde 24u geen falen van een winkel is. Mensen leggen de lat ook wel eens te hoog. Oftewel, laat mensen duidelijk zien waar ze even aan moeten denken als ze een beoordeling insturen. Nu is het zo dat als iemand vindt dat het er binnen 24u moet zijn en het duurt 24,5u dat ie misschien al een 4 geeft, terwijl de ander 4 weken wachten acceptabel vindt.
Helemaal mee eens. Levering binnen 24 uur wil dus ook niet zeggen vrijdag bestellen zaterdag in huis. Ook 'gezeik' over mensen die zeggen maar een 128 MB module te hebben gehad ipv de bestelde 256 MB module zijn niet altijd terecht, omdat ze een 32x4 hebben besteld voor een BX-chipset en dat is dus eigen schuld.
Misschien in plaats van cijfers zoiets:

Product:
Levertijd:
Verpakking: Matig/Wel oke/Prima
Product heeft niet echt direct iets met een shop te maken, maar eerder met de fabrikanten ervan. Hier kun je dus ook niet direct een winkel op afrekeken.

Levertijd is ook erg moeilijk, want hoe bepaal je dat? Als ik nu bestel, dan heb ik het nooit morgen om half één in huis, dus dat is niet binnen 24 uur. Ook moet je rekening houden met weekend en de levering van de leveranciers aan de shops.
En dan:
Techn. kennis: cijfertje
Tweakgehalte: cijfertje (niets zeggens voor kwaliteit winkel, alleen handig voor mensen die per se tweak info willen)
Service: cijfertje
Levering/afhandeling: cijfertje
Tweakgehalte moet ook niet in een shopsurvey, maar in een productsurvey (die in ontwikkeling is)
Stukkie persoonlijke tekst met wat er goed is of juist niet volgens de invuller.

Al met al dus gewoon wat meer moeite laten doen om een serieuzer beeld te creeren van de manier van handelen van een bedrijf.

oid. dan krijg je en meer info, meer inzicht in iemands bestelling, ervaring of problemen en voor de winkel een beter beeld van wat ze zelf kunne doen aan missers. Misschien dat je dan geen flame war krijgt waarin je niet meer weet wie wie is. Ook moet er een meldingsforum komen van bedrijven die mensen die slechte beoordelingen geven lastig vallen kunnen aangeven, omdat dat soort dreigementen/agressief beleid niet geaccepteerd mag/kan worden. Wellicht kan zo'n bedrijf zelf ook een soort -1 krijgen waardoor ze gewoon uit de lijsten verdwijnen.
Het blijft altijd een wellus/nietus verhaal tussen een bedrijf en de klant. Het is voor ons dan ook heel moeilijk te bepalen wie wij in het gelijk moeten stellen. Als bepaalde surveys echt uit de hand lopen dan wordt er door ons het nodige snoeiwerk verricht, maar ik denk niet dat de survey zoals hij op dit moment wordt ingevuld door mensen aangepast moet worden. Die minpuntjes moeten we maar op de koop toenemen. Op het moment dat we meer cijfers gaan invoeren voor meerdere onderdelen krijg je automatisch ook meer gezeik.
Ut is misschien wel veel werk om zoiets helemaal aan te passen.. maar ik ben van mening dat dit op deze manier niet door kan gaan. Als jullie er toch voor kiezen om dit helemaal los te laten zoals het is, zou ik als bedrijf en particulier me weinig aantrekken van wat er op staat. Er wordt te veel aan het toeval over gelaten.
De grotere bedrijven hebben meerdere shopsurveys en deze geven naar mijn mening toch een heel goed beeld over een bepaalde shop. Er zullen hier en daar wel wat valse meldingen in staan, maar als je ziet dat een bedrijf al 50 surveys heeft gehad, dan kun je aan de hand van de cijfers heel goed bepalen of een shop wel of niet fris is.
Zoow.. Lieve Adjes, graag van jullie ook wat input, wat is jullie standpunt, overwegingen of ideeen? Ik lees ze morgen weer, want tis kindertjes bed-tijd :D
Bij deze ;) welterusten :P

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Even los van de voorgestelde veranderingen:

De shopsurvey is een plaats waar mensen hun mening over een bedrijf kunnen geven, niet waar men zijn mening over de mening van iemand kan geven. Dat geldt zowel voor andere bezoekers als voor het bedrijf zelf.

Als er een conflict is tussen winkel en klant (wat overal wel eens voorkomt) dan is dat één geval. Maar wordt dat uitgevochten via de shopsurvey domineert dat beeld van ruzie en wrijving, terwijl er misschien ook nog een hoop tevreden klanten zijn.

