Uitbreiding thuisnetwerk - Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
We hebben redelijk wat verbouwd en door het hele huis kabels getrokken. Tijd dus om na te denken over de aanschaf van de netwerkcomponenten die alles gaan verbinden. Wat ik reeds heb:
  • Unifi Dream Machine
  • Kabelmodem in Bridge modus
  • 2x Unifi AP AC Lite
  • Een hele reeks periferals die ik nu via kabel wil verbinden
Ik heb alvast een tekening gemaakt van de to-be situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcnIFhmVO_BFpEmXbkcwMtBX6RA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q49fC6RKIwIrw6XHcQCGtBj9.png?f=fotoalbum_large

Wat ik dus ga aanschaffen:
  • Nieuwe Unifi nanoHD
  • PoE switch die minstens 5 PoE poorten heeft en minstens 12 poorten in totaal
  • Nieuwe managed switch die VLAN-ondersteuning heeft en kan samenwerken met de rest
De componenten waar ik naar aan het kijken was:
PoE Switch
Ubiquiti UniFi Switch Lite 16 PoE of UniFi Switch 16 PoE. Prijs-gewijs wil ik de eerste. Die tweede is mij wat duur. Alleen hoop ik dat ik geen verkeerde aankoop ga doen met alles dat ermee verbonden wordt.

Gewone switch
USW Flex Mini of Unifi Switch8

Gevraagd advies
Ik heb de neiging om volledig voor het unifi portfolio te gaan aangezien ik de geïntegreerde aanpak rond configuratie wel handig vind. Ik ben enkel zoekende naar de beste keus kwa model, en ik geraak er niet uit. Belangrijk is dat wat via PoE aangesloten, dat ook is. Daarnaast moet ik ook VLAN-mogelijkheden hebben, omdat ik bepaalde netwerkstromen uiteen wil houden (PC's/IoT/IPTV). Kan iemand advies geven in wat goede keuzes zouden zijn? En dan liefst ook prijs-bewust. Dat mogen ook andere modellen zijn.

Alle reacties

• needless to say
* BUMP*

Ontbreekt er eventueel informatie in mijn uitvraag. Dan vul ik het graag aan.

• needless to say
Uiteindelijk de UniFi Switch Lite 16 POE en UniFi Switch Flex Mini gekocht en ben er heel tevreden mee!