[Java] Compile error: ')' expected

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionDV
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2020
Mijn vraag
Hoe zorg ik ervoor dat ik text en uitkomst van scanner variabelen in de zelfde System.out.println krijg zonder dat ik de
Java - ' ) ' expected error krijg

Relevante software en hardware die ik gebruik
Java
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gevonden dat ik me string moet formatteren maar dat werk ook niet.

ik ben nieuw tot java en dit zijn een aantal opdrachten die ik moet oefenen maar ik krijg het werkend

alle tips zijn welkom.

ik heb het stukje code wel en hoe plaats ik die hier op tweakers makkelijk?

Beste antwoord (via DionDV op 09-09-2020 15:30)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DionDV schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:26:
[...]

Dat is om het variabel uit te rekenen om zijn leeftijd te weergeven of moet dit op een andere manier, ik zie zelf niet gauw wat je bedoeld, vandaar het meerderndeels haakjes en sluitingen. ben een rookie dus zie me fout echt niet hahaa
code:
1
2
System.out.println(String.format("Your answer is: %s", voorNaam + (huidigeJaar - geboortejaar));
                  ^             ^                                 ^                          ^^

Je hebt 3x een haakje openen, en maar 2x een haakje sluiten. Het linkerhaakje wordt dus niet afgesloten.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionDV
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
package com.company;

import java.util.Scanner;

public class Main {

public static void main(String[] args) {

//            De Scanner leest alle antwoorden van de gebruiker in.
        Scanner input = new Scanner(System.in);

final int huidigeJaar = 2020;
        String voorNaam;
        int geboortejaar;

System.out.print("Hoe heet je?");
        voorNaam = input.nextLine();

//        System.out.print(voorNaam);

System.out.print("Wat is je geboortejaar?");
        geboortejaar = input.nextInt();

System.out.println(String.format("Your answer is: %s", voorNaam + (huidigeJaar - geboortejaar));

}
}

dit is het stukje code. als er een makkelijkere manier is om het te plaatsen zoals gitlab of dergelijke die je kan linken via tweaker hoor ik het graag.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 09-09-2020 15:22 . Reden: Code in [code=java]...[/code] blokken gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik tel op die laatste regel 3x '(' en 2x ')', dus daar zit denk ik de reden waarom je die ' ) ' expected error krijgt ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionDV
Orion84 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:21:
Ik tel op die laatste regel 3x '(' en 2x ')', dus daar zit denk ik de reden waarom je die ' ) ' expected error krijgt ;)
Dat is om het variabel uit te rekenen om zijn leeftijd te weergeven of moet dit op een andere manier, ik zie zelf niet gauw wat je bedoeld, vandaar het meerderndeels haakjes en sluitingen. ben een rookie dus zie me fout echt niet hahaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

^^^ Dat is dus het eerste dat je gaat doen bij een dergelijke foutmelding. Haakjes tellen :). Een goede IDE zal je ook kunnen laten zien welke haakjes niet goed afgesloten zijn (die kleuren dan rood oid)
DionDV schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:19:
ik heb het stukje code wel en hoe plaats ik die hier op tweakers makkelijk?
Plaats je code in [code=taal]...[/code] blokken. Ik heb het nu voor je gedaan :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DionDV schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:26:
[...]

code:
1
2

Je hebt 3x een haakje openen, en maar 2x een haakje sluiten. Het linkerhaakje wordt dus niet afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionDV
.oisyn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:29:
[...]

code:
1
2

AHHH kijk ik snap hem! ik gebruik intellji ultimate edition dus die geeft het aardig goed weer wat voor foutmeldingen er precies zijn maar snapte de foutmelding zelf niet en kreeg op internet maar vage antwoorden. heel erg bedankt!
Pagina: 1