Daarom aarzelen wij niet om kettingen van negatieve reacties die met elkaar te maken hebben te verwijderen (behalve dan de originele of de best gemotiveerde), dat is net zo belangrijk als ongemotiveerde positieve beoordelingen weren.

Professioneel Hyves-weigeraar

• NiGeLaToR
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:28 schreef RobinVR het volgende:
Natuurlijk even mijn reactie'tje :P
Het is de bedoeling dat mensen hun ervaringen met shops aan anderen kunnen bekend maken. Een discussie is niet de bedoeling, omdat het hier vaak om wellus/nietus gaat.
Eigenlijk zeg je daar wat.. zo lang dat niet gebeurt is er meestal niets aan de hand.
Ik ben er mee eens dat mensen die een verkeerd pakketje hebben ontvangen niet meteen 4-4-4-4 kunnen geven, omdat ze niet met de technische kennis van een zaak te maken hebben gehad. Dit soort reacties is echter niet te mijden.
Misschien niet, ik zou dan alleen toch die "FAQ" aanpassen/creeeren, zodat mensen dit weten en dat mod's ze erop aan kunnen spreken.
Helemaal mee eens. Levering binnen 24 uur wil dus ook niet zeggen vrijdag bestellen zaterdag in huis. Ook 'gezeik' over mensen die zeggen maar een 128 MB module te hebben gehad ipv de bestelde 256 MB module zijn niet altijd terecht, omdat ze een 32x4 hebben besteld voor een BX-chipset en dat is dus eigen schuld.
Pcies, daarom is het wel fijn als mensen iets duidelijk er bij zouden zetten waarom ze wel of niet tevreden zijn. Blij over 4 weken levertijd of ontevreden over jou verhaal is natuurlijk erg krom.
Product heeft niet echt direct iets met een shop te maken, maar eerder met de fabrikanten ervan. Hier kun je dus ook niet direct een winkel op afrekeken.
Tenzij het product niet volledig of in goede staat is afgeleverd, je zou dat meer kunnen zien als aflevering, maar dan valt het eigenlijk al weer onder afhandeling bestelling, wat er dus al is.
Levertijd is ook erg moeilijk, want hoe bepaal je dat? Als ik nu bestel, dan heb ik het nooit morgen om half één in huis, dus dat is niet binnen 24 uur. Ook moet je rekening houden met weekend en de levering van de leveranciers aan de shops.
Precies, je moet altijd eerst aan de winkel vragen wat de levertijd is. Al die A zeggen, maar het wordt dan B, dan kun je ontevreden raken.
Tweakgehalte moet ook niet in een shopsurvey, maar in een productsurvey (die in ontwikkeling is)
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant ook bij de winkel. Je moet namelijk ook kunnen zeggen over een winkel of ze steppings op willen zoeken voor je, of een speciale versie van een Hd of moederbord, iets wat bij tweakers belangerijk is. Laag cijfer hiervoor, kleine kans op die mogelijkheden.
Het blijft altijd een wellus/nietus verhaal tussen een bedrijf en de klant. Het is voor ons dan ook heel moeilijk te bepalen wie wij in het gelijk moeten stellen. Als bepaalde surveys echt uit de hand lopen dan wordt er door ons het nodige snoeiwerk verricht, maar ik denk niet dat de survey zoals hij op dit moment wordt ingevuld door mensen aangepast moet worden. Die minpuntjes moeten we maar op de koop toenemen. Op het moment dat we meer cijfers gaan invoeren voor meerdere onderdelen krijg je automatisch ook meer gezeik.
Of juist niet, misschien dwing je mensen zo meer genuanceerd zoiets in te vullen. Al blijf je altijd galbakken hebben natuurlijk. Eigenlijk zou ik me bijv. door die kleine groep mensen niet op de kast laten jagen. Dat geld trouwens niet alleen voor mij ;)
De grotere bedrijven hebben meerdere shopsurveys en deze geven naar mijn mening toch een heel goed beeld over een bepaalde shop. Er zullen hier en daar wel wat valse meldingen in staan, maar als je ziet dat een bedrijf al 50 surveys heeft gehad, dan kun je aan de hand van de cijfers heel goed bepalen of een shop wel of niet fris is.
Njah, maar er zijn maar een paar bedrijven met 50 surveys, meeste hebben minder. Deze zijn ook vaak gevuld met onwijs gevlei, of onwijs gezeik. Hoe meer beoordelingen, hoe meer dit vlakgetrokken wordt.
Bij deze ;) welterusten :P
*GaaP* .. tis alweer bijna bedtijd.. zat de hele dag al te popelen om te reageren, maar kon me pw vanaf daar niet ophalen :z

Product survey is wel een goeie ja, maar ik zou alleen niet weten wat voor items je daarin wil zetten. Bij winkels is het iedere keer anders, maar bij hardware helemaal. Of is het ook als probleem database bedoeld, want dan maak je de techforums een stuk leger ;) (Trouwens ook een id.. (c) :) )

Iig bedankt voor de reacties!

