Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobod
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-05 18:59
Hi, ik ben van plan een set kef iq5se staande speakers te kopen.
en ik ben opzoek naar een slimme versterker om deze aan te sturen.

Daarbij vind ik de geluidskwaliteit belangrijk, maar gebruiksgemak eigenlijk belangrijker.
Ik ben van plan mijn muziek voornamelijk via spotify connect vanuit de spotify app te streamen, en de versterker direct aan de tv te koppelen.

ik overweeg nu de volgende 4 versterkers:
- de Sonos amp
- de Denon Heos amp
- de Yamaha R-N602 of R-N402D

voor wat ik online tegen kom lijkt de Yamaha de beste geluidskwaliteit te leveren, maar ik kan er niet concreet achter komen hoe deze vergelijkt met de sonos, en ik ben bang dat ik op gebruiksgemak inlever, aangezien het meer een traditionele versterker is. ik ben daarbij voornamelijk benieuwd hoe snel hij verbind, hoe makkelijk ik het aanstuur met spotify, hoeveel instellingen, EQ bijvoorbeeld vanaf de app kunnen, en wat alleen met de afstandsbediening kan Ect.

heeft iemand ervaring met deze (of andere musiccast) versterker(s)?

Groet,
Thomas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft natuurlijk niets te maken met computerhardware :+. Schopje naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Poeh, dat zijn wel 3 heel verschillende producten. De Sonos en Heos zijn naar mijn mening vooral onderdelen van multiroom audiosystemen. Waarbij de eerste als pre heeft dat er een HDMI aansluiting is. De Yamaha is dan weer een traditionele receiver.

Als je kijkt naar de receivers van Denon en Marantz zul je zien dan deze Heos functionaliteit hebben. Waarmee je dus eigenlijk die Yamaha receiver en Heos Amp gekruist hebt tot 1 product dat alles biedt. Moet er wel bij zeggen dat ik persoonlijk de Heos app nogal gedateerd vindt en niet erg goed in elkaar vindt steken.

Alles overziend kun je eigenlijk zo’n beetje elke moderne receiver wel kopen aangezien Spotify Connect bijna standaard aan boord is tegenwoordig. Ben je qua mogelijkheden altijd beter uit dan met een Sonos of Heos Amp.