Ervaring met stalen deuren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:20

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Goedemiddag mede Tweakers,

Mijn vriendin en ik zijn dolblij, we zijn ingeloot voor een mooi nieuwbouw huis en we zijn inmiddels weer een aantal maanden verder en we kunnen ons langzaam aan gaan druk maken over het interieur.

Zelf ben ik groot fan van stalen deuren met glas erin. Deze willen we dan ook in de woonkamer naar de gang.
maar... Ik loop vast en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Het probleem is dat ik nog niets op kan meten, dus ik twijfel enorm.

Wat ik tot zover weet uit de tekeningen:
Opdekdeur 93x231,5 cm.

Stalen deuren zijn diezelfde maten echter incl. kozijn.

Wie heeft hier ervaringen mee en wat moet er allemaal gebeuren om het te laten passen?

deel uit de plattegrond:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZgpF6WL/deur.jpg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:13
93x231.5 is een typische deurmaat, niet een kozijn. Dus weet je zeker dat de deur die je op het oog hebt die maat voor het kozijn heeft? Misschien kan je die juist eens meten.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
OnTracK schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:15:
93x231.5 is een typische deurmaat, niet een kozijn. Dus weet je zeker dat de deur die je op het oog hebt die maat voor het kozijn heeft? Misschien kan je die juist eens meten.
Yes, ik vond het ook raar, dus even gaan navragen.
En dit was de reactie: onze deuren zijn incl kozijn 93x231.5

Dit is trouwens wat ik op meerdere sites tegen kom, dus vandaar mijn verbazing en verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Laat de kozijnen op die plekken vervallen. Op bv de site van Skygate heb je uitgebreide montagehandleidingen met afmetingen zodat je de sparing precies op de goede maat kan maken. Let wel dat de meeste deuren draaien op de vloer. De meeste nieuwbouwwoningen hebben vloerverwarming, dus daar op letten.

Helemaal op maat kan ook natuurlijk, maar dat is wel een stuk duurder en langere levertijd.

Een (opdek)deur van 93x231,5 heeft een doorgang van 90x230. De blikken kozijnen zijn verstelbaar, dus de muursparing is nooit exact vlak, dat wordt toch opgelost door de plaatsing van het kozijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Señor Sjon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:31:
Laat de kozijnen op die plekken vervallen. Op bv de site van Skygate heb je uitgebreide montagehandleidingen met afmetingen zodat je de sparing precies op de goede maat kan maken. Let wel dat de meeste deuren draaien op de vloer. De meeste nieuwbouwwoningen hebben vloerverwarming, dus daar op letten.

Helemaal op maat kan ook natuurlijk, maar dat is wel een stuk duurder en langere levertijd.

Een (opdek)deur van 93x231,5 heeft een doorgang van 90x230. De blikken kozijnen zijn verstelbaar, dus de muursparing is nooit exact vlak, dat wordt toch opgelost door de plaatsing van het kozijn.
Bedankt voor de reactie. Dit idee had ik dus ook, kozijnen en deuren laten vervallen en dan de nieuwe deuren plaatsen. Deze woning heeft ook vloerverwarming en de deur wordt ca. 26mm boven de betonnen vloer gehangen zodat er geen problemen komen met de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cb4OdBIyOaT-O9EPSULaixUg5Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tCizDl7Y3g8u3VrFtCplzFyZ.png?f=user_large

Zonder kozijn kan ook nog.
https://www.stalen-binnen...n-taatsdeur-93-x-2315-cm/

[ Voor 15% gewijzigd door Ernemmer op 09-09-2020 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Klopt, maar in beide gevallen zit ik dus met het gat wat er standaard in zit, hier ben ik nog niet helemaal achter, dus maar even opgevraagd.

