Toon posts:

3 comps, sygate en de helft werkt....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hellup!!!!

Situatie:
PC1: komt internet binnen op NIC1 en stuurt signaal door naar rest van netwerk met NIC2 (via Sygate).
PC2: ontvangt signaal van NIC2 op NIC3 en met sygate client. PC2 heeft ook NIC4.
PC3: Heeft NIC5 die aan NIC4 hangt en ook sygate client lopen.

Probleem:
PC2 werkt prima.
PC3 ziet sygate server niet, maar kan wel NIC4 pingen.

Vraag: wat moet ik voor NIC4 en NIC5 instellen om het zaakje aan de gang te krijgen? Als ik NIC4 (PC2) een ip adres geef kan ik deze via NIC5 (PC3) deze pingen (en andersom)maar de sygate server pingen, ho maar....
Wie helpt met de gateways en netmasks???

bedankt!

SP

Verwijderd

Dus het systeem gaat als volgt:
Internet --PC1--PC2--PC3 en alle 3 de PC's moeten op internet. Het lijkt me veel eenvoudiger om internet--NIC1 in PC1 te doen. NIC2 in PC1 via een HUB naar NIC3 en NIC4 in resp PC2 en PC3. Je configureert dan PC1 als gateway/firewall en de rest van je netwerk is dan ook beschermd tegen aanvallen van buitenaf.

Opmerking achteraf: met een gewone proxyserver (zoals proxy+) zou jouw opstelling wel moeten lukken, met een proxy op zowel pc1 en pc2, en in pc2 staat een cascading-proxy server ingesteld,die verwijst naar de proxy op pc1.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat ik niet aan PC1 kan komen, ik heb de beschikking over 1 signaal via een sygate server. Dus een andere proxy server is ook niet mogelijk :(

bedankt in ieder geval!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
je kunt toch

internet --- PC1 --- Hub ---- PC2
................................|
................................PC3

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik was ff dom bezig....
Ik heb het signaal van NIC1 in de uplink van een hub gedaan en daarmee de andere 2 compus verbonden.

Bord voor de kop dag