• NiGeLaToR
Dit doe ik anders nooit hoor
*ScHoP*

Is er nog zo'n modjuh die nog even wil reageren? Bent ik wel benieuwd naar ;)

• Floor-is
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Ik wil wel even reageren, moet wel zeggen dat ik deze thread nauwelijks heb gelezen. :o

Ik heb van de week een grote schoonmaak gehouden in de shopsurvey, beoordelingen zonder onderbouwing heb ik weggehaald, meerdere reacties gemerged, discussies over producten/RMA/zooi ipv de winkel verwijderd etc. etc.

Zoals Wouter al aangaf, de ShopSurvey is er om ervaringen over de winkel te delen, niet om over de RMA-procedures _in zijn algemeen_ te praten of over een product (heb een discussie ergens weggehaald van 30+ reacties over of de persoon een GF2 of een ATI moest kopen...).
Niet onderbouwde reacties kunnen we niet inschatten, als iemand neerzet: "4*10 Top!" dan kan ik niet zien in hoeverre de persoon wel een ervaring met de winkel heeft.

Verder heb ik hier en daar trollen en flames uit de beoordelingen gehaald.
Uitspraken als: "Het zijn gore kankerlijers, ze naaien je, je moet nooit daarheengaan, het zijn klootzakken" en dingen die er op lijken, vind ik niet echt in de shopsurvey passen. Een duidelijke uitleg over de manier waarop ze je hebben getracht af te zetten is echt al duidelijk genoeg.

Nouja tot zover zegmaar :)

Bericht hierboven

• NiGeLaToR
Hoi Floris, ten eerste bedankt voor je reactie. Ik begrijp nu waarom mijn reactie ook ergens is verwijderd, aangezien het een reactie was op een flame op mij die ook verwijderd werd.

Kijk bijvoorbeeld eens hier:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1302
Waar mensen in de survey om verwijdering van items gaan vragen |:( . Misschien al mijn goed bedoelde veranderingen weg laten, en dan alleen een nieuw pakket met regeltjes maken waarop je iemand kan wijzen in dit soort situaties? Verder hoop ik dat jij en collega's de survey's de komende tijd iets beter in de gaten gaan houden, zodat zo'n discussie geen 30+ msg kan worden, maar al in de kiem gesmoord kan worden.

Wederom bedankt heren van het goede leven ;)

• Floor-is
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Sjongejonge wat een kutwerk, maar ik heb er uiteindelijk 41!! verwijderd.

Bericht hierboven

• NiGeLaToR
Op zaterdag 11 augustus 2001 12:10 schreef Floris Diemel het volgende:
Sjongejonge wat een kutwerk, maar ik heb er uiteindelijk 41!! verwijderd.
Van die flames, of onzinnige survey invullingen? Nah, schrale troost Floris, maar in ieder geval bedankt! :)

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11 17:50

ronaz

Wishmaster

Ik ben ook een regelmatige shopsurvey bezoeker, hoewel ik er zelf nooit post. In het begin liet ik me ook leiden door hetgeen er in de SS gepost werd, echter tegenwoordig, vertrouw ik een groot deel van de surveys niet meer.

Niet zozeer doordat er reacties verwijderd worden (als de SS als een chatbox annex klaagmuur gebruikt wordt door medewerkers en klanten van een bedrijf, moet er gewoon gesnoeid worden IMHO )maar de slechte kwaliteit en het subjectieve karakter van de postings in de survey.

waarom slechte kwaliteit&subjectief:

- vaak wordt er bij 1 fout, die niet wordt opgelost een winkel helemaal de grond in getrapt, winkel verschijnt in de update tracker en flame na flame volgt elkaar op. Sorry, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt, en 1 bestelling/levering blijft een momentopname, en geen basis voor een overall beoordeling van een shop.

- onterecht wordt een bedrijf vaak van slechte óf goede service, afhandeling bestellingen of technische kennsis beticht, terwijl de poster in kwestie daar geen ervaring mee heeft, maar gewoon pissed is op de zaak die op hem verkeerd is overgekomen.