Ik vermoed dat of ik nou voor kozijn of zonder ga dat ik sowieso de opening zal moeten aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daar zou ik zeker weten vanuit gaan. Let er wel op dat vaak het bovenlicht vervalt en je dus in principe een verdiepingshoge deur kan nemen. 260 hoog dus. Kost wat meer, staat veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Señor Sjon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:48:
Daar zou ik zeker weten vanuit gaan. Let er wel op dat vaak het bovenlicht vervalt en je dus in principe een verdiepingshoge deur kan nemen. 260 hoog dus. Kost wat meer, staat veel beter.
Je doet je ondertitel eer aan, thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Beetje afhankelijk van het merk, maar bij een Andusta deur van die maat is de sparing in de wand 975 mm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pN_RQ7pk6wMmlNLz8aCfroZrBbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oapywD124xu57lWalqaWey2G.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door Ernemmer op 09-09-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-05 16:38
Wij krijgen ook stalen deuren in ons nieuwbouwhuis, een pui en een taatsdeur van de hal naar de woonkamer. Wij hebben inderdaad het kozijn laten vervallen en we krijgen dus gewoon een uitsparing in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Scr33x0r schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:56:
Wij krijgen ook stalen deuren in ons nieuwbouwhuis, een pui en een taatsdeur van de hal naar de woonkamer. Wij hebben inderdaad het kozijn laten vervallen en we krijgen dus gewoon een uitsparing in de muur.
Was deze standaard de juiste maat of heb je dit moeten aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Wij laten ze op maat maken, de uitsparing is 93cm idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 13:30
Let op het verschil voor opdekdeur en een stompe deur.
De kozijnen zijn volgens mij dan ook verschillend.
Is de stalen deur die jij op eht oog hebt stomp of van het type "opdek"?

https://www.decodeur.nl/opdek-of-stomp

[ Voor 10% gewijzigd door MOmax op 09-09-2020 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Let wel op met plaatsen, aangezien je rakelings langs het plafond moet gaan. Beter uitbesteden, aangezien een glasplaat met staal van 0,9x2,6 ook niet het lichtste onderdeel van een verbouwing is. :P

https://skygate.nl/product/enkele-stalen-taatsdeur-2578-930/
Zij houden dus 32mm marge aan, de meeste bouwers maken een vrije hoogte van ca 265. Meet het alsjeblieft goed na en hou rekening met je eigen vloerafwerking om de boel te laten passen.

Ik ben op zich wel fan van ze omdat ze echte staalprofielen gebruiken ipv aluminium en de uitvoering als een taatsdeur is, toch wat meer fancy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
MOmax schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:58:

Dat maakt niet uit als het kozijn vervalt. Een stalen deur moet je niet plaatsen in een standaard blikken Berkvens kozijn, daar doe je het product geen eer mee aan. En vergis je niet, een stalen glasdeur is vele malen zwaarder dan een cheapass honingraat deur. Het kozijn kan daardoor verbuigen bij de scharnieren en dan schraapt je deur over de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Señor Sjon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:58:
Let wel op met plaatsen, aangezien je rakelings langs het plafond moet gaan. Beter uitbesteden, aangezien een glasplaat met staal van 0,9x2,6 ook niet het lichtste onderdeel van een verbouwing is. :P

https://skygate.nl/product/enkele-stalen-taatsdeur-2578-930/
Zij houden dus 32mm marge aan, de meeste bouwers maken een vrije hoogte van ca 265. Meet het alsjeblieft goed na en hou rekening met je eigen vloerafwerking om de boel te laten passen.

Ik ben op zich wel fan van ze omdat ze echte staalprofielen gebruiken ipv aluminium en de uitvoering als een taatsdeur is, toch wat meer fancy.
Taats is wel fancy inderdaad, ik vraag me alleen af hoe soepel hij draait. Ik heb katten en geen zin dat ze de deur open duwen en naar buiten rennen als de voordeur open staat.
Scr33x0r schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:58:
Top, dankjewel. Denk dat wij daar ook maar voor gaan.
MOmax schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:58:

Standaard deuren zijn opdek, bedoeling is om stalen stompe deuren te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rxXhGuc.png

en

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FIiLgnl.png

Echt staal, geen alu dus. Kost ons, incl plaatsen iets minder dan € 4500.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Scr33x0r schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:58:
Heel bijzonder, net een reactie van onze koopbegeleiding. Dit is niet mogelijk. :/

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Scr33x0r schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:03:
[Afbeelding]

en

[Afbeelding]

Waar laat je ze maken/monteren?

