Laptop & PC op één beeldscherm.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interminded
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-04-2024
Hallo,

Zoals velen werk ik de afgelopen maanden vanuit mijn thuiskantoortje. En voorlopig zal dat ook zo blijven.
Om mijn werkplek wat beter te maken ben ik ben op zoek naar het volgende:

Ik wil een laptop (via HDMI kabel en een PC (via een Displayport kabel) aansluiten op één beeldscherm (via Displayport)
Bestaat er een switch/splitter die als input zowel HDMI en Displayport heeft, en als output alleen Displayport? (met een hoge resolutie overigens (3840 * 2160)

Bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De monitor heeft niet gewoon een HDMI input zodat je gewoon input switched op de monitor?
Welke monitor gaat het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HDMI naar displaypoort zul je niet heel makkelijk om kunnen zetten, omdat dat daadwerkelijk een ander signaal is. Dus ik vraag me af of je die zomaar gaat vinden (betaalbaar).
Kijken naar de inputs van de monitor zoals @Hann1BaL al zegt lijkt me dan een veel zinnigere oplossing.

Als die HDMI heeft, dan is het apart aansluiten een optie, als je dat niet wilt (om wat voor reden dan ook) dan zou ik een splitter pakken voor HDMI, en je displayport achterwege laten. Maar eea hangt wel af van de specs van de hardware waarmee je werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interminded
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-04-2024
Hann1BaL schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:11:
De monitor heeft niet gewoon een HDMI input zodat je gewoon input switched op de monitor?
Welke monitor gaat het over?
Ik kan nu ook wel switchen, maar dat moet ik met de hand aan de achterkant van de monitor te doen.
Niet ideaal..

Monitor (Philips BDM4065UC) heeft ook een HDMI aansluiting, maar ik vind het beeld aanzienlijk beter via de displaypoort aansluiting.
Anders was ik inderdaad met een HDMI switch klaar geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HDMI en Displaypoort sturen het beeld digitaal aan, dus daar zou geen kwaliteitsverschil in moeten zitten.

Stuur je wel de juiste resolutie er naar toe? En staat het ding niet ergens op underscan/overscan. Als je niet de native resolutie naar en scherm stuurt, ziet het er gelijk een stuk lelijker uit. Ik zou eens kijken of je dat op kan lossen, dat scheelt je namelijk een heleboel gedoe met splitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar VB.
Pagina: 1