Basic Bureaustoel rugleuning instellen? Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-05 20:51
Goedemorgen Tweakerts,

Ik heb een basic bureaustoel opgehaald gisteren, gratis en voor niets, nadat bij mijn best wel luxe stoel één van de armleuningen brak. Bij die stoel kon ik van alles instellen. Oudje, dus geen onderdelen vindbaar.

Afijn, de stoel die ik opgehaald heb, is een basic variant. Ben voornemens een andere stoel aan te schaffen, maar door een geplande verhuizing wil ik nu geen bak geld uitgeven. Toch zit ik wel met een probleem. Ik heb rugproblemen door een ongeval op 't werk en heb een rechte leuning nodig. Bij deze stoel bemerk ik dat de rugleuning erg naar achteren hangt. Ik ben zo goed als twee meter en weeg (spiermassa, ben niet dik ofzo) 109kg. Deze stoel moet een gewicht aankunnen tot 125kg, zo staat op het etiket. De stoel is van 2018.

Nu kan ik geen mogelijkheid ontdekken om de rugleuning zélf in te stellen. Weet iemand of dat bij deze stoel überhaupt wel kan? En zo niet, wat is er aan te doen als hulpmiddel? Zo'n rechte rug houder heb ik wel, maar na een uurtje begint dat te irriteren. Een groot kussen biedt nu uitkomst, maar dat is ook niet helemaal de bedoeling.

Oh, en waar dient eigenlijk die grote draaiknop aan de onderzijde voor?

Alvast dank.

Groet YouriAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLPqe4rYugja8Ldu7zCkxvMvl9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1tbPxHdR21w9bwuIq6bwrNV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CiUypB2HxdAjHSaeuTIcAdWnipc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvjKWgMDwCOE8nLDYXExn23i.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gezien die armleuning die doorloopt van zitting naar rugleuning denk ik niet dat de hoek van rugleuning t.o.v. zitting te verstellen is. De hoek van de hele stoel waarschijnlijk wel. Die draaiknop aan de onderkant zal zijn voor de weerstand van het kantelmechanisme (dus hoe makkelijk kiept de stoel achterover als jij achterover leunt). Wellicht dat je die strakker kan zetten voor meer steun aan je rug?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Oh, dat is wel een idee. Eens kijken of ik die zodanig kan draaien dat ie vastzit.
Ben net begonnen met een voortraject voor een opleiding programmeren in Python en zit dus hele dagen in de stoel. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet het natuurlijk zelf weten maar deze stoelen zijn doorgaans verre van geschikt om dagen in te zitten. Als je al rugproblemen hebt dan is het gebruik van deze stoelen vragen om verergering.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Jah, dat weet ik, maar heb nu niet echt de mogelijkheid om heel veel geld uit te geven voor een stoel. Lig in scheiding en heb heel erg veel kosten te verduren door een aankomende verhuizing. Ik had ook niet verwacht dat die leuning zou breken. Die stoel is zo'n 8 jaar oud en kostte indertijd zo'n 400 euro. De garantietermijn is allang verstreken en de winkel waar ie weg komt zegt geen onderdelen meer te leveren.

Naast het voortraject voor de opleiding houd ik ook van een spelletje online. Heb je een idee wat goed is voor zo'n €100? Ik hou niet van die kantoorstoelen. Daar heb ik er wel één van, maar die dit echt ruk. Is ook zo'n duur ding, maar die is meer voorbehouden aan bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

Je kunt ook een beugeltje maken (lees, beunen) om je leuning wat meer naar voor te kantelen. Moet je wel de tools voor hebben etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Indifstublatia schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:39:
Jah, dat weet ik, maar heb nu niet echt de mogelijkheid om heel veel geld uit te geven voor een stoel. Lig in scheiding en heb heel erg veel kosten te verduren door een aankomende verhuizing. Ik had ook niet verwacht dat die leuning zou breken. Die stoel is zo'n 8 jaar oud en kostte indertijd zo'n 400 euro. De garantietermijn is allang verstreken en de winkel waar ie weg komt zegt geen onderdelen meer te leveren.

Naast het voortraject voor de opleiding houd ik ook van een spelletje online. Heb je een idee wat goed is voor zo'n €100? Ik hou niet van die kantoorstoelen. Daar heb ik er wel één van, maar die dit echt ruk. Is ook zo'n duur ding, maar die is meer voorbehouden aan bezoek.
Tweedehands via marktplaats een goede zoeken, of via de veiling (BVA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Orion84 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:10:

Die draaiknop aan de onderkant zal zijn voor de weerstand van het kantelmechanisme (dus hoe makkelijk kiept de stoel achterover als jij achterover leunt). Wellicht dat je die strakker kan zetten voor meer steun aan je rug?
Waarschijnlijk kun je het kantelmechanisme ook wel helemaal vastzetten?

Misschien door de hendel (waarmee je ook de hoogte verstelt) naar binnen te schuiven (naar "links").

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Xander schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:50:
[...]

Waarschijnlijk kun je het kantelmechanisme ook wel helemaal vastzetten?

Misschien door de hendel (waarmee je ook de hoogte verstelt) naar binnen te schuiven (naar "links").
Denk dat ik dat maar doe. Bij deze stoel schuif je 'm overigens naar rechts :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
mark-k schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:46:
Je kunt ook een beugeltje maken (lees, beunen) om je leuning wat meer naar voor te kantelen. Moet je wel de tools voor hebben etc.
Die tools heb ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

Dan n kwestie van 2 gelijke beugeltjes maken die n driehoek maken met het onderste schroefpunt van je rugleuning, het bovenste van je armleuningen, en het bovenste van je rugleuning als hij iets meer naar voren staat gedraaid.
Pagina: 1