Ben bezig met een uitbouw en verbouwing beneden en waren ook van plan om een taatsdeur, en-suite deuren en de hele pui aan de achterkant inclusief van staal te laten maken. Een goed adres kan geen kwaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-F9qBLoKP_ZbYyws6wZv8WXrm2M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SsMEjqB7gfhk1xbVWbZHXD9k.png?f=fotoalbum_large

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Scr33x0r
Gaaf zeg!!

Wij laten het doen door https://only-interiors.com/

• Señor Sjon
Voor binnen naar buiten kan je dit echt vergeten. Je krijgt aan alle kanten condens, tocht en andere ellende. Zo slank krijg je het niet meer in de huidige regelgeving.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 10:05

Saven

Administrator

Scr33x0r schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:03:
[Afbeelding]

en

[Afbeelding]

4500 euro voor beide samen, inclusief montage en op maat gemaakt? Dat is wel een hele nette prijs voor massieve stalen deuren in deze opzet :) Ik zou bijna denken dat er ergens nog een addertje onder 't gras zit. :o

• k0ewl
Voor buiten naar binnen heb ik mijn tekening gebaseerd op de info hier:
Simply steel

Profielen heb ik nu getekend op 45mm maar dat is voor mij geen must als het een centimeter meer wordt.

Ben alleen absoluut geen bouwkundige, maar heb je wat meer info Senor?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Saven schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:09:
[...]

4500 euro voor beide samen, inclusief montage en op maat gemaakt? Dat is wel een hele nette prijs voor massieve stalen deuren in deze opzet :) Ik zou bijna denken dat er ergens nog een addertje onder 't gras zit. :o
Ze fabriceren de boel in Thailand geloof ik, daar maakten ze vroeger olieleidingen en tegenwoordig leveren ze aan veel bedrijven in NL stalen deuren, ook bedrijven die stalen deuren verkopen, althans dat is mij verteld.

Tis 3900 excl montage 1250 voor 1 taatsdeur en dan ongeveer 2300, voor de pui/schuifdeuren en dan nog wat korting. Ik heb offertes gehad die in de buurt zaten hoor, rond de 5,5/6..

Heb staal samples thuis liggen en je kan ook kiezen voor dingen als lasnaden wel afwerken of niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 22:53
Heb zelf geen deuren laten maken, maar wel frames aan de zijkanten van een doorgang. Offertes bij dit soort hippe zaken en meubelmakers zaten op 1200-1600 euro. Zelf toen een ontwerp gemaakt en mee naar een lasser gegaan, 400€ inc poedercoaten. 100€ nog voor gehard glas (vanwege de kleine afmeting per m2 veel te duur, maar daarvoor rekenen ze een minimum per raam helaas).

Als je vertrouwen hebt in je eigen meten, zou ik dit nooit bij zo’n bedrijf laten doen. Zij doen namelijk ook niet meer dan enkel inmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Montaner schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:57:
Heb zelf geen deuren laten maken, maar wel frames aan de zijkanten van een doorgang. Offertes bij dit soort hippe zaken en meubelmakers zaten op 1200-1600 euro. Zelf toen een ontwerp gemaakt en mee naar een lasser gegaan, 400€ inc poedercoaten. 100€ nog voor gehard glas (vanwege de kleine afmeting per m2 veel te duur, maar daarvoor rekenen ze een minimum per raam helaas).

Als je vertrouwen hebt in je eigen meten, zou ik dit nooit bij zo’n bedrijf laten doen. Zij doen namelijk ook niet meer dan enkel inmeten.
Dit dus. De genoemde prijzen zijn hoog. Ik werk zelf bij een metaalbewerker in de buurt van Ede, wij maken dit soort dingen ook regelmatig. Ik zou je geen exacte prijs kunnen geven, maar ik kan je wel vertellen dat het goedkoper kan dan wat men hier noemt.

