Goedemorgen!
Om een lang verhaal kort te maken. Mijn GPU tikte wat hoge temperaturen aan, dus ik besloot om wat nieuwe thermal paste aan te brengen op de GPU. GPU uit de case gehaald, losgeschroefd, de oude thermal paste verwijderd, nieuwe thermal paste aangebracht, de GPU weer in elkaar gezet en daarna weer netjes teruggezet in de pc.
Maar wat schetst mijn verbazing. De pc boot niet meer en het CPU lampje van de EZ Debug Led brandt nu continu rood. De fans van de case, GPU en CPU draaien wel.
Ik heb deze pc nu bijna een jaar en heeft altijd uitstekend gewerkt, maar ik ben nu even radeloos
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- CPU verwijderd en opnieuw geplaatst
- CMOS gereset
- 24 pin en 8 pins connectoren opnieuw aangesloten
- RAM stickje opnieuw geplaatst
- GPU opnieuw geplaatst
Wellicht nog de PSU nakijken?
Ik heb dit vorig jaar ook gehad en ik weet dat ik destijds mijn BIOS heb moeten flashen om het moederbord en de CPU samen te laten werken. Is het een idee om dit weer te proberen?
Bedankt voor de hulp alvast!
Relevante specs:
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
GPU: NVIDIA Geforce 2060 Super
PSU: Cooler Master MWE Gold 650 Full Modular
Moederbord: MSI B450M MORTAR
RAM: Corsair DDR4 Vengeance LPX 1x16GB
Om een lang verhaal kort te maken. Mijn GPU tikte wat hoge temperaturen aan, dus ik besloot om wat nieuwe thermal paste aan te brengen op de GPU. GPU uit de case gehaald, losgeschroefd, de oude thermal paste verwijderd, nieuwe thermal paste aangebracht, de GPU weer in elkaar gezet en daarna weer netjes teruggezet in de pc.
Maar wat schetst mijn verbazing. De pc boot niet meer en het CPU lampje van de EZ Debug Led brandt nu continu rood. De fans van de case, GPU en CPU draaien wel.
Ik heb deze pc nu bijna een jaar en heeft altijd uitstekend gewerkt, maar ik ben nu even radeloos
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- CPU verwijderd en opnieuw geplaatst
- CMOS gereset
- 24 pin en 8 pins connectoren opnieuw aangesloten
- RAM stickje opnieuw geplaatst
- GPU opnieuw geplaatst
Wellicht nog de PSU nakijken?
Ik heb dit vorig jaar ook gehad en ik weet dat ik destijds mijn BIOS heb moeten flashen om het moederbord en de CPU samen te laten werken. Is het een idee om dit weer te proberen?
Bedankt voor de hulp alvast!
Relevante specs:
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
GPU: NVIDIA Geforce 2060 Super
PSU: Cooler Master MWE Gold 650 Full Modular
Moederbord: MSI B450M MORTAR
RAM: Corsair DDR4 Vengeance LPX 1x16GB
[ Voor 8% gewijzigd door Reven4nt op 09-09-2020 08:22 . Reden: Specs vergeten ]