bluesound node vs chromecast streamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-12-2023
Ik ben in het bezit van een Maranz receiver en via Tidal kan ik niet direct streamen. Oplossing is Heos maar deze is niet gebruikersvriendelijk.

Ik heb Tidal CD kwaliteit en wil het geluid zo goed als mogelijk laten streamen.
Zit er verschil in het streamen van bluesound node2 en chromecast audio? Of maakt dit helemaal niets uit, gezien het prijskaartje dan.

Graag hoor ik van jullie
Alvast mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:19
Ik ken de Bluesound Node 2 niet. Maar ik heb ooit gelezen in een review van de Chromecast audio dat hij voor het geld een verdomd goede DAC aan boord heeft. Ik ken de rest van je set niet, maar ik ben al een jaar of 3-4 heel erg blij met de Chromecast audio. Stukken beter dan de Logitech bluetooth ontvanger die ooit aangesloten had.

Hij is alleen niet meer nieuw te krijgen meen ik.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
TheIbex schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:19:
Ik ken de Bluesound Node 2 niet. Maar ik heb ooit gelezen in een review van de Chromecast audio dat hij voor het geld een verdomd goede DAC aan boord heeft. Ik ken de rest van je set niet, maar ik ben al een jaar of 3-4 heel erg blij met de Chromecast audio. Stukken beter dan de Logitech bluetooth ontvanger die ooit aangesloten had.

Hij is alleen niet meer nieuw te krijgen meen ik.
Het gaat om een Marantz sr6014 en goede Dali speakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 10:48
Heb ook geen ervaring met de bluesound node maar meerde chromcasts in gebruik en eveneens tot volle tevredenheid. De chromecast audio is ook optisch aan te sluiten zodat je de dac van je versterker gebruikt, helaas is de Audio versie niet meer leverbaar en ben je op de HDMI versie aangewezen en dan maak je automatisch gebruik van de dac je versterker.

Collectie

• Ronaldcycling
Gezien de Chromecast voor audio niet meer leverbaar zijn vraag ik mij of de Google Chromecast Ultra ook werkt?

• Servpage
Ja hoor, werkt net zo goed, de ultra heeft als plus dat hij ook met een netwerk kabel is aan te sluiten zodat je geen constante belasting heb op de wifi netwerk, bij audio alleen valt dit wel mee maar bij video is de belasting groter.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
Dus met de Google Chromecast Ultra is de geluidskwaliteit het zelfde als met Bluesound note?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
Wanneer je beide apparaten gebruik laat maken van de dac van je versterker verwacht ik geen verschil.
Hier staat ook nog wat geschreven https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164617.0

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-05 15:38
Anders verschil is dat bij 1 van de 2 Google je luistergedrag in kaart brengt. Of dat erg is moet iedereen voor zich besluiten.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diviuss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-04-2022
Volgens mij gaat cca tot 16/44.1/48 waarbij de node zelfs tot 192 ondersteunt. Google maar op cca with tidal 96/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
Diviuss schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:05:
Volgens mij gaat cca tot 16/44.1/48 waarbij de node zelfs tot 192 ondersteunt. Google maar op cca with tidal 96/24
En zou dit ook waarneembaar zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:36
Nee, in het hoorbare bereik is er (in elk geval theoretisch) geen verschil tussen 16bit/44khz en 24bit/96khz. Digitale muziek is niet te vergelijken met een pixelwolk waarbij meer pixels een scherper beeld geeft. Digitale audio is meer te vergelijken met een vectorbestand. Een digitaal audiosignaaal geeft (binnen de grenzen van bits/samplefrequentie) een exacte beschrijving van de geluidsgolf. Het aantal bits bepaalt het maximale dynamische bereik (~96dB bij 16bits). De samplefrequentie bepaalt het frequentiebereik (voor 44.1khz ligt dat op 0 - 22.05khz). Die 96dB en 22khz komen (niet toevallig) overeen met de grenzen van het menselijk gehoor.

Bluesound is verder een mooi systeem (heb het zelf ook). Maar om alleen maar Tidal te streamen is het een dure optie. De Tidal-integratie in de bluesound-app is beperkt vergeleken met de Tidal-app. Ik zou er alleen voor gaan als je plannen hebt om naar multiroom audio uit te breiden.
Voor alleen streamen zijn er nog wel andere opties tussen chromecast en bluesound. Voor rond de 150 euro zijn er bijvoorbeeld streamers van Tibo of Yamaha en ook een Apple TV doet Tidal.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diviuss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-04-2022
Toevoeging de node kan ook goed overweg met MQA bestanden (het format dat Tidal gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:46
Diviuss schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:37:
Toevoeging de node kan ook goed overweg met MQA bestanden (het format dat Tidal gebruikt)
en de node kan je gebruiken als Roon endpoint. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tun9
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-04-2021
Ik gebruik zelf een CCA met een optische kabel en dat bevalt erg goed. Ik heb overwogen om een bluesound te nemen en dat heb ik niet gedaan omdat ik alleen spotify/tidal stream en geen gerbruik zou maken van andere functies zoals roon/streamen van bestanden op een server etc. En dus voelt het een beetje als overkill. Maar ik ben heel benieuwd of andere het wel het de moeite waard vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:45
Tun9 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:49:
Ik gebruik zelf een CCA met een optische kabel en dat bevalt erg goed. Ik heb overwogen om een bluesound te nemen en dat heb ik niet gedaan omdat ik alleen spotify/tidal stream en geen gerbruik zou maken van andere functies zoals roon/streamen van bestanden op een server etc. En dus voelt het een beetje als overkill. Maar ik ben heel benieuwd of andere het wel het de moeite waard vinden.
Bevalt het nog steeds?

Ik heb hier al lang een chromecast. En daarnaast een dac gekocht om lossles te kunnen spelen.

Ik ervaar dat via de dac het geluidsbeeld neutraler is. De bas is minder aanwezig. Voor films niet perse nodig, maar voor muziek wel fijn. Zeker op hoger volume is het beter in balans.

Dac stuur ik aan via MacBook. Via stream/chromecast nog niet geprobeerd. M’n kabel nog niet binnen.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijkstraVis52?.
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. De spotify connect van mijn denon receiver AVR 3100X werkt niet dus heb een chromecast middels hdmi aangesloten op de receiver. Ik stream dus spotify en ben maar matig tevreden. Heb hele goede B&W speakers maar het klinkt gewoon niet heel fijn. Nu wil ik dus de Node aanschaffen i.c.m met een Tidal abonnement, Maar de node is niet goedkoop dus doe dat pas als ik ervan uit kan gaan dat het een kwaliteitsverbetering is. Daarnaast is het mij niet duidelijk of ik beter de dac en versterker van de node ga gebruiken of die van mijn receiver. Wie kan mij wat verder adviseren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
DijkstraVis52?. schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:32:
Daarnaast is het mij niet duidelijk of ik beter de dac en versterker van de node ga gebruiken of die van mijn receiver. Wie kan mij wat verder adviseren???
Een raspberry pi kan een Tidal endpoint worden de software staat op github. Dan werkt het met de Tidal app op de telefoon/tablet of de desktop versie van Windows of MacOS.

Ik heb een model 3b met een digitale coax en optisch uitgang kaartje.
Gebruik het ding ook om FLACjes af te spelen van al mijn CD's die de USB SSD staan
via mpd mpc en een webinterface
of met shairport voor het geluid van macbook air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-04 08:59
Voor gebruikers met interesse in de Google Chromecast Audio :

https://www.ebay.nl/sch/i...chromecast+audio&_sacat=0

Nog te koop!!
Pagina: 1