( Sowieso, een enkel deurtje in elkaar braden stelt echt geen drol voor. Een paar profieltjes en je bent er. Ook grappig dat staal hier als het 'premium' materiaal wordt gezien; alu is toch echt veel duurder en veel lastiger om mee te werken. )

Opmeten zou ik wel laten doen, maar een beetje kleinbedrijf gaat daar geen serieuze kosten voor rekenen.

Hypocrites must die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Weet je zeker dat je dit soort deuren wilt?

Echt iedereen heeft die krengen, het is minder bijzonder dan een Billy boekenkast, kosten flink geld en over 5 jaar is het uit de mode. En dan zit je met een uitgesproken dure deur.

Mooie houten stompe deur, was in de jaren 20 al in de mode, is nog steeds mateloos populair en verveelt niet.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
We hebben gister een demo gekregen van de keuze-site van Berkvens voor de deur en beslag opties.

Deze zit er ook tussen, is geen staal maar hout, ik denk een goed alternatief zonder alles te hoeven verbouwen om een stalen deur te laten passen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QKs1ShR/deur.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 14:00
Señor Sjon schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:59:
Voor binnen naar buiten kan je dit echt vergeten. Je krijgt aan alle kanten condens, tocht en andere ellende. Zo slank krijg je het niet meer in de huidige regelgeving.
Mwa het kan wel mits (praktisch) je het als verbouwing uitvoert in een oudere woning en het wat minder spits komt op de isolatie. Nieuwbouw is onmogelijk.

Er zijn ongeisoleerde systemen met dubbele rubberdichtingen. Als het kozijn geschoopeert wordt dan kan er vrij weinig gebeuren en heb je gewoon een wind- en waterdicht kozijn. Bij nieuwbouw heb je een grotere kans op condens maar echt kwaad kan het niet (mits het binnen de perken blijft met je bouwkundige aansluitingen en je je ventilatie op orde hebt). We voeren het nog geregeld uit (ik werk bij een grote verwerker, waarbij we ons vooral richten op de specials en utilitaire werken).

Er zijn gelukkig een aantal oplossingen met geïsoleerde profielen met een aanzicht van ca. 40mm. Zelfs 30mm is er maar die zijn weer een stukje kostbaarder. Jansen of Forster zijn systeemhuizen die dergelijke profielen leveren en genoeg verwerkers die zoiets kunnen maken.

Die gewenste uitvoering van k0ewl vergt iets meer aandacht van degene die ze gaat maken. Daarvoor zou ik gewoon in overleg gaan met een verwerker die je kan adviseren binnen de gangbare systemen. Ik zou hier persoonlijk (mits het budget het toelaat) kiezen voor het Jansen Arte systeem met een custom oplossing voor de deuren met een verbrede middenstijl zodat je een inbraakwerend Jansen slot kan toepassen met een doornmaat van 35mm. Kan je een detailtje sturen als je me DMt. Heb al veel van dat soort deuren verkocht. B) Wat overigens niet mijn doel is maar ik ben groot liefhebber van technische uitdagingen met betrekking tot stalen kozijnen zullen we maar zeggen!

[ Voor 5% gewijzigd door Joost.B op 14-09-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Het is al eerder genoemd, maar let erg op het gewicht. Zo'n standaard blikken kozijn kan bijvoorbeeld een volledig glazen deur niet dragen. Die gaat vervormen bij de scharnieren. Daar heb je wel iets stevigers voor nodig. Wellicht kan het glas een stuk lichter door het staal, maar ik zou er zeker op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0kDdK-QJQbEaVjgwZlgmsmspcY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mg8Tb6rmC3nLxuRVF9vzzJxD.png?f=fotoalbum_large
Heb nog even een wat betere versie gemaakt waarbij ik ook rekening houdt met de locatie van de deuren etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:21

Bob Popcorn

Plop!

Sethro schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:23:
Weet je zeker dat je dit soort deuren wilt?

Echt iedereen heeft die krengen, het is minder bijzonder dan een Billy boekenkast, kosten flink geld en over 5 jaar is het uit de mode. En dan zit je met een uitgesproken dure deur.

