Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennodora
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-10-2022
Mijn vraag
...
Na installatie van Mozilla Firefox verschijnen er op de homepage 'snelkoppelingen' van bijvoorbeeld Amazon en Tripadvisor. Die wil ik verwijderen maar ik kan niet vinden hoe. Kan het wel?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 en Mozilla

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.uitgebreid gegoogled en de support pagina's van MF bezocht, en op basis daarvan geprobeerd via de instellingen die iconen/snelkoppelingen weg te krijgen.

Bvb dank

Benno :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Om te beginnen kun je al die snelkoppelingen met je rechtermuisknop aanklikken en kiezen voor verwijderen.
Daarnaast zou je kunnen kijken bij de Instellingen en daar de optie 'Home' en vervolgens aan- of uitzetten wat er op je homescreen moet verschijnen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennodora
Dank voor de snelle reactie. Helaas, als ik met de rechtermuisknop op zo'n koppeling klik komt er geen optie 'verwijderen' tevoorschijn. Ook via het menu rechtsboven en dan opties/startpgina vind ik geen verwijderingsmogelijkheden. Nog iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patviev
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 06:40
Waar staan deze links precies? Als ze onder het kopje "Topwebsites" kan je ze als volgt verwijderen , zie deze link https://support.mozilla.o...-toevoegen-of-verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als het gaat om "Topsites"... hoover over de thumbnail, klik op de drie puntjes in de rechterbovenhoek en kies voor "Dismiss".

Een alternatief is om via "Settings -> Options -> Home -> Firefox Home Content" van alles uit te zetten. Zonder vinkjes ziet je nieuwe tab er maagdelijk uit...
^^ Dit werkt bij mij op Mac en Windows10, in de meest courante versie van Firefox en de Developer Editie

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennodora
Ook bedankt voor deze reactie. Maar weer helaas. Mijn FF-lay-out wijkt iets af van de beschrijving, maar als ik via 'opties' (instellingen) naar die Topsites op de startpagina ga en daar alles wegklik, blijven die shortcuts op de homepage staan. Als ik langer op die iconen druk komt er een verbodsbordje tevoorschijn, maar geen mogelijkheid om dat icoontje te verwijderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennodora
Als ik over de thumbnails hoover verschijnt er links onder een wit balkje met daarin de URL. Als ik dan naar de instellingen ga verdwijnt dat tekstbalkje weer.

Maar...... door de suggesties heb ik nog iets anders geprobeerd, er stond namelijk dat Norton het beheer van de startpagina had overgenomen. Toen ik dat uitzette kreeg ik wel een maagdelijke pagina zonder die thumbnails. Later bleek weer dat die thumnails met Norton meekwamen. Nu nog maar eens uitvogelen hoe ik ze daar afkrijg.

Dank allen voor het meedenken.

Benno :)

[ Voor 12% gewijzigd door Bennodora op 09-09-2020 18:08 ]

Pagina: 1