- Als een "omstreden" shop in de update tracker verschijnt, menen meteen andere mensen ook een posting te moeten plaatsen, met al dan niet aangedikte gebeurtenissen.

- Het is een feit dat van sommige winkels het personeel onevenredig hoge cijfers geeft. De meesten zijn er vrij makkelijk uit te halen (10-10-10-10). Het zou niet mogelijk moeten zijn deze score te geven.
Postings met hoge cijfers zonder argumenten rieken ook vaak naar misleiding door medewerkers van een shop.

- Je krijgt een scheef beeld als je shops gaat vergelijken. Sommige shops hebben maar 1 posting, sommige shops hebben veel flame-beoordelingen gehad. shops vergelijken op basis van deze gegevens is niet reëel.

- Hetzelfde geld voor een winkel die maar 1 beoordeling heeft en derhalve een rood duimpje heeft in de pricewatch, die ene slechte beoordeling kan een momentopname zijn.

Wat kan je er aan doen:

Winkels die in de shopsurvey nieuw zijn, kunnen dus IMHO in alle redelijkheid niet vergeleken worden met de shops die al tijden in de survey staan. Je kunt wel zeggen dat dat niet de bedoeling is van de shopsurvey, maar vergeleken wordt er toch, dus waarom niet ervoor zorgen dat die vergelijking op basis van juiste gegevens plaatsvindt?

Een deel van de mispostings zijn af te vangen door mensen te verplichten bij een beoordelingscijfer een argument te geven. Zonder argument, geen beoordeling.

De combo 10-10-10-10 zou uit de sopsurvey gesloopt moeten worden, perfectie bestaan in zoverre echt niet.

Er zou eigenlijk door T.net crew, oid actief gemodereerd moeten worden in de shopsurvey, om zo vlug mogelijk in te kunnen springen bij uit de hand lopende situaties. Daar kun je op zeggen, daar is LA voor, maar niet alle T.net-bezoekers kunnen/willen hun weg vinden naar LA op GoT, dus dat is IMHO geen echte oplossing.

Verder zou er voor het vergelijken van shops iets moeten worden uitgevonden om te voorkomen dat er een scheve vergelijking ontstaat tussen shops die al lang in de survey staan, en relatief nieuwe shops.

Winkels met minder dan x beoordelingen gewoon het informatie icoon laten krijgen in de pricewatch en niet het rode danwel groene duimpje.

Het zonder pardon verwijderen van beoordelingen met een al te subjectief karakter.

Ten laatste, sloop de shopsurvey postings uit de update tracker, dat haalt voor veel mensen de impuls weg om mee te flamen in een survey. Mensen die geinteresseerd zijn in de ss gaan er toch wel naar toe. Ongewenste bezoekers moeten dan op zoek gaan naar naar een plek om te flamen, en dat is toch een extra drempel.

Disclaimer:

Ik meen hier niet in de bevoegdheid van wie-dan-ook te willen treden, het zijn slechts een paar puntjes die me te binnen schoten bij dit topic.

Ik ben er mij van bewust dat e.e.a misschien niet haalbaar is (op korte termijn).

Mijn €0,02....

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• NiGeLaToR
Ronaz,

Das ook zo'n beetje (op de details na dan offcourse) waar ik aan zat te denken. Tis op deze manier, naar mijn insziens, niet echt een waardevol deel van de site. Zo te zien deel je die mening met mij (of ik met jou, met elkaar iig ;) ). Ik denk alleen neit dat de t-net crew erop zit te springen om voor ons de hele ss door de war te halen, al bereik je daar wel een hogere graad van perfectie mee (die nu dus niet erg hoog is :( ). Misschien dat als er ooit iets veranderd gaat worden in de ss, dat deze draad met onze input nog eens grondig nagelezen wordt. Ik maak vaak gebruik van de ss, maar begin al meer te merken dat deze door een groep "nieuwe" gebruikers goed vergald wordt. Ronaz en ik (ea) kunnen ons steentje bijdragen door niet op flamende, zeikende en zielige postings te reageren. Als niemand op die aandacht vragers reageert druipen ze vanzelf wel af.. (hoop ik)

Nah, we zien wel, we hebben onze stem laten horen ;)

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11 17:50

ronaz

Wishmaster

Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.

:)

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• NiGeLaToR
Op zondag 12 augustus 2001 00:30 schreef ronaz het volgende:
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25
Om een betrouwbaarder uitkomst te krijgen zou je iets kunnen doen zoals de 10% hoogste en de 10% laagste reacties niet mee laten tellen.
Pagina: 1