Mooie houten stompe deur, was in de jaren 20 al in de mode, is nog steeds mateloos populair en verveelt niet.
Ja joh, mooie whitewash visgraat vloer er bij en een hoogglans witte keuken met zo'n dun blad ;)

Kan niet stoppen met ontploffen!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Beetje taatsdeur is een stuk stijlvolle en tijdlozer dan een paneeldeur IMHO

Vroeger dachten we ook dat dit tijdloos was:
Afbeeldingslocatie: https://www.achterhuis.nl/export/c0/c07534FQxmwUcynh1.jpeg
Nu zie je ze bij elke renovatie in de container liggen.

* _ferry_ gaat ook nog een taatsdeur maken. Als ik eens een keer tijd heb.... Past mooi bij de visgraat PVC vloer en bruin lederen bank met wit/zwart vloerkleed :+

Anoniem: 36835

Deur + Kozijn laten vervallen, en vervolgens maatwerk bestellen.

Zo doen wij het ook in onze nieuwbouwwoning. We hebben de mazzel dat we zelf nog kunnen aangeven hoe groot de uitsparing wordt na het vervallen van het kozijn.

Laatst wezen kijken bij De Rooij staal in Veenendaal. Die hebben een nieuw pand met een showroompje waar je de deuren uit kunt testen. Voordeel is dat ze echt van staal zijn, er zijn nl. een hoop troep en aluminium te koop. En ze gebruiken top-end scharnieren van Frits Jurgens. Deze hoeven maar een centimeter de vloer in, dus qua vloerverwarming zit je dan goed. Overal leveren ze echt hoge kwaliteit.

Ze zijn niet goedkoop, voor een taatsdeur van 100bx260h ben je zo'n 4k kwijt inclusief inmeting + montage. Je mag ze niet zelf monteren.

Ik heb zelf ook katten, en de deur is zwaar genoeg. Die duwen ze niet zomaar open.

En nee ik ben geen medewerker van hun, ik was gewoon erg enthousiast na een afspraak in hun showroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-05 13:03
Scr33x0r schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:48:
[...]

Ze fabriceren de boel in Thailand geloof ik, daar maakten ze vroeger olieleidingen en tegenwoordig leveren ze aan veel bedrijven in NL stalen deuren, ook bedrijven die stalen deuren verkopen, althans dat is mij verteld.

Tis 3900 excl montage 1250 voor 1 taatsdeur en dan ongeveer 2300, voor de pui/schuifdeuren en dan nog wat korting. Ik heb offertes gehad die in de buurt zaten hoor, rond de 5,5/6..

Heb staal samples thuis liggen en je kan ook kiezen voor dingen als lasnaden wel afwerken of niet..
Mensen, Only Interiors wordt heel negatief over geschreven op internet. Er zijn veel negative recensies de laatste tijd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
icarus007 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:44:
[...]

Mensen, Only Interiors wordt heel negatief over geschreven op internet. Er zijn veel negative recensies de laatste tijd.......
Hmm heb je links voor mij? Ik moet zeggen, ik krijg ook geen contact meer etc.. Mocht je dus alternatieven weten laat maar weten :)

Edit:
Ik lees nu veel reviews op google, iedereen heeft hetzelfde. Gelukkig heb ik nog niks besteld, wij gaan dus op zoek naar een andere partij. Heb hier geen zin in.

[ Voor 18% gewijzigd door Scr33x0r op 22-09-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
Scr33x0r schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:01:
[...]

Hmm heb je links voor mij? Ik moet zeggen, ik krijg ook geen contact meer etc.. Mocht je dus alternatieven weten laat maar weten :)

Edit:
Ik lees nu veel reviews op google, iedereen heeft hetzelfde. Gelukkig heb ik nog niks besteld, wij gaan dus op zoek naar een andere partij. Heb hier geen zin in.
Wij kregen een goed gevoel bij Steel Exclusive, in Made. Over anderhalve week wordt de stalen wand met glas (3,60 meter breed - twee panelen van 90 en twee schuifdeuren) geïnstalleerd, daarna kan ik zeggen of het goede gevoel klopte of niet. Bedrijf was zeker niet de goedkoopste van de circa 10 die we bezocht hebben, maar maakte wel de beste indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 20:56
En al een keuze gemaakt ? welke leverancier is het geworden ? wij zijn ook aan het rond kijken en zie veel verschillende prijzen voor bij komen,

quote]DutchChelsea schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:00:
[...]

Wij kregen een goed gevoel bij Steel Exclusive, in Made. Over anderhalve week wordt de stalen wand met glas (3,60 meter breed - twee panelen van 90 en twee schuifdeuren) geïnstalleerd, daarna kan ik zeggen of het goede gevoel klopte of niet. Bedrijf was zeker niet de goedkoopste van de circa 10 die we bezocht hebben, maar maakte wel de beste indruk
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
brutus26 schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:29:
En al een keuze gemaakt ? welke leverancier is het geworden ? wij zijn ook aan het rond kijken en zie veel verschillende prijzen voor bij komen,

quote]DutchChelsea schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:00:
[...]

[/quote]
Ja, de wand ziet er in onze ogen geweldig uit. Ook prettige communicatie met de mensen die kwamen installeren; de baas kwam zelf mee om het materiaal uit te laden en nog wat aanwijzingen te geven. Dus dik tevreden

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• k0ewl
Wilde nog even terugkomen op het ontwerp wat ik eerder gedeeld heb en nu, bijna een jaar later is het eerste deel van de pui geplaatst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvAKHQpS5fn_Xw5mRIZX04BTE2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9FO5CwhCpnHbmrC8oCFqLl8.jpg?f=fotoalbum_large

en vanaf buiten gezien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2NWteUH_N_F_x9aHV7FSXWh2nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vr3aGSDzJMrrod4fKJpH35tC.jpg?f=fotoalbum_large

Het is echt super mooi geworden tot dusver en hopelijk over 2 weken ook het stuk de hoek om. Dan zal ik nog even een nieuwe foto nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
k0ewl schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:53:
Wilde nog even terugkomen op het ontwerp wat ik eerder gedeeld heb en nu, bijna een jaar later is het eerste deel van de pui geplaatst:

[Afbeelding]

en vanaf buiten gezien:
[Afbeelding]

Het is echt super mooi geworden tot dusver en hopelijk over 2 weken ook het stuk de hoek om. Dan zal ik nog even een nieuwe foto nemen.
Hoi! Ziet er gaaf uit zeg!

Heb je deze nu laten maken en plaatsen door simply steel?
Heb jij ook een prijsindicatie? Wij willen onze schuifpui + raam vervangen en het ziet er wel heel gaaf uit bij jou.
Hoe bevalt het verder, sluit alles goed enzo? Geen tocht / wind / vocht gedoe enzo? Dat hoor je nog wel eens bij gewone houten tuindeuren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Nee laten maken en plaatsen door JM van Delft. Erg goed en netjes geholpen. Door de 3 punt sluiting geen last van tocht etc zelfs met deuren van 2.6 meter hoog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Een paar weken terug een offerte opgevraagd voor 2 stalen deuren met een glazen wand ernaast bij Maco Design en van de week een simpele reactie terug gekregen met "Door de drukte kunnen we u niet helpen".

Lekker dan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• k0ewl
Ik had nog beloofd om een uiteindelijke foto te plaatsen. Bij deze.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-Eet8I2GDo_U6wlGdWBZEbdO7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cz44vtsnu33q8w2jWnGRbgmt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39BV7b8CiQFj0eQ3gZQdXXYwO64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxXLCns8mxy34tVQBaZgNwET.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9j1QNIxMs0hh_Zzk1LSRxD6fqDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMStyh8Et5Q1TdE5dWZM4zaz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
wow!

maand geleden nog een offerte opgevraagd voor 2 stalen deuren met een stalen zijpaneel. Kreeg vrolijk de reactie "het is te druk en het is te ver rijden, succes nog" (iets genuanceerder, maar dat was wel de boodschap)

Pagina: 1