Laptop voor freelance auteur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang11
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-10-2020
Hallo,
Ik zou graag jullie advies hebben voor een nieuwe laptop.

Wat ga je met je laptop doen?

Ik ben auteur dus ik gebruik dikwijls: word, adobe pdf, programma voor bewerken van grafieken, foto’s, media)
Binnenkort ga ik ook Youtubefilmpjes maken.
Daarnaast zou ik graag ook AutoCAD willen draaien.
Gamen doe ik niet. Surfen en mailen des te meer.

Wat is je budget?
Als het kan max. 1.000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop sleep ik bijna dagelijks met me mee. De laptop mag dus robuust zijn. Accuduur is minder belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het merk maakt niet veel uit. Nu heb ik een HP Envy, en ik ben daar tevreden van.
Voorkeuren:
- Een 17”-scherm (liefst mat scherm om ook buiten te kunnen werken)
- Azerty-klavier
- Goede camera voor het opnemen van Youtube-filmpjes (met Zoom)
- Stil (niet luidruchtig)
- Stevig (ik neem hem dagelijks mee op verplaatsing)
- Snel openen van websites

Moest ik een keuze maken, dan zou ik deze kopen:
pricewatch: HP 470 G7 (8VU33EA, Azerty toetsenbord)
Is dat een goede keuze?

[ Voor 4% gewijzigd door Mustang11 op 09-09-2020 17:53 ]

Beste antwoord (via Mustang11 op 04-10-2020 15:45)

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
het probleem is een beetje dat je af en toe autocad wil draaien en in de toekomst youtubefimpjes online wil zetten. Hoewel je natuurlijk gewoon wat kan opnemen en dat online kan zetten, doen de meeste mensen toch iets aan videobewerking.

Videobewerking en autocad werken het beste op een aparte grafische kaart. Dit is echter wat moeilijker te rijmen met 'stil'... je zult dus ergens een compromis moeten maken.

Daarnaast sleep je de laptop elke dag mee maar wil je wel een 17 inch scherm. Ten eerste bestaan er niet zoveel 17 modellen en ten tweede zijn ze een stuk zwaarder. Als laatste levert 17 inch bij een gewone fhd resolutie niet zoveel extra op in vergelijking met 15 inch.

Laptops met een i5 voor 1000 euro zijn gewoon te duur voor de prestaties die ze bieden. AMD levert met hun 4000 laptop serie cpu's veel betere prestaties met minder stroomverbruik.

Ik zou een laptop zoeken met een AMD 4700u of 4800u, als ik jou was.

Stevig en niet luidruchtig:
pricewatch: Lenovo ThinkPad E15 (2e gen.) (20T8000WMB, Azerty toetsenbord)

Wel luidruchtig maar beter voor autocad:
pricewatch: Asus TUF Gaming A15 FX506IV-BQ123T-BE (Azerty toetsenbord)

Wil je liever een combinatie, dan is misschien deze een goede middenweg (50% betere prestaties dan de hp i5 die jij voorstelde):
pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 15IIL05 (81YK00E7MB, Azerty toetsenbord)

[ Voor 31% gewijzigd door DeArmeStudent op 10-09-2020 13:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
het probleem is een beetje dat je af en toe autocad wil draaien en in de toekomst youtubefimpjes online wil zetten. Hoewel je natuurlijk gewoon wat kan opnemen en dat online kan zetten, doen de meeste mensen toch iets aan videobewerking.

Videobewerking en autocad werken het beste op een aparte grafische kaart. Dit is echter wat moeilijker te rijmen met 'stil'... je zult dus ergens een compromis moeten maken.

Daarnaast sleep je de laptop elke dag mee maar wil je wel een 17 inch scherm. Ten eerste bestaan er niet zoveel 17 modellen en ten tweede zijn ze een stuk zwaarder. Als laatste levert 17 inch bij een gewone fhd resolutie niet zoveel extra op in vergelijking met 15 inch.

Laptops met een i5 voor 1000 euro zijn gewoon te duur voor de prestaties die ze bieden. AMD levert met hun 4000 laptop serie cpu's veel betere prestaties met minder stroomverbruik.

Ik zou een laptop zoeken met een AMD 4700u of 4800u, als ik jou was.

Stevig en niet luidruchtig:
pricewatch: Lenovo ThinkPad E15 (2e gen.) (20T8000WMB, Azerty toetsenbord)

Wel luidruchtig maar beter voor autocad:
pricewatch: Asus TUF Gaming A15 FX506IV-BQ123T-BE (Azerty toetsenbord)

Wil je liever een combinatie, dan is misschien deze een goede middenweg (50% betere prestaties dan de hp i5 die jij voorstelde):
pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 15IIL05 (81YK00E7MB, Azerty toetsenbord)

[ Voor 31% gewijzigd door DeArmeStudent op 10-09-2020 13:25 ]