Ik zoek een?
Vervangende telefoon van mijn Huawei P20 Pro die merkbaar tegen het einde van zijn latijn is. De USB-C poort is nagenoeg defect, hij wordt trager en regelmatig moet ik een herstart uitvoeren om video's te kunnen bekijken. Daarbij kan ik mijn huidige abonnement al een aantal maanden verlengen, maar ik kom maar geen geschikte telefoon tegen.
Wat is je budget?
Maximaal € 600,-. Ik wil qua toestelbundel maximaal € 10,- p/m moeten betalen bij een 2-jarige verlenging en wil maximaal € 400,- bijleggen.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Naast reguliere functies gebruik ik mijn telefoon als main-camera. Een goede camera is dus een vereiste. Daarnaast wil ik dual-sim kunnen blijven gebruiken zodat de simkaarten van mijn werk en van mijzelf in dezelfde telefoon kunnen. In beide voorzag de P20 Pro tot nog toe prima
Wat ik echter ook wil gaan doen is draadloos laden omdat mijn nieuwe auto daarin voorziet. Verder hou ik van kleine bezels, dus een goede screen to body ratio is een pré. Evenals dat 5G een pré is ten aanzien van toekomst bestendigheid.Tot slot hou ik over het algemeen van simpele en schone software, vandaar dat ik met mijn huidige telefoon Nova Pro heb gebruikt zodat ik af was van het meeste van de Emui schil. Gebruik (moeten) maken van Nova heeft niet de voorkeur, het installeren van Custom ROM's al helemaal niet.
Wat heb je zelf al gevonden?
Met mijn budget en de eisen die ik heb lijkt er weinig wat écht perfect aansluit:
Of zie ik echt nog iets over het hoofd?!
Vervangende telefoon van mijn Huawei P20 Pro die merkbaar tegen het einde van zijn latijn is. De USB-C poort is nagenoeg defect, hij wordt trager en regelmatig moet ik een herstart uitvoeren om video's te kunnen bekijken. Daarbij kan ik mijn huidige abonnement al een aantal maanden verlengen, maar ik kom maar geen geschikte telefoon tegen.
Wat is je budget?
Maximaal € 600,-. Ik wil qua toestelbundel maximaal € 10,- p/m moeten betalen bij een 2-jarige verlenging en wil maximaal € 400,- bijleggen.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Naast reguliere functies gebruik ik mijn telefoon als main-camera. Een goede camera is dus een vereiste. Daarnaast wil ik dual-sim kunnen blijven gebruiken zodat de simkaarten van mijn werk en van mijzelf in dezelfde telefoon kunnen. In beide voorzag de P20 Pro tot nog toe prima
Wat heb je zelf al gevonden?
Met mijn budget en de eisen die ik heb lijkt er weinig wat écht perfect aansluit:
- OnePlus 8 Pro - Voldoet volgens mij aan alle eisen, behalve qua budget. Telefoon lijkt me wat dat betreft overkill voor mijn eisen en wensen.
- Pixel 4a - Voldoet volgens mij aan alle eisen, behalve het draadloos laden en 5G.
- Xiaomi Mi 10 - Ziet er interessant uit, maar ik heb twijfels over de camera kwaliteit en de software (inclusief adds?).
- Huawei P30 Pro (new edition) - Ziet er interessant uit, maar ik heb twijfels over het toekomstige update beleid van Huawei.
- Pixel 4a 5G / Pixel 5 - Wachten op de release van deze? Lijken beide grotendeels te voldoen, onbekende hierin is nog de prijs die de Pixel 5 gaat krijgen en of deze telefoons beide (of een van hen) draadloos laden gaat krijgen.
Of zie ik echt nog iets over het